Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos sobre o funcionamento das principais técnicas de aprendizaxe incremental |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Aplicar técnicas de aprendizaxe incremental para a análise de datos en tempo real en contornas estacionarios e non estacionarios |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Coñecer o principio de funcionamento das principais paradigmas de aprendizaxe con preservación da privacidade |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Teoría |
1. Machine Learning Online
2. Concept Drift
3. Federated Learning |
2. Práctica |
1. Machine Learning Online e Concept Drift
2. Federated Learning |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A11 A12 A13 A16 B3 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C8 |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
A11 A12 A13 A16 B2 B4 B5 C7 C9 |
4 |
20 |
24 |
Prácticas a través de TIC |
A11 A12 A13 A16 B3 B6 B7 B8 C3 C4 C8 |
7 |
21 |
28 |
Proba mixta |
A11 A12 A13 A16 B4 B6 B7 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os contidos da materia impartiranse de maneira indistinta entre as clases expositivas as clases interactivas. A realización de todas as actividades propostas é necesaria, do mesmo xeito que a asistencia a todas as clases (expositivas e interactivas) para superar a materia.
Clases Expositivas (teoría): consistirán na exposición e explicación dos diferentes apartados do programa da materia, coa axuda de medios electrónicos (presentacións, vídeos, etc.). |
Seminario |
Estudo de casos: poderanse expor ao alumnado escenarios de traballo, reais ou ficticios, que presenten determinadas problemáticas. O alumnado deberá aplicar os coñecementos teórico-prácticos da materia para buscar unha solución á cuestión ou cuestións expostas. Como norma xeral, o estudo de casos realizarase en grupos. Os distintos grupos de traballo expoñerán e poñerán en común as súas solucións. |
Prácticas a través de TIC |
Clases interactivas (prácticas): exporanse diferentes problemas prácticos relacionados co contido da materia para que o alumno resolva de forma individual ou en grupos.
Aprendizaxe por proxectos: poderase expor ao alumnado proxectos prácticos cuxo alcance requira que se lle dedique un parte importante da dedicación total do alumno á materia.
Traballo autónomo: o alcance e obxectivos dos proxectos, casos de uso e/ou problemas prácticos poderán requirir do traballo autónomo por parte de alumnado, aínda que coa tutela do profesorado. |
Proba mixta |
Unha proba mixta que pode conter preguntas tipo test, preguntas de resposta curta ou preguntas de desenvolvemento. Vai a evaluar l parte teórica de la asignatura e pode conter preguntas sobre o conido dos seminarios ou exercicios práticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
|
Descrición |
Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos contidos da materia. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou plataforma Microsoft Teams.
Curso Virtual: Esta materia dispoñerá dun curso virtual a través do que se facilitará ao alumnado todo o material necesario en formato dixital. Proporcionarase tamén distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros… |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A11 A12 A13 A16 B4 B6 B7 |
Prob obxetiva que pode ser un modelo mixto con preguntas tipo test e algunhas preguntas de resposta curta ou de desenvolvemento. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A11 A12 A13 A16 B3 B6 B7 B8 C3 C4 C8 |
Esta calificación incluirá a avaliación das leccións práticas e o proxecto desenvolvido. |
30 |
Seminario |
A11 A12 A13 A16 B2 B4 B5 C7 C9 |
Se incluirá a avaliación das lección e traballos realizados nos seminarios |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o/a estudante terá que completar todas as actividades propostas e aprobar os exames correspondentes. Primeira oportunidade: Para superar a asignatura, o/a estudante deberá ter entregado e aprobado as actividades propostas (50% da cualificación final) e aprobar o exame final (50% da cualificación). Exames parciais: non haberá exames parciais. Segunda oportunidade: Mantense a nota obtida nas prácticas durante o curso e tamén o seu peso na nota final. Os/As estudantes que non alcanzaron a nota de corte nas actividades propostas durante a convocatoria anterior, poderán entregar, antes do exame final da segunda oportunidade, actividades semellantes ás non superadas, que serán propostas polos docentes. Unha vez aprobadas ambas partes por separado, o exame será o 50% da nota final e as prácticas o 50% restante. Dispensa de asistencia: No caso de dispensa de asistencia, os/as estudantes examinaranse nas mesmas condicións que os alumnos na primeira convocatoria. Estudantes repetidores: Os/As estudantes repetidores de anos anteriores examinaranse nas mesmas condicións que os alumnos na primeira convocatoria. Non presentado: O/A estudante recibirá a cualificación de "non presentado" cando non realice o exame final. Avaliación das competencias: En xeral, o desenvolvemento das actividades prácticas, proxectos e casos de uso, así como a preparación dos temas teóricos permitirán ao alumnado traballar as competencias básicas, xerais e transversais da materia. En concreto, a través dos proxectos e casos de uso, valoraranse as competencias CT7, CT9, CG5, CG4, CG2. O desenvolvemento das prácticas, así como a proba final, permitirá avaliar as competencias específicas: CE10, CE11, CE12, CE15. Igualdade: - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bahri, M., Bifet, A., Gama, J., Gomes, H. M., & Maniu, S (2021). Data stream analysis: Foundations, major tasks and tools. Wiley nterdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery,11(3)
Orabona, F. (2019). A modern introduction to online learning.. arXivpreprint arXiv:1912.13213
Gama, J., Žliobaitė, I., Bifet, A., Pechenizkiy, M., & Bouchachia, A. (2014). A survey on concept drift adaptation.. CM computing surveys(CSUR),46(4), 1-37
Li, T., Sahu, A. K., Talwalkar, A., & Smith, V. (2020). Federated learning: Challenges, methods, and future directions.. IEEE signal processing magazine, 37(3), 50-60
Yang, Q., Liu, Y., Chen, T., & Tong, Y. (2019). Federated machine learning: Concept and applications.. ACM Transactions on Intelligent Systems and Technology (TIST), 10(2), 1-19
Lu, J., Liu, A., Dong, F., Gu, F., Gama, J., & Zhang, G. (2018). Learning under concept drift: A review.. IEEE Transactions on Knowledge and DataEngineering,31(12), 2346-2363
Bifet, A., Gavalda, R., Holmes, G., & Pfahringer, B (2018). Machine learning for data streams: with practical examples in MOA. MIT Press
Gomes, H. M., Read, J., Bifet, A., Barddal, J. P., & Gama, J. (2019). Machine learning for streaming data: state of the art, challenges, and opportunities.. ACM SIGKDD Explorations Newsletter,21(2), 6-22
Hoi, S. C., Sahoo, D., Lu, J., & Zhao, P. (2021). Online learning: A comprehensive survey. Neurocomputing,459, 249-289. |
|
Bibliografía complementaria
|
Gama, J., Medas, P., Castillo, G., & Rodrigues, P. (2004). Learning with drift detection. InBrazilian symposium on artificialintelligence(pp. 286-295). Springer, Berlin, Heidelberg.
AbdulRahman, S., Tout, H., Ould-Slimane, H., Mourad, A., Talhi, C., & Guizani, M. (2020). A survey on federated learning: The journey fromcentralized to distributed on-site learning and beyond.. IEEE Internet of Things Journal, 8(7), 5476-5497
Bifet, A., & Gavalda, R. (2009). Adaptive learning from evolving data streams.. InAdvances in Intelligent Data Analysis VIII
McMahan, B., Moore, E., Ramage, D., Hampson, S., & y Arcas, B. A. (2017). Communication-efficient learning of deep networks from decentralized data. In Artificial intelligence and statistics (pp. 1273-1282).
Rahman, K. J., Ahmed, F., Akhter, N., Hasan, M., Amin, R., Aziz, K. E., ... & Islam, A. N. (2021). hallenges, applications and design aspects of federated learning: A survey.. IEEE Access,9, 124682-124700.
Bifet, A., Gavalda, R. (2007). Learning from time-changing data with adaptive windowing. Proceedings of the 2007 SIAM international conference ondata mining, pp. 443-448. Society for Indust
Gama, J., & Castillo, G. (2006). Learning with local drift detection.. Advanced Data Mining and Applications: Second International Conference,ADMA 2006, Xi’an, China, Augu
Gomes, H. M., Montiel, J., Mastelini, S. M., Pfahringer, B., & Bifet, A. (2020). On ensemble techniques for data stream regression. In 2020International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN) (pp. 1-8)
Ghesmoune, M., Lebbah, M., & Azzag, H (2016). State-of-the-art on clustering data streams.. Big Data Analytics, 1, 1-27
(). ttps://federated.withgoogle.com/. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Aprendizaxe Automática I/614544012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os e as estudiantes deben estar familiarizados con conceptos de programación de nivel medio, álgebra lineal, cálculo e estadística. Tamén é útil o coñecemento da concurrencia básica e a arquitectura paralela Igualdade: - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|