Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Dirección de proxectos Código 614502002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Matemáticas
Coordinación
Pedreira Fernández, Oscar
Correo electrónico
oscar.pedreira@udc.es
Profesorado
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Pedreira Fernández, Oscar
Silva Coira, Fernando
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
fernando.silva@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Dirección de Proxectos presenta ao alumno un marco práctico para o desenvolvemento profesional na dirección de proxectos de propósito xeral. O foco non son simplemente os proxectos de desenvolvemento de software, aínda que estes representen unha parte moi importante.

O desenvolvemento da materia abrangue tanto o concepto de proxecto individual coma o de carteira de proxectos. O marco de referencia é o PMBOK editado por Project Management Institute. Ao longo da materia explícanse as áreas de coñecemento nas que o PMBOK divide a Dirección de Proxectos, utilizando un dobre enfoque: por áreas e por procesos.

Unha parte importante da materia é a participación de profesionais de empresas de recoñecido prestixio que colaboran na docencia presentando casos reais do máximo interese en distintos ámbitos de aplicación.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título

Contidos
Temas Subtemas
1. Marco Conceptual da Dirección de Proxectos
2. Alcance, interesados e comunicación.
3. Tempo, custo e seguimento.
4. Xestión de riscos.
5. Persoal.
6. Integración.
7. Outras áreas da xestión de proxectos.
8. Aspectos éticos e profesionais.
.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 36 56
Prácticas de laboratorio 15 40 55
Presentación oral 1 10 11
Prácticas de laboratorio 4 4 8
Proba obxectiva 3 12 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explica o contido da materia
Prácticas de laboratorio Estudo de caso que o alumno debe realizar e presentar
Presentación oral O alumno ten que defendar a sua práctica
Prácticas de laboratorio Práctica de análise e xestión de riscos.
Proba obxectiva Exame da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
O alumnado revisará o desenvolvemento dos seus traballos e as dúbidas que se poidan presentar co profesorado tanto na teoría como na práctica da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenvolverán unha práctica da que deberán presentar unha memoria e facer a presentación oral desta.

Valorarase o alcance, contido e xustificación das respostas presentadas.
40
Presentación oral Cada alumno de cada grupo de prácticas deberá defender unha parte desta.

Valorarase o coñecemento global da práctica e do contexto da aplicación plantexado na mesma, a defensa realizada, a iIntegración da súa parte no contexto global da mesma, a claridade do documento de presentación, e a capacidade de responder axeitadamente as cuestións plantexadas.
20
Proba obxectiva Trátase dun exame de conceptos básicos, sobre a base de preguntas curtas ou opcións de test. 30
Prácticas de laboratorio Os alumnos realizarán unha práctica de análise e xestión de riscos. 10
 
Observacións avaliación
  • Os criterios de avaliación para os alumnos que non poidan asistir a clase por ter autorizada a asistencia parcial serán os mesmos pois os enunciados estarán publicados e o material de apoio utilizado nas clases tamén. Quérese sinalar non obstante a importancia da asistencia ás clases prácticas para a realización dos traballos.
  • A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
  • Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
  • Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
  • Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
O resto de aspectos relacionados coa “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."

Fontes de información
Bibliografía básica Project Management Institute (2013). Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos 5ªed.. Project Management Institute
Project Management Institute (). www.pmi.org. Project Management Institute

Bibliografía complementaria

Barry Boem, Richard Turner: Balancing agility and discipline - A guide for the perplexed. Addison-Wesley. 2003.

Steve McConnell: Software Estimation: Demistifying the blac art. Microsoft Press. 2006.

Scott Berkun: Making things happen mastering project management. O'Reilly. 2008.

John Sonmmez: Soft skills: the software developer's life manual. Manning. 2014.

Jeff Sutherland: Scrum - The art of doing twice in half the time. Penguin LCC US. 2014.



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías