Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducir o concepto de sistemas multiaxente baseado na necesidade de arquitecturas distribuídas en sistemas intelixentes. |
AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM9
|
CM3 CM6 CM8
|
Coñecer os diferentes enfoques das arquitecturas de axentes intelixentes. |
AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM7
|
|
Comprender a noción de negociación como aspecto básico inherente aos sistemas multiaxente. |
AM6 AM7
|
BM6 BM7
|
|
Comprender as nocións e aspectos básicos de coordinación, cooperación e comunicación. |
AM6 AM7
|
BM8
|
|
Analizar as distintas metodoloxías existentes para o desenvolvemento de sistemas multiaxente |
AM5 AM6
|
BM2 BM8
|
CM2
|
Coñecer aplicacións deste tipo de sistemas en contornos industriais, biomédicos, informáticos, etc. |
AM6
|
BM3 BM6 BM7
|
CM4 CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Axentes intelixentes
Sistemas multiaxente |
Arquitecturas de axentes |
Arquitecturas deliberativas
Arquitecturas reactivas
Arquitecturas híbridas |
Interacción entre axentes |
Comunicación
Negociación
Cooperación
Coordinación |
Medoloxías orientadas a axentes |
Adaptación de metodoloxías existentes
Metodoloxías orientadas a axentes |
Aplicacións |
Industria
Mediciña
Informática |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A6 A9 B2 C3 C6 C7 |
14 |
30 |
44 |
Solución de problemas |
A7 B1 B3 B7 C4 C5 |
7 |
39 |
46 |
Presentación oral |
B9 C2 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A8 B8 C8 |
21 |
17 |
38 |
Traballos tutelados |
A6 A9 B3 C3 C7 |
0 |
18 |
18 |
Proba obxectiva |
B6 B8 C2 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
As clases prácticas consistirán en desenvolver un sistema básico multiaxente (MAS) ou algunhas partes específicas do mesmo. A entrega pode ter diferentes prazos para favorecer o traballo continuado. As instrucións prácticas facilitaranse previamente para que o alumnado as lea en detalle, debendo seguirse rigorosamente. Posteriormente, o traballo do profesorado será a de supervisar as prácticas, resolvendo dúbidas e corrixindo malas interpretacións, erros, etc. |
Solución de problemas |
Nas clases de problemas presentaranse supostos prácticos directamente relacionados cos conceptos teóricos. O alumnado terá que buscar solucións alternativas fóra da aula. O obxectivo é fomentar a participación do alumnado e promover, na medida do posible, o diálogo aberto e a valoración de solucións. |
Presentación oral |
Para algunha práctica ou problema, o alumnado deberá elaborar unha exposición onde expoña o seu traballo na aula, destacando as principais achegas e conclusións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Realizaranse varios traballos relacionados coa parte práctica da materia. Neste traballo se expoñen situacións que requiren ao estudante identificar o problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, aplicar as técnicas vistas en clase, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Proba obxectiva |
Consistirá en cuestións teórico-prácticas sobre calquera dos conceptos incluídos na orde do día do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O adecuado progreso do alumnado determinará o desenvolvemento de clases maxistrais, de resolución de problemas e de prácticas prácticas.
As prácticas de laboratorio realizaranse, fundamentalmente, como traballo autónomo. Para o seu correcto desenvolvemento, será necesario un seguimento periódico do traballo do alumnado para aclarar erros e conceptos canto antes e garantir a calidade do traballo.
Fóra do horario lectivo, o horario oficial de titoría permite a asistencia personalizada a través das seguintes vías:
- Correo electrónico: úsase para consultas de resposta curta.
- Teams: reunións virtuais (previa solicitude por correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B6 B8 C2 |
Consistirá en cuestións teóricas e prácticas sobre calquera dos temas incluídos nos contidos. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado esta proba (nota mínima 4) |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A9 B2 C3 C6 C7 |
A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquera práctica proposta. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado as prácticas (nota mínima 4). Como parte do mesmo, axudarán a superar as prácticas cuestións como a asistencia, o traballo persoal, a actitude, etc. |
40 |
Traballos tutelados |
A6 A9 B3 C3 C7 |
A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquer traballo proposto. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado estos traballos (nota mínima 4). Como parte do mesmo, axudarán a superar os traballos cuestións como a asistencia, o traballo persoal, a actitude, etc. |
20 |
Presentación oral |
B9 C2 |
Podería incluírse nalgunha resolución de problemas/práctica de laboratorio e afectaría á nota final da mesma, pero non se cualifica por si só. |
0 |
|
Observacións avaliación |
Todalas probas de evaluación continua (prácticas, traballos e proba) teñen una nota mínima de 4 que pode compensarse con outras notas, pero e obrigatorio superar unha nota mínima de 5 para aprobar a materia. No caso de suspender ou ter un No presentado na primeira oportunidade, poderán reentregrase aquelas prácticas de laboratorio ou traballos tutelados non presentadas ou suspensas durante o curso, en nengún caso é posible reentregar estas practicas ou traballos para acadar mellor nota. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario* * Reglamento disciplinar do
estudantado da UDC. Aprobado polo Consello de Gobierno do 27/02/2023 e
modificado en su artigo 11.4.b polo Consello de Gobierno do 28/06/2023
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Michael Wooldridge (2009). An introduction to multiagent systems. Wiley
Adelinde M. Uhrmacher, Danny Weyns (2009). Multi-Agent Systems Simulation and Applications. Routledge, Taylor & Francis Group
Gerhard Weiss (2013). Multiagent Systems, Second Edition. MIT Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de IA/614544001 | Razoamento e Planificación/614544003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|