Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as técnicas que permiten o deseño de técnicas de IA escalables a nivel software e de recursos hardware |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM7
|
CM3 CM4
|
Adquirir as competencias que permitan integran gran volume e variedade de datos en proxectos de Big Data en IA |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Coñecer as paradigmas de escalabilidad en algoritmos de aprendizaxe automática |
AM10 AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Comprender, analizar e deseñar as infraestruturas necesarias para proxectos de IA en BigData: contorna local/nube e equipamento físico/virtual con sistemas de almacenamento de baixa latencia e sistemas de ficheiros distribuídos. |
AM12 AM15
|
BM2 BM6 BM7 BM8
|
CM3 CM4 CM7 CM9
|
Coñecer as linguaxes, frameworks e compoñentes que nos permiten incrementar o rendemento nas infraestruturas hardware con CPU e GPU |
AM11 AM15
|
BM3 BM7 BM8
|
CM3 CM4 CM7 CM9
|
Coñecer as técnicas que permiten, con baixa latencia, a visualización de datos en contornas con gran volume de información. |
AM11 AM12 AM15
|
BM2 BM3 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM7 CM8 CM9
|
Usar e poder aplicar os KPI correctos en cada contorna. |
AM10 AM11 AM15
|
BM2 BM3 BM7 BM8
|
CM3 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ao Big Data |
Que é Big Data
Aplicacións Big Data
Analítica Big Data
Problemática da análise de datos en contornas Big Data |
Preparación e visualización de datos |
Técnicas de preprocesado de datos
Técnicas de visualización |
Aprendizaxe federada |
Aprendizaxe no borde
Preservación da privacidade |
Infraestructuras para o almacenamento e procesamento de Big Data |
Paralelismo e sistemas distribuídos
Computación de Altas Prestacións e Computación Big Data
Apache Hadoop e MapReduce
|
Procesamento de datos a gran escala: Apache Spark |
Procesamento en lote e procesamento continuo
Arquitectura
Spark Core (RDDs) e Spark SQL, DataSets & DataFrames
Spark DataFrames
|
Aprendizaxe automática con Apache Spark |
O fluxo de traballo en aprendizaxe automática
Aprendizaxe automática supervisada e non supervisada
Axuste de hiperparámetros, avaliación e pipelines
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A11 A12 A13 A16 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 C9 |
14 |
44 |
58 |
Proba obxectiva |
A11 A12 A13 B2 B6 B7 B8 B9 C4 C8 C9 |
2 |
20 |
22 |
Aprendizaxe colaborativa |
B3 B4 B5 B6 B8 B9 C4 C7 C8 C9 |
7 |
19 |
26 |
Sesión maxistral |
A11 A12 A13 A16 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C4 C8 C9 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Clases prácticas na aula de informática, que permiten ao alumno familiarizarse desde un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na asignatura |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprendizaxe baseada en problemas, seminarios, estudo de casos ou proxectos, que permiten que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos. |
Sesión maxistral |
Clases de teoría, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor. Redacción de documentos de compendio dos resultados na forma de memorias ou artígos, así como a presentación dos resultados có profesor ou en sesións públicas dentro da clase. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
B3 B4 B5 B6 B8 B9 C4 C7 C8 C9 |
Avaliarase a realización de proxectos de aprendizaxe colaborativa, onde o alumnado fará traballos (preferiblemente en parellas ou grupos) para desenvolver en detalle un artículo científico relacionado cos temas vistos en teoría, e o presentará para toda a clase, onde se poderán facer preguntas. Estes proxectos poderán facerse nas horas de ensino non presencial e o seu obxectivo é profundizar nos contidos da materia, así como adquirir competencias de análise crítica, resumo, e presentación oral. Valorarase o grao de cumprimento das especificacións, a metodoloxía e rigorosidade e a presentación de resultados |
5 |
Prácticas a través de TIC |
A11 A12 A13 A16 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 C9 |
Avaliación de traballos prácticos: 50% dá nota
avaliaranse as solucións propostas polo alumnado ás prácticas expostas. A avaliación de prácticas pode levar a cabo
mediante unha corrección por parte do profesor, unha defensa da solución achegada por parte do alumno ante o profesor ou unha presentación oral da solución desenvolvida. Todos os traballos deberán ser entregados antes das datas que se especificarán e deberán cumprir uns requisitos mínimos de calidade para ser tidos en consideración. Valorarase o grao de cumprimento das especificacións, a metodoloxía e rigorosidade e a presentación de resultados |
50 |
Proba obxectiva |
A11 A12 A13 B2 B6 B7 B8 B9 C4 C8 C9 |
Preguntas sobre os contidos da asignatura (que poden ser de tipo test ou problemas para resolver), baseada nas distintas técnicas avanzadas de aprendizaxe automática e as súas aplicacións. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, debe conseguirse unha puntuación total de 5 ou superior. É imprescindible para aprobar entregar todas as prácticas indicadas como obrigatorias. As entregas fóra de prazo non serán avaliadas. Condición para cualificación de Non Presentado: non presentar ningunha práctica e non asistir ao exame final.
Os alumnos que non sexan de nova matrícula non conservan notas de cursos anteriores.
Oportunidade de recuperación (xullo) e extraordinaria:
A valoración será igual que na oportunidade ordinaria. Os alumnos que non entregaron os traballos propostos ao longo do cuadrimestre deberanos entregar antes da data establecida.
Condición para cualificación de Non Presentado: non presentar ningunha práctica e non asistir ao exame final.
O traballo entregado deberá ser orixinal do alumno. De acordo ao artigo 14, apartado 4, da normativa, a entrega de traballos non orixinais ou con partes duplicadas (sexa por copias entre compañeiros ou por obtención doutras fontes...) levará unha nota global de SUSPENSO NA CONVOCATORIA ANUAL, tanto para o/a estudante que presente material copiado como a quen o facilitase.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Apuntamentos proporcionados polo profesorado - A. Polak, <i>Scaling Machine Learning with Spark</i>, O'Reilly, 2023 - I. Triguero, M. Galar, <i>Large-Scale Data Analytics with Python and Spark</i>, Cambridge University Press, 2023 |
Bibliografía complementaria
|
|
- T. White, <i>Hadoop: The Definitive Guide</i>, 4th Edition, O'Reilly, 2015 - J. Damji, B. Wenig, T. Das and D. Lee. <i>Learning Spark</i>, 2nd Edition, O'Reilly, 2020 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de IA/614544001 | Aprendizaxe Automática I/614544012 | Aprendizaxe Automática II/614544014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|