Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Capacidade de comprender e saber aplicar o funcionamento e organización da internet, as tecnoloxías e protocolos de redes de nova xeración, os modelos de compoñentes, sóftware intermediario e servizos. |
A12 |
Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B20 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B21 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B22 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B24 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, comprender e analizar os distintos modelos Recuperación de Información e Web Semántica, as técnicas para a súa implementación eficiente e a metodoloxía de avaliación dos mesmos.
|
AP5
|
|
CP6 CP8
|
Coñecer, comprender e analizar as plataformas software para a creación destes sistemas. |
AP5
|
|
CP6 CP7 CP8
|
Deseñar e construír novos sistemas ou melloras en sistemas existentes. |
AP5 AP12
|
BP1 BP5 BP10 BP13 BP14 BP17 BP20 BP21 BP24
|
CP6 CP7
|
Planear e realizar a avaliación dos sistemas de Recuperación de Información e Web Semántica . Analizar os resultados da avaliación dos sistemas para melloralos na súa eficacia e eficiencia. |
AP5
|
BP1 BP5
|
CP6 CP7
|
Ser capaces dun correcto tratamento dos aspectos éticos, de privacidade, confidencialidade e de seguridade dos estes sistemas. |
|
BP22
|
CP4 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción.
|
Recuperación de Información e o retos da Web |
Recuperación de Información na Web.
|
Topoloxía da web: o grafo web. Arquitecturas de Search Engines. Ranking baseado en contido e análise de ligazóns. Learning to rank. Web spam. Xestión de datos web: identificadores de documentos, metadatos, duplicados. Interfaces para procura e navegación. |
Web Crawling. |
Tipos de crawlers. Arquitectura. Esixenciias de fresness e politeness. Algoritmos de crawling. Avaliación. |
Indexación.
|
Construcción e compresión de indices invertidos. Procesado de consultas. |
Recuperación de Información na Web con paralelismo e distribución.
|
Particionamiento e selección de colecciones. Particionamiento de índices. Recuperación de información paralela con arquitecturas MIMD e SIMD. Recuperación de Información basada en cluster. Recuperación de información distribuida e federada. |
Sistemas de recomendación. |
Filtrado colaborativo. Modelos e algoritmos para recomendación. Sistemas de recomendación
|
Introducción a Web Semántica |
A Web Semántica. Ontoloxías: definición, tipos e exemplos. |
Descripción e consulta de recursos
|
Linguaxes XML, RDF e RDF Schema. Linguaxe de consultas SPARQL. Linguaxe OWL. Ferramentas de desenvolvemento de ontologías. Librarías para o manexo de ontologías. Repositorios RDF. |
Razonamiento e regras |
Fundamentos de lóxica e razoamiento. Representación de regras semánticas. Motores de razoaamiento. |
Aplicacións da Web Semántica |
Linked Data, FOAF, Dublin Core, WordNet. Anotación semántica. Buscadores semánticos. Servizos Web Semánticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A5 A12 B1 B5 B10 B13 B14 C4 C6 C7 C8 |
1 |
15 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
B10 B17 B20 B21 B22 B24 |
20 |
30 |
50 |
Solución de problemas |
A5 A12 B1 B5 B13 B14 B17 B20 B21 B22 |
4 |
12 |
16 |
Proba mixta |
A5 A12 B1 B5 B10 B13 B14 C4 C6 C7 C8 |
2 |
18 |
20 |
Sesión maxistral |
A5 A12 B1 B5 B10 B13 C4 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas para consolidar e complementar os coñecementos adquiridos |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de laboratorio sobre plataformas de desenvolvemento de uso comercial (Lucene, Terrier, Apache Solr, Nutch, Jena, Protege, Pellet) |
Solución de problemas |
Problemas e cuestións breves para asentar e profundizar os contidos expostos nas sesións maxistrais. |
Proba mixta |
Prueba que versará sobre os contidos fundamentais da materia. |
Sesión maxistral |
O estudante asistirá ás explicacións dadas polo profesor sobre os distintos modelos, técnicas e algoritmos de Recuperación de Información e Web Semántica. O profesor utilizará distintos niveis de abstracción-detalle e orientará ao estudante nas lecturas fundamentais e complementarias. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Seguimento do desenvolvemento das prácticas nas horas reservadas de laboratorio e atención ao estudante nos casos necesarios de problemas de particular dificultade
Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B10 B17 B20 B21 B22 B24 |
Seguimento das prácticas e avaliación sobre o resultado alcanzado. |
50 |
Proba mixta |
A5 A12 B1 B5 B10 B13 B14 C4 C6 C7 C8 |
Cuestións e/ou problemas sobre os coñecementos adquiridos. Cuestións e/ou problemas que impliquen razoamento en base aos coñecementos adquiridos para resolver problemas prácticos de interese real en recuperación de información e web semántica. É obrigatorio alcanzar un 40% da cualificación para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos a
tempo parcial o baremo de cualificación e a avaliación continua son
os mesmos que para os outros alumnos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bob DuCharme (2011). Learning SPARQL. O'Reilly
C.D. Manning, P. Raghavan, H. Schutze. (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press
R. Baeza-Yates and B. Ribeiro-Neto. (2011). Modern Information Retrieval (second edition) . Addison Wesley/Pearson Education
F. Cacheda, J.M. Fernández, J. Huete (eds.) (2011). Recuperación de Información. Un enfoque práctico y multidisciplinar. Ra-Ma
W.B. Croft, D. Metzler, T. Strohman. (2009). Search Engines. Information Retrieval in Practice. Pearson Education
John Hebeler, Matthew Fisher, Ryan Blace, Andrew Perez-Lopez, Mike Dean. (2009). Semantic Web Programming. Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de sistemas de información/614502006 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|