Datos Identificativos |
2024/25 |
Asignatura (*) |
Prácticas en empresa |
Código |
614502011 |
Titulación |
|
Descriptores |
Ciclo |
Período |
Curso |
Tipo |
Créditos |
Mestrado Oficial |
1º cuadrimestre
|
Segundo |
Obrigatoria |
12 |
Idioma |
|
Modalidade docente |
Presencial |
Prerrequisitos |
|
Departamento |
Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información Computación Enxeñaría de Computadores Matemáticas
|
Coordinación |
Castro Castro, Paula Maria |
|
Correo electrónico |
|
Profesorado |
Castro Castro, Paula Maria | Dafonte Vazquez, Jose Carlos | Fernández Blanco, Enrique | Martin Santamaria, Maria Jose | Padron Gonzalez, Emilio Jose | Pedreira Fernández, Oscar | Pérez Sánchez, Beatriz | Vázquez Naya, José Manuel |
|
Correo electrónico |
paula.castro@udc.es | carlos.dafonte@udc.es | enrique.fernandez@udc.es | maria.martin.santamaria@udc.es | emilio.padron@udc.es | oscar.pedreira@udc.es | beatriz.perezs@udc.es | jose.manuel.vazquez.naya@udc.es |
|
Web |
http://campusvirtual.udc.gal/ |
Descrición xeral |
A materia de Prácticas en Empresa (PE) cúrsase no terceiro cuadrimestre (Q3), que corresponde ao primeiro cuadrimestre do segundo curso. O seu obxectivo é completar a formación do mestrado con estadías nas entidades colaboradoras nas que experimentar o desenvolvemento da actividade profesional nun marco real. A Facultade de Informática (FIC) ten acordos con distintas empresas para a realización de prácticas curriculares.
O desenvolvemento dunha PE implica:
1) O contacto da FIC con entidades colaboradoras e a dispoñibilidade destas para aceptar a estudantes do Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (MUEI) que realicen tarefas que poidan desenvolverse mediante a materia de PE.
2) Os contactos para definir as PE dun curso académico inícianse desde finais do curso anterior.
3) A formalización dun acordo entre a entidade colaboradora e a FIC, o que suporá a asignación da práctica a un/ha estudante.
4) A designación dunha persoa da entidade colaboradora que actuará como titor/a profesional do/a estudante supervisando o desenvolvemento efectivo das súas tarefas.
5) A designación dunha persoa da FIC coas funcións de titor/a académico/a que supervisará que o/a estudante realice o plan de formación determinado, recibirá os informes do/a titor/a profesional e do/a estudante, e avaliará o realizado polo/a estudante.
6) A definición dun plan de formación onde os/as titores/as da PE definan o alcance das actividades a realizar polo/a estudante.
Existen unhas directrices específicas da FIC para ampliar e concretar o marco normativo da UDC:
1) Que a o/a estudante lle falten para finalizar os seus estudos 66 créditos, como máximo, incluíndo os correspondentes aos complementos formativos, se tivese que cursalos.
2) Que superase ou que se atope matriculado/a nas restantes materias, incluíndo tamén os complementos formativos se os tivera, agás, se é o caso, o TFM.
En todo caso, se un/ha estudante está a traballar nunha empresa cabe a posibilidade de desenvolver a materia PE compaxinándoa co seu traballo, previa autorización da Vicerreitoría de Estudantes e, por suposto, sinatura do convenio.
Os créditos de PE poden ser recoñecidos se se acreditan seis meses (180 días) de experiencia profesional relacionada coas competencias do mestrado e son posteriores á data de obtención do título que deu acceso ao mesmo.
Os/As titores/as que aparecen na presente guía corresponden ao curso 2023/24. |
Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Posuír experiencia real sobre a actividade profesional dentro das empresas no ámbito da Enxeñaría Informática |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP19 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prácticas en empresa |
As prácticas realízanse en empresas TIC.
O/A estudante será titorizado/a por un/ha titor/a profesional e outro/a académico/a.
O/A estudante debe entregar informes e unha memoria final.
O/A titor/a profesional debe emitir un informe sobre as actividades realizadas.
O/A titor/a académico/a calificará ao/á estudante tendo en conta o seguimento realizado, a memoria final e o informe do/a titor/a profesional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
250 |
45 |
295 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas en Empresa que deberán realizarse no terceiro cuadrimestre da titulación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Débese destacar particularmente a importancia do papel do/a profesor/a titor/a, esencial para un axeitado aproveitamento da estadía do/a estudante, así como para facilitar a relación da Facultade coas empresas colaboradoras.
A realización das prácticas require a asignación dun/ha titor/a profesional e dun/ha titor/a académico/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O/A estudante informará ao/á titor/a académico/a das tarefas que está a realizar.
Ao rematar a práctica, o/a estudante entregará un informe onde enumere e explique en detalle as tarefas realizadas, a contorna tecnolóxica utilizada -ferramentas, estándares e metodoloxías-, evitando as cuestións que poidan considerarse confidenciais. A extensión recomendada para este documento é de aproximadamente 10 páxinas.
O/A titor/a profesional entregará un informe avaliando a actividade do/a estudante.
O/A titor/a académico/a avaliará a práctica e emitirá un informe coa cualificación final.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. Nesta materia incorpórase a perspectiva de xénero (uso de linguaxe non
sexista, promóvese a participación de alumnos/as...). Tamén se
traballará para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Atenderemos ás situacións de discriminación por razón de
xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas, no caso de
producirse.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Planificación estratéxica de sistemas de información/614502001 | Dirección de proxectos/614502002 | Calidade, seguridade e auditoría informática/614502003 | Informática como servizo/614502004 | Arquitecturas e plataformas móbiles/614502005 | Análise de sistemas de información/614502006 | Deseño de sistemas de información/614502007 | Interacción, gráficos e multimedia/614502008 | Intelixencia de negocio/614502009 | Recuperación da información e web semántica/614502010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Traballo fin de mestrado/614502012 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |