Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CON_03 Coñecer as bases físicas que permiten codificar e procesar a información. Comprensión das novas regras que a Mecánica Cuántica impón para o seu procesamento. |
A4 |
CON_04 Ter coñecementos de computación cuántica, algoritmos, circuítos, a súa programación en diferentes linguaxes e plataformas accesibles. |
B1 |
HD01 Analiza e desglosa un concepto complexo, examina cada parte e mira como encaixan |
B3 |
HD03 Comparar e contrastar e sinalar semellanzas e diferenzas entre dous ou máis temas ou conceptos |
B6 |
HD11 Elaborar con precisión as preguntas relevantes para un problema concreto |
B8 |
HD13 Improvisar solucións dun xeito innovador para resolver un problema |
B12 |
HD23 Comuníquese utilizando as normas esperadas para o medio elixido. |
B13 |
HD24 Participar activamente na actividade presencial na aula. |
B14 |
HD31 Asignar recursos e responsabilidades para que todos os membros dun equipo poidan traballar de forma óptima |
B16 |
HD33 Establecer obxectivos para que o grupo analice a situación, decida que resultado se desexa e estableza claramente un obxectivo alcanzable. |
C1 |
C1. Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
C2. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C7 |
C7. Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir conocimientos de computación cuántica, algoritmia y circuitos cuánticos. |
AP3 AP4
|
BP1 BP3 BP6 BP8 BP12 BP13 BP14 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP7 CP8
|
Programación en diferentes lenguajes y plataformas accesibles. |
AP3 AP4
|
BP1 BP3 BP6 BP8 BP12 BP13 BP14 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP7 CP8
|
Adquirir conocimientos sobre aspectos de alto nivel en computación cuántica: diseño de máquinas cuánticas, simuladores cuánticos y arquitecturas. |
AP3 AP4
|
BP1 BP3 BP6 BP8 BP12 BP13 BP14 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción
|
Historia de la computación cuántica
Consideraciones generales
Conceptos preliminares |
Matemáticas de la Computación Cuántica
|
Números complejos
Espacios vectoriales complejos
Espacios de Hilbert |
Reversibilidad y Arquitecturas Reversibles
|
Reversibilidad
Aspectos energéticos de la reversibilidad
Arquitecturas reversibles y entropía |
Puertas Lógicas Reversibles y Cuánticas
|
Puertas lógicas clásicas
Puertas lógicas reversibles
Puertas cuánticas |
Sistemas Categóricos, Probabilísticos y Cuánticos |
Sistemas Categóricos
Sistemas Probabilísticos
Sistemas Cuánticos |
Circuitos y Algoritmos Cuánticos
|
Circuitos cuánticos
Algoritmo de Deutsch
Algoritmo de Deutsch-Jozsa
Algoritmo de Simon
Algoritmos Híbridos |
Consideraciones Finales |
Análisis crítico
Discusión
Conclusiones |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 B1 B3 B6 B8 B12 B13 B14 B16 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
10 |
50 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B1 B3 B6 B8 B12 B13 B14 B16 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación en el aula de los contenidos de la materia.
Resolución de problemas y supuestos prácticos.
Realización de seminarios interactivos.
|
Prácticas a través de TIC |
Resolución de problemas prácticos en entornos TIC.
Realización en equipo de prácticas de laboratorio con simuladores cuánticos.
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A4 B1 B3 B6 B8 B12 B13 B14 B16 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Evaluación continua de actividades realizadas individualmente.
Evaluación continua de actividades realizadas en equipo.
Prueba final de desarrollo de cinco preguntas cortas de la materia.
|
50 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B1 B3 B6 B8 B12 B13 B14 B16 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Evaluación de prácticas individuales.
Evaluación de prácticas realizadas en equipo.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
No se establece ninguna nota de corte, ni en Teoría ni en
Prácticas. La nota final se obtendrá a partir de la siguiente ecuación:
Nota_Final = 0.5 x (Nota_Teoría + Nota_Prácticas) Para aprobar la asignatura, se tiene que cumplir que Nota_Final
sea mayor o igual a 5.00 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Richard P. Feynman (2001). Feynman Lectures On Computation. CRC Press
Noson S. Yanofsky, Mirco A. Mannucci (2009). Quantum Computing for Computer Scientists. Cambridge University Press |
After presenting the necessary
prerequisites, the material is organized to look at different aspects of
quantum computing from the specific standpoint of computer science. There are
chapters on computer architecture, algorithms, programming languages,
theoretical computer science, cryptography, information theory, and hardware.
The text has step-by-step examples, more than two hundred exercises with
solutions, and programming drills that bring the ideas of quantum computing
alive for today's computer science students and researchers. |
Bibliografía complementaria
|
|
The
main focus of this textbook is the basic unit of information and the way in
which our understanding of this has evolved over time. In particular the
author covers concepts related to information, classical computing, logic,
reversible computing, quantum mechanics, quantum computing, thermodynamics
and some artificial intelligence and biology, all approached from the
viewpoint of computer sciences. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Mecánica Cuántica I/614551001 | Mecánica Cuántica II/614551002 | Fundamentos de Información Cuántica/614551003 | Fundamentos de Comunicacións Cuánticas/614551005 |
|
Materias que continúan o temario |
Aplicacións Prácticas da Computación Cuántica/614551010 | Métodos Numéricos en Computación Cuántica/614551025 | Computación Cuántica e Aprendizaxe Máquina/614551008 | Arquitecturas da Computación Cuántica/614551022 | Programación e Implementación de Algoritmos Cuánticos/614551007 | Computación Cuántica e Computación de Altas Prestacións/614551009 | Códigos de Corrección de Errores/614551013 | Sistemas Cuánticos Baseados en Regras/614551029 |
|
|