Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
CE16 - coñecemento do proceso e as ferramentas para o procesamento e preparación de datos dende a súa adquisición ou extracción, limpeza, transformación, carga, organización e acceso |
B2 |
CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial |
B3 |
CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B4 |
CG04 - Elaborar axeitadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables no campo |
B5 |
CG05 - Traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B8 |
CB03 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuízos a partiren dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociáis e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA1 - Desenvolver a capacidade de analizar e modelar datos para o seu procesado en
sistemas intelixentes. |
AM16
|
BM6 BM7
|
CM3 CM9
|
RA2 - Coñecer e comprender o proceso de extracción, limpeza, transformación, carga e
procesado de datos. |
AM16
|
BM2 BM3 BM8
|
CM3 CM7 CM9
|
RA3 - Coñecer e saber utilizar bases de datos multidimensionais e de tipo NoSQL. |
|
BM3 BM4 BM7
|
CM8
|
RA4 - Coñecer os fundamentos de data lakes e data warehouses. |
|
BM2 BM5 BM7 BM8
|
CM3 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos e fundamentos de Enxeñaría de datos |
Conceptos e definicións básicas, problemas de carga eficiente en
escenarios Big Data, almacenamento
de datos masivos e acceso aos mesmos. |
Técnicas de limpeza e preparación de datos. |
Técnicas máis comúns.
Definición de fluxos de procesamento.
Medidas de calidade. |
Estruturas avanzadas e almacéns de datos
eficientes para Big Data |
Data warehouses e BD multidimensionais, Data lakes, Bases de Datos NoSQL. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B4 B5 C3 C9 |
12 |
0 |
12 |
Prácticas de laboratorio |
A17 B2 B5 B7 C3 |
10 |
30 |
40 |
Proba mixta |
A17 B2 B3 B6 B7 B8 C7 C8 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesorado presenta un tema ao alumnado co obxectivo de facilitar un conxunto de información
con alcance concreto.
AVALIACIÓN CONTINUA
Carácter obrigatorio
asistencia non obrigatoria
AVALIACIÓN GLOBAL
Carácter obrigatorio |
Prácticas de laboratorio |
O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa
resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos
da materia.
O alumnado pode traballar a solución aos problemas expostos de forma individual ou en grupos.
AVALIACIÓN CONTINUA
Carácter obrigatorio
Asistencia obrigatoria (mín. 75% das prácticas)
AVALIACIÓN GLOBAL
Carácter obrigatorio |
Proba mixta |
O exame abarca todos os temas do curso. O alumnado debe desenvolver, relacionar, organizar e presentar os coñecementos que posúe sobre cada tema dado nunha resposta razoada e ben articulada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Sesión maxistral: atenderanse as dúbidas relacionadas coas metodoloxías e os casos de estudo analizados nas
leccións.
Prácticas de laboratorio: atenderanse as dúbidas relacionadas cos casos de estudo a analizar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A17 B2 B3 B6 B7 B8 C7 C8 |
O exame abarca todos os temas do curso. O alumnado debe
desenvolver, relacionar, organizar e presentar os
coñecementos que posúe sobre cada tema dado nunha
resposta razoada e ben articulada. Resultados de aprendizaxe
avaliados: RA1, RA3, RA4 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A17 B2 B5 B7 C3 |
Entrega de prácticas de laboratorio expostas ao longo do curso
nas datas estipuladas previamente.
Resultados de aprendizaxe avaliados: RA3, RA4 |
60 |
|
Observacións avaliación |
SISTEMA DE AVALIACIÓN CONTINUA - PROBA 1: Prácticas de laboratorio
% Cualificación: 60%.% mínimo: Para a liberación desta parte da materia, o alumno deberá obter unha cualificación igual ou superior a 5 puntos (sobre 10).
% Cualificación: 40%. % mínimo: Para a liberación desta parte da materia, o alumno deberá obter unha cualificación igual ou superior a 5 puntos (sobre 10).
SISTEMA DE AVALIACIÓN GLOBAL Procedemento de elección da modalidade de avaliación global: considérase que o alumnado optou polo sistema de avaliación global se non realiza a proba 1 do sistema de avaliación continua. - PROBA 1: Prácticas de laboratorio
% Cualificación: 60%.% mínimo: Para a liberación desta parte da materia, o alumno deberá obter unha cualificación igual ou superior a 5 puntos (sobre 10).
% Cualificación: 40%. % mínimo: Para a liberación desta parte da materia, o alumno deberá obter unha cualificación igual ou superior a 5 puntos (sobre 10).
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DA CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA (2ª OPORTUNIDADE) E FIN DE CARREIRA Utilizaranse os sistemas de avaliación continua e global descritos anteriormente. REXISTRO PROCESO DE CUALIFICACIÓN Independentemente do sistema de avaliación e da convocatoria, se non se supera algunha parte da avaliación, pero a puntuación global é superior a 4 (sobre 10), a cualificación en acta será de 4. OUTRAS CONSIDERACIÓNS No caso de producirse algunha contradición entre as distintas versións da guía, por algún erro de tradución, a versión que prevalecerá é a versión en inglés.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ihab F. Ilyas, Xu Chu, (2019). Data Cleaning. Association for Computing Machinery. ACM
Avi Silberschatz, Henry F. Korth, S. Sudarshan (2010). Database System Concepts. McGraw-Hill
Sadalage, Fowler (2012). NoSQL Distilled: A Brief Guide to the Emerging World of Polyglot Persistence. Addison-Wesley
Alex Gorelik (). The Enterprise Big Data Lake: Delivering the Promise of Big Data and Data Science. O'Reilly |
|
Bibliografía complementaria
|
Matt Casters, Roland Bouman, Jos van Dongen (2013). Pentaho Kettle Solutions: Building Open Source ETL Solutions with Pentaho Data Integration. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|