Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer, comprender e analizar as técnicas actuais de búsqueda y minería na web |
AM2 AM3
|
BM3 BM4 BM6
|
|
Conocer, comprender e analizar as técnicas actuais das tecnoloxías semánticas |
|
BM1 BM7
|
CM3 CM7 CM8
|
Saber usar as técnicas e métodos de representación do coñocemento mediante ontoloxías para resolver problemas reais |
AM1
|
BM10
|
CM2
|
Coñecer técnicas, métodos e boas prácticas para a representación e publicación de datos e a súa posterior consulta, utilizando tecnoloxías semánticas. |
AM2 AM3
|
BM1 BM6
|
|
Deseñar, implementar e saber utilizar algoritmos e estruturas de datos para sistemas de recomendación |
AM2
|
BM7
|
CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estrutura da web, motores de procura, análise e minería do contido e uso da web |
|
Personalización, descubrimento e filtrado, sistemas de recomendación |
|
Tecnoloxías semánticas e web semántica, ontoloxías e grafos de coñecemento |
|
Linguaxes de modelado de datos, datos enlazados e datos enlazados abertos |
|
Aplicacións e casos de éxito. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A2 A3 A4 B1 B3 B6 B7 B10 C2 C3 C7 |
11 |
55 |
66 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A4 B1 B3 B6 C2 C7 |
10 |
30 |
40 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 B4 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 B1 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Sesións cuxo obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran ao alumno a aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumno a presentación oral da súa solución aos problemas expostos. Os traballos realizados polo alumnado pódense realizar de forma individual ou en grupos de traballo |
Prácticas de laboratorio |
Clases dedicadas a que o alumnado desenvolva traballos prácticos que impliquen abordar a resolución de problemas complexos, e a análise e deseño de solucións que constitúan un medio para a súa resolución. Esta actividade pode requirir dos alumnos a presentación oral dos traballos realizados. Os traballos realizados polo alumnado pódense realizar de forma individual ou en grupos de traballo. |
Proba mixta |
Exame final |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Ademais do tempo de exposición oral por parte do profesor, esta actividade formativa require do alumno a dedicación dun tempo para preparar e revisar por conta propia os materiais obxecto da clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A4 B1 B3 B6 C2 C7 |
Avaliación de traballos prácticos |
50 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 B4 C8 |
Exame final |
50 |
|
Observacións avaliación |
Será necesario alcanzar un 40% da puntuación en cada parte. Para poder realizar o exame final é necesario alcanzar un 40% no traballo práctico. A cualificación será de non presentado cando non se entregue ningún traballo práctico nin exame final. Segunda oportunidade A avaliación realizarase cos mesmos criterios anteriormente descritos. Abrirase un novo prazo para a entrega dos traballos prácticos, no caso de que non se entregaran na primeira oportunidade. - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
- Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- W.B. Croft, D. Metzler, T. Strohman. 2009 Search Engines. Information Retrieval in Practice Pearson Education - C.D. Manning, P. Raghavan, H. Schutze. 2008 Introduction to Information Retrieval Cambridge University Press - Berners-Lee, T., Hendler, J., & Lassila, O. (2001). The semantic web. Scientific american, 284(5), 34-43. - Gomez-Pérez, A., Fernández, M., Corcho, O. (2003) Ontological Engineering. Springer - Ehrlinger, Lisa; Wöß, Wolfram (2016). Towards a Definition of Knowledge Graphs (PDF). SEMANTiCS2016. Leipzig: Joint Proceedings of the Posters and Demos Track of 12 th International Conference on Semantic Systems - SEMANTiCS2016 and 1 st International Workshop on Semantic Change & Evolving Semantics ( SuCCESS16). pp. 13–16. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Introduction to Semantic Web Technologies. Ivan Herman, W3C June 22nd, 2010: https://www.w3.org/2010/Talks/0622-SemTech-IH/Tutorial.pdf. Retrieved 2022-05-11. - What is a Knowledge Graph?| Ontotext". Ontotext. https://www.ontotext.com/blog/ontotext-platform-building-smart-enterprise-applications/. Retrieved 2022-05-11. - Krötsch, Markus; Weikum, Gerhard (March 2016). "Editorial of the Special Issue on Knowledge Graphs". Journal of Web Semantics. 37–38: 53–54. doi:10.1016/ j. websem.2016.04.002. Retrieved 2022-05-11. - Semantic Web at W3 C: https://www.w3.org/standards/semanticweb/ Retrieved 2022-05-11. - R. Baeza-Yates and B. Ribeiro-Neto. 2011 Modern Information Retrieval (second edition) Addison Wesley/Pearson Education - F. Cacheda, J.M. Fernández, J. Huete (eds.) 2011 Recuperación de Información. Un enfoque práctico y multidisciplinar Ra-Ma |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Comprensión da Linguaxe Natural/614544008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Modelado da Linguaxe/614544009 |
|
Materias que continúan o temario |
Minería de Textos/614544011 |
|
|