Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Comprender o ámbito económico, xurídico e institucional da empresa ou
organización, para poder responder axeitadamente ás súas necesidades de integración
de tecnoloxías, aplicacións, servizos e sistemas.
-Saber aproveitar as potencialidades dos sistemas de información e a innovación
tecnolóxica na planificación estratéxica dunha organización..
-Comprender e garantir os requirimentos de seguridade para as persoas e bens
nun proxecto de Enxeñaría Informática.
-Comprender e garantir os parámetros de cumprimento dos criterios
ambientais asociados a un desenvolvemento de enxeñaría.
-Saber valorar e asegurar a calidade final dos produtos e a súa homologación. |
AP1 AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14 BP18 BP19 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Os sistemas de información nas organizacións
2. Planificación dos sistemas de información e planificación estratéxica.
3. Criterios para a toma de decisións.
4. Goberno das tecnoloxías e sistemas de información.
5. Innovación, novas tecnoloxías e emprendemento. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B14 B19 B22 B23 B24 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B14 B18 B19 B22 B23 B24 B25 C2 C3 C4 C6 C8 |
18 |
36 |
54 |
Presentación oral |
A1 A2 B24 C1 |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B14 B19 B22 B23 B24 C1 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B19 B23 B24 C1 |
6 |
13 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Conceptualizar se a materia e preséntanse as técnicas e modelos necesarios para poder realizar os traballos prácticos. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía onde o alumnado se enfronta ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolvido por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
|
Estudo de casos |
Preséntanse casos reais de empresa ou tecnoloxía |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
<br>A orientación dos traballos valídase co profesor |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B14 B18 B19 B22 B23 B24 B25 C2 C3 C4 C6 C8 |
Desenvolvemento de traballos tutelados baseados en escenarios reais para a aplicación dos conceptos tratados nas sesións maxistrais. |
50 |
Presentación oral |
A1 A2 B24 C1 |
Presentación oral dos traballos desenvolvidos ao longo do curso. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B14 B19 B22 B23 B24 C1 |
Proba escrita da materia na data oficial aprobada polo centro. |
30 |
|
Observacións avaliación |
- Será necesario acadar unha calificación superior ao 50% nos traballos tutelados e na presentación oral.
- Os criterios de avaliación para os alumnos que non poidan asistir a clase por ter autorizada a asistencia parcial serán os mesmos pois os enunciados estarán publicados e o material de apoio utilizado nas clases tamén. Quérese sinalar con todo a importancia da asistencia ás clases prácticas para a realización dos traballos.
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
O resto de aspectos relacionados coa “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeránse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mario Piattini Velthuis y Francisco Ruiz González (2020). Gobierno y gestión de las tecnologías y los sistemas de información. Ra-Ma
Josep Valor, Sandra Sieber y Valentín Porta (2005). Los sistemas de información en la empresa actual. McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Carmen de Pablos Heredero, José Joaquín López Hermoso, Santiago Martín-Romo Romero, Sonia Medina Salgado: Organización y transformación de los sistemas de información en la empresa. ESIC. 2019. Michael E. Porter: Estrategia competitiva. Pirámide. 2009. Michael E. Porter: Ventaja competitiva. Pirámide. 2010. Luis A. Guerras Martín y José E. Navas López: Fundamentos de dirección estratégica de la empresa, Segunda edición. Thomson Reuters. 2016. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|