Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da organización dos dereitos dominicais no sistema xurídico español e galego |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A14
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais), relacionadas especialmente co sistema patrimonial |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente os problemas e as solucións que se plantexan no ámbeto da propiedade inmobiliaria, tanto urbana, como rústica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Capacidade de comprender diferentes documentos xurídicos que atinxen a constitución, dinámica, ou extinción das relacións xurídico-reais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B12 B13
|
C1 C2
|
Resolver problemas relacionados coa materia de forma efectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo básico do sistema de funcionamento do Rexistro da Propiedade. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13
|
B6 B7 B8 B9 B12 B13
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- A PROPIEDADE INMOBILIARIA URBANA |
I.1.- O dereito da propiedade privada no CC e na Constitución.- O criterio da función social e os seus efectos na configuración do contido do dereito de propiedade privada.
I.2.- A adquisición e o exercicio do «ius aedificandi».-
I.3.- Modos de acceso a propiedade inmobiliaria urbana e a súa financiación.-
I.4.- O réxime xurídico da vivenda e o seu uso.
I.5.- O réxime especial das viviendas protexidas.-
I.6.- O uso das edificacións. Clasificación e usos. Usos residenciais, comerciais e industriais, agrícolas - gandeiros - forestais e cinexéticos, dotacionais, de aparcamento. O cambio de uso. |
III.- A PUBLICIDADE DOS DEREITOS REAIS: O REXISTRO DA PROPIEDADE |
III.1.- O Rexistro da Propiedade: organización.
III.2.- O obxecto da publicidade inmobiliaria.
III.3.- O procedimento rexistral: inmatriculación, inscripción e calificación (recursos fronte a calificación).
III.4.- Anotacións preventivas e outros asentos rexistrais.
III.5.- Extinción e rectificación dos asentos rexistrais.
III.6.- Efectos da inscripción rexistral. |
V.- O REXISTRO DO CATASTRO INMOBILIARIO |
V.1.- Estudo do Catastro Inmobiliario: réxime xurídico e efectos da inscripción.
V.2.- A parcela catastral.
V.3.- Coordinación entre Catastro e Rexistro da Propiedade.
V.4.- Efectos da titularidade catastral dos inmoveis. |
IV.- URBANISMO E REXISTRO DA PROPIEDADE |
IV.1.- Actos inscribibles
IV.2.- Supostos especiais de tramitación e adxudicación de fincas na reparcelación e os problemas das fincas e aproveitamentos de orixe.
IV.3.- A inscripción das obras novas. |
II.- DEREITO PRIVADO E XESTIÓN URBANÍSTICA |
II.1.- Principios xerais do estatuto xurídico da propiedade urbana.-
II.2.- A clasificación do solo.-
II.3.- Os derechos e as obrigas dos propietarios dos distintos tipos de solo.-
II.4.- Os sistemas de xestión e de transformación do solo.-
II.5.- La situación de los terceros ante el desarrollo urbanístico.- |
VI.- A PROPIEDADE RÚSTICA |
VI.1. Rasgos xerais do estatuto da propiedade rústica e particular consideración da función social da propiedad rústica.-
VI.2. O réxime xurídico da propiedade rústica. a) As explotacións agrarias prioritarias. b) As unidades mínimas de cultivo. c) Aproveitamento do solo rústico.-
VI.3.- Mecanismos de modificación da estructura territorial agraria en Galicia.
VI.4.- Instrumentos de recuperación e xestión da terra agraria en Galicia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 B8 B9 B10 |
12 |
12 |
24 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 |
4 |
4 |
8 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Seminario |
A9 A10 A11 A12 A13 |
4 |
4 |
8 |
Discusión dirixida |
A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B5 |
5 |
0 |
5 |
Solución de problemas |
A10 A11 B7 B8 B2 B3 B5 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
- Os Profesores exporán os contidos fundamentais da materia, con participación crítica dos alumnos. |
Estudo de casos |
- Os Profesores proporán casos prácticos que os alumnos terán que resolver, ben individualmente, ben en grupo. As solucións se plantearán e cuestionarán ante o conxunto de alumnos. |
Lecturas |
- Proporase a realización de recensións críticas a monografías ou a artigos doctrinais de investigación en materias propias da asignatura. |
Proba de ensaio |
- A proba consistirá no desenvolvemento de tres temas ou subtemas do programa da materia. |
Seminario |
- Ao longo do curso se proporá a participación en seminarios monográficos sobre modificacións normativas e sobre sentencias e resolucións da DGRN actuais. |
Discusión dirixida |
- O Profesor proporá un tema de actualidade relacionado coas institucións obxecto de estudo para o seu debate, de maneira razoada e argumentada. |
Solución de problemas |
- Os alumnos, en grupo ou individualmente, resolverán casos reais planteados polo Profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Seminario |
Lecturas |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- O Profesor atenderá ós/ás alumnos/as de xeito individual e grupal, resolvendo os problemas suscitados polas lecturas, casos e problemas planteados para a súa axeitada resolución.
- Os horarios de titorías anunciaranse a través do taboleiro de anuncios e da ferramenta on-line.
- O alumnado poderá dirixirse por medio de e-mail o Profesor e utilizar o foro do campus virtual dispoñible no cmampus virtual da UDC. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 B8 B9 B10 |
- Ao longo do curso o Profesor proporá distintos casos ou supostos prácticos avaliables con cuestións que o alumno deberá contestar ou resolver de maneira argumentada.
- A calificación obtida nas prácticas avaliables realizadas ao longo do curso computarase, exclusivamente, nas dúas oportunidades da primera convocatoria (maio/xuño e xullo). |
40 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
- A proba de ensaio constará de tres supostos prácticos enunciados polo profesor sobre algunha das cuestións do programa da materia, que deberán ser resoltos de xeito argumentado xurídicamente polo alumno, sen utilizar materiais de apoio. |
60 |
|
Observacións avaliación |
- Segunda oportunidade: só se conservan as cualificacións das probas prácticas avaliables unha convocatoria, a partir da presentación. No caso de non superar a materia na segunda oportunidade, será necesario presentarse de novo a súa realización.
- Réxime dos/as alumnos/as con dispensa de tempo parcial: os/as alumnos/as terán que realizar as probas prácticas avaliables e a proba final de avaliación ou proba de ensaio.
- Penalización por plaxio: conleva, ademáis da cualificación de suspenso, a prohibición de presentarse na segunda oportunidade da mesma convocatoria.
- CRITERIO DE AVALIACIÓN: As probas prácticas avaliables representan un 40% da cualificación final e o resultado da proba final de avaliación representa o 60% restante.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PUYAL SANZ, P. (2018). Derecho Catastral. Ed. Tirant lo Blanch, Valencia
ALBALADEJO, Manuel (2016). Derecho Civil. Vol. III (Derecho de bienes). Madrid. EDISOFER
LACRUZ BERDEJO, J. L. (y otros) (2008). Elementos de Derecho Civil, T. III (Vols. I, II) y III.bis. Madrid. Ed. Dykinson
DÍEZ-PICAZO, Luis (2012). Fundamentos del Derecho Civil Patrimonial. Vol. VI (Derechos reales) . Cizur Menor. Ed. Thomson - Civitas
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, Rodrigo (2024). Manual de Derecho Civil. Derechos reales. Ed. Bercal, S.A.; Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
BUSTO LAGO, J. M.; ÁLVAREZ LATA, N. y PEÑA LÓPEZ, F. (2007). Acciones de protección de la posesión (Régimen jurídico, sustantivo y procesal, de las acciones de protección sumaria de la posesión). Cizur Menor. Ed. Aranzadi
MARTÍNEZ ORTEGA, J.C. (2015). Actuación notarial y registral en la escritura de declaración de obra nueva. Ed. Dykinson - CGN, Madrid
DE PABLO CONTRERAS, P. (Coord.); MARTÍNEZ DE AGUIRRE, C y PÉREZ ÁLVAREZ, MIGUEL ÁNGEL (2020 (5ª edic.)). Curso de Derecho Civil. Vol. III (Derechos reales). Madrid. Ed. Colex
CARRASCO PERERRA, Á.; CORDERO LOBATO, E. y GONZÁLEZ CARRASCO, Mª C. (2012). Derecho de la construcción y la vivienda. Cizur Menor, Ed. Aranzadi
CASTILLO MARTÑINEZ, C. DEL C. (2010). Derecho privado y gestión urbanística: aspectos sustantivos y registrales. Madrid, Ed. La Ley
BUSTO LAGO, J.M. (2021). La titularidad, el aprovechamiento y la gestión de la propiedad forestal en Galicia, en Derecho y dinamización e innovación rural. Ed. Tirant lo Blanch - Valencia
ARGELICH COMELLES, C. (2023). Ley por el derecho a la vivienda. Ed. Aranzadi - Cizur Menor
DÍEZ-PICAZO, L. y GULLÓN BALLESTEROS, A. (2012 (8ª edic.)). Sistema de Derecho Civil. Vol. III, T. I y II. Madrid. Ed. Tecnos
ARNAIZ EGUREN, R. (2010). Terreno y edificación, propiedad horizontal y prehorizontalidad. Cizur Menor, Ed. Civitas
FUERTES, Mercedes (2004). Urbanismo y Publicidad Registral. Ed. M. Pons, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da persoa/612G01007 | Dereito de obrigas e danos/612G01016 | Actuación e bens das administracións públicas/612G01017 | Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito de Sucesións/612G01034 |
|
Observacións |
Para unha acadada comprensión da materia resulta imprescindible ter competencias e coñecementos esenciais en Dereito Patrimonial I (perspectiva dinámica das relacións xurídicas sobre bens e dereitos de contido patrimonial). - Resultan recomendables lecturas sobre o modelo económico liberal e a evolución do capitalismo como réxime de apropiación e tenencia dos medios de producción.
Resulta convinte completar o seu estudo para completar as competencias acadadas na materia Dereitos Reais, da que esta materia optativa resulta ser complemento. |
|