Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Ferramentas da Computación Cuántica Código 614551006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Mosqueira Rey, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.mosqueira@udc.es
Profesorado
Mayorga Redondo, Alejandro
Mosqueira Rey, Eduardo
Vazquez Regueiro, Carlos
Correo electrónico
alejandro.mayorga@udc.es
eduardo.mosqueira@udc.es
carlos.vazquez.regueiro@udc.es
Web http://n9.cl/huuwq
Descrición xeral A computación cuántica é unha área emerxente cun potencial significativo, especialmente na área de problemas de optimización. Dado que a computación cuántica funciona cun mecanismo diferente ao da computación clásica, o enfoque do software para a computación cuántica tamén é diferente. Seguindo o paradigma dos circuítos cuánticos, nesta materia farase un desenvolvemento completo, profundo e rigoroso das diferentes técnicas e ferramentas necesarias para o desenvolvemento e execución de software cuántico.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade para deseñar circuítos cuánticos básicos e avanzados en Qiskit AP4
BP1
BP3
BP6
BP8
BP12
BP13
BP14
BP16
CP1
CP2
CP3
CP4
CP7
CP8
Coñecer os distintos simuladores cuánticos existentes e os seus modelos de ruído AP13
AP15
BP3
BP6
BP12
BP13
BP14
BP16
CP1
CP2
CP3
CP4
CP7
CP8
Ser capaz de enviar e transpilar circuítos cuánticos para a súa execución en computadores cuánticos reais AP6
BP1
BP6
BP12
BP13
BP14
BP16
CP1
CP2
CP3
CP4
CP7
CP8
Coñecer as distintas técnicas de supresión, mitigación e corrección de erros AP13
BP3
BP6
BP13
BP14
BP16
CP1
CP2
CP3
CP4
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución
2. Qiskit: circuítos básicos
3. Qiskit: circuítos avanzados
4. Simuladores
5. Computadores cuánticos reais
6. Transpiladores
7. Supresión, mitigación e corrección de erros

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A6 A13 A15 B13 C1 C2 C8 10.5 15.75 26.25
Prácticas de laboratorio A4 A13 A15 B1 B3 B6 B8 B12 B14 B16 C3 C4 C7 10.5 34.65 45.15
Proba obxectiva A4 A6 A13 A15 B1 B3 B8 C1 C2 C3 C8 2.6 0 2.6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases maxistrais coa exposición dos coñecementos teóricos e prácticos usando diferentes recursos dixitais.
Prácticas de laboratorio Prácticas baseadas nos coñecementos que cada estudante vai adquirindo nas clases maxistrais.
Proba obxectiva Proba mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado.
Cada estudante deberá aplicar os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada ao estudantado comprende non só as titorías, presenciais ou virtuais, para a discusión de dúbidas, senón tamén as seguintes actuacións:

- Seguemento do labor realizado nas prácticas de laboratorio propostas polo profesorado.
- Avaliación dos resultados obtidos nas prácticas.
- Encontros personalizados para resolver dúbidas sobre os contidos da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A4 A13 A15 B1 B3 B6 B8 B12 B14 B16 C3 C4 C7 Entrega de prácticas baseadas nos coñecementos adquiridos nas clases maxistrais. 60
Proba obxectiva A4 A6 A13 A15 B1 B3 B8 C1 C2 C3 C8 Proba/s sobre contidos teórico-prácticos. 40
 
Observacións avaliación

Porcentaxes concretas de avaliación de cada parte.

  • A avaliación da materia realizarase en dous partes: avaliación continua (prácticas) e proba obxectiva (parcial e/ou final). 

Como se avalía o non presentado.

  • A entrega dalgunha das actividades ou probas de avaliación continua supoñerá que o alumno optou por presentarse á materia. Por tanto, a partir dese momento, aínda non presentándose a proba obxectiva haberá consumido unha oportunidade.

Cómo se avalía a segunda oportunidade.

  • Na segunda oportunidade (xullo) conservaranse as notas da avaliación continua e/ou a proba obxectiva obtidas durante o cuadrimestre. 
  • Se o alumno preséntase á segunda oportunidade na avaliación continua ou a proba obxectiva, a nota obtida na primeira oportunidade para esa parte anúlase, e a cualificación correspondente desa parte será a da segunda oportunidade. 
  • A nota final da materia na segunda oportunidade calcularase co mesmo criterio que na primeira oportunidade.
Plaxios
  • A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria

Fontes de información
Bibliografía básica Robert Loredo (2020). Learn Quantum Computing with Python and IBM Quantum Experience. Packt, O'Reilly
Qiskit (2023). Qiskit documentation. https://qiskit.org/documentation
Qiskit (2023). Qiskit tutorials. https://qiskit.org/documentation/tutorials.html
Hassi Norlen (2020). Quantum Computing in Practice with Qiskit and IBM Quantum Experience. Packt, O'Reilly

Bibliografía complementaria James L. Weaver (2022). Qiskit Pocket Guide. O'Reilly
Qiskit (2023). Qiskit Terra API Reference. https://qiskit.org/documentation/apidoc/terra.html


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Computación Cuántica/614551004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Computación Cuántica e Aprendizaxe Máquina/614551008
Programación e Implementación de Algoritmos Cuánticos/614551007

Materias que continúan o temario
Aplicacións Prácticas da Computación Cuántica/614551010

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías