Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A4 |
Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems |
A6 |
Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality. |
A7 |
Knowing the national and international legal and political structures. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B4 |
Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public. |
B6 |
Learning to learn. |
B7 |
Effective problem solving. |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B9 |
Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C2 |
Mastering oral and written expression in foreign languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C6 |
Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A1
|
|
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A2
|
|
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A3
|
|
|
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A4
|
|
|
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A6
|
|
|
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A7
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A9
|
|
|
|
A10
|
|
|
|
|
B2
|
|
Aprender a aprender. |
|
B6
|
|
B2 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B7
|
|
|
|
B8 B11 B13 B3 B4
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
|
B9
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B10
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
|
|
|
C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Lección 1.- O territorio do Estado |
1. A competencia territorial do Estado
2. Concepto e natureza do territorio
3. Os modos de adquisición do territorio
4. A delimitación do territorio estatal
5. As modificacións no exercicio da competencia territorial do Estado |
Lección 2.- A competencia territorial do Estado sobre certos espazos marítimos |
1. A evolución do Dereito do Mar: factores e intereses.
2. Os espazos marítimos suxeitos á soberanía dos Estados.
A) Augas interiores.
B) Mar territorial.
3. Os espazos marítimos suxeitos a certas competencias funcionais dos Estados.
A) A zona contigua.
B) A zona económica exclusiva.
C) A plataforma continental. |
Lección 3.- Os espazos marítimos non suxeitos ás competencias dos Estados e certas situacións especiais |
1. O alto mar.
2. A zona internacional de fondos mariños e oceánicos.
3. Análise de certas situacións especiais.
A) Os estreitos internacionais.
B) O arquipélago oceánico.
C) Os Estados sen litoral e en situación xeográfica desventajosa.
|
Lección 4.- Cooperación e conflito nos espazos marítimos |
1. A xestión e explotación dos recursos mariños: a pesca.
2. A seguridade e a protección marítima: catástrofes marítimas e pirataría.
3. As Organizacións internacionais e o Dereito do mar: A Política marítima integrada da Unión Europea.
|
Lección 5.- O espazo aéreo e o espazo ultraterrestre |
1. O espazo aéreo: concepto, delimitación e réxime xurídico.
2. O espazo ultraterrestre: concepto, delimitación e réxime xurídico
3. O réxime internacional das comunicacións.
|
Lección 6.- Cursos de auga internacionais |
1. Os cursos de auga internacionais.
A) Réxime da navegación.
B) Usos con fins distintos á navegación.
2. As canles internacionais.
|
Lección 7.- Os espazos polares e o ciberespazo |
1. O Artico.
2. A Antártida.
3. O ciberespazo.
|
Lección 8.- A protección internacional do medio ambiente |
1. Evolución histórica.
2. Características do Dereito internacional do medio ambiente.
3. Principios do Dereito internacional do medio ambiente.
3. A protección xurídico-internacional do medio ambiente dos distintos espazos e dos recursos naturais.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A10 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C6 C7 C8 |
12 |
20 |
32 |
Supervised projects |
B6 B7 B9 B10 C2 C3 C8 |
4 |
9 |
13 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 B7 |
2 |
49 |
51 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 |
16 |
0.5 |
16.5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Traballos en grupo coa finalidade de que o alumnado estude un tema en concreto dunha maneira máis intensiva. |
Supervised projects |
Casos prácticos, cuestionarios e preguntas de reflexión sobre determinados contidos da materia, coas orientacións e tutoría do profesor. Poderán consistir nunha aprendizaxe cooperativa e poderán ir acompañados de foros de debate dirixidos. |
Objective test |
Exame final sobre os contidos da materia, a ser realizado soamente por aqueles alumnos que se acollen ao modelo de avaliación B (ver paso 7: avaliación). |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación teórica na aula dos contidos fundamentais da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada resulta esencial para un mellor rendemento do alumno e unha mellor adquisición das competencias esixidas.
Requírese unha participación activa do alumnado, tanto na aula como nas tutorías para que o profesor poida ter o maior número de elementos á hora de personalizar a docencia.
No seu caso, estableceranse tutorías personalizadas e/ou en grupo para orientar aos alumnos no seguimento das sesións maxistrais, así como no desenvolvemento das diversas actividades da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B6 B7 B9 B10 C2 C3 C8 |
Valorarase a correcta execución formal e material das actividades prácticas expostas, prestando atención ao dominio dos contidos, pero tamén aos aspectos reflexivos e expresivos, así como á adquisición das diversas competencias da materia. |
70 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 B7 |
Valorarase o coñecemento e dominio dos contidos non soamente memorístico senón tamén reflexivo, así como a adquisición das diversas competencias da materia. |
10 |
Seminar |
A10 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase a correcta execución formal e material das actividades prácticas expostas, prestando atención ao dominio dos contidos, pero tamén aos aspectos reflexivos e expresivos, así como á adquisición das diversas competencias da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
Regarding the system of evaluation in general, establishes a system of continuous evaluation, that will consist in a series of activities directed during all the cuadrimestre, that will be, fundamentally, seminars, questionnaires and works tutelados, stop whose manufacture or resolution the students will explain with the corresponding orientations and methodological instructions, bibliographic and documentary. MODEL OF EVALUATION A): Necessarily, the students will owe to realize the due complementary activities in the programming of the activities of the subject. The minimum level demanded stop the overrun of the activity directed will be of a global qualification of 5 points on 10. In contrary case, the subject no will consider approved. The students will be able to benefited of the qualifications obtained in the activities directed during the first opportunity of exam of the academic course correspondent. Likewise, it stops the global qualification will value positively other activities that go organizing the professors of the subject along the cuadrimestre, how days, congresses or activities of another nature. In the global evaluation also will take into account positively the assistance and the active participation of the students in the kinds, the tutorías and in the other activities of the subject. Besides, those students that wish to obtain the qualification of "Sobresaliente or Excellent MH" will owe to realize a work of investigation envelope to subject explained. MODEL OF EVALUATION B): The students that can not follow the Model of evaluation A) and the students with recognition of dedicación in part time and meets out academic of exemption of assistance will have to do a final examination based on contents of the subject, whose maximum qualification will be of 10 points on 10. Regarding the second opportunity of evaluation, the students will have to do a written exam whose maximum qualification will be of 10 points on 10. All aspects related to "academic
dispensation", "dedication to study", "permanence" and
"academic fraud" will be governed by the UDC's current academic regulations.
|
Sources of information |
Basic
|
PASTOR RIDRUEJO, J. A. (2024). Curso de Derecho Internacional Público y Organizaciones Internacionales, 27ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DÍEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J. M. (DIR.) (2014). La contribution de la Convention des Nations Unies sur le droit de la mer à la bonne gouvernance des mers et océans. La contribución de la Convención de las Naciones Unidas sobre el derecho del mar a . Napoli: Ed. Scientifica
SOBRINO HEREDIA, J. M. (DIR.) (2011). Sûreté maritime et violence en mer / Maritime Security and Violence at Sea. Bruxelles: Ed. Bruylant
OANTA, G.A. (2019). Textos jurídicos para el estudio de la Política marítima integrada de la Unión Europea. Barcelona: JM Bosch Editor
SOBRINO HEREDIA, J. M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
OANTA, G.A.; MKRTICHYAN MINASYAN, A.; TEIRA FACHADO, A. (2024). Textos y materiales para el estudio del Derecho de la Unión Europea del mar. Barcelona: JM Bosch Editor
OANTA, G.A.; MKRTICHYAN MINASYAN, A.; TEIRA FACHADO, A. (2024). Textos y materiales para el estudio del Derecho de la Unión Europea del mar. Barcelona: JM Bosch Editor |
|
Complementary
|
|
RECURSOS WEB: ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS (ONU) www.un.org DIVISIÓN DE LA ONU SOBRE ASUNTOS OCEÁNICOS Y DEL DERECHO DEL MAR http://www.un.org/Depts/los/index.htm CONVENCIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS SOBRE EL DERECHO DEL MAR http://www.un.org/Depts/los/convention_agreements/convention_overview_convention.htm TRIBUNAL INTERNACIONAL DE DERECHO DEL MAR (TIDM) http://www.itlos.org/ CONSEJO ÁRCTICO: http://www.arctic-council.org/index.php/en/ COMITÉ CIENTÍFICO SOBRE LA INVESTIGACIÓN DE LA ANTÁRTIDA (SCAR, EN INGLÉS) http://www.scar.org/ ORGANIZACIÓN DE LA AVIACIÓN CIVIL INTERNACIONAL (OACI) http://www.icao.int/Pages/default.aspx |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Public International Law/612G01019 | European Union Law/612G01021 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final Dissertation/612G01031 |
|
Other comments |
Máster Universitario en Dereito Dixital e da Intelixencia Artificial (MUDDIA) |
|