Datos Identificativos | 2024/25 | ||||||||
Asignatura (*) | Xestión Dixital do Patrimonio Arqueolóxico | Código | 614552008 | ||||||
Titulación | |||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 5 | |||||
Idioma |
|
||||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||||
Prerrequisitos | |||||||||
Departamento | Física e Ciencias da Terra |
||||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||||
Web | |||||||||
Descrición xeral |
No ámbito do patrimonio arqueolóxico, a dixitalización cumpre un papel comunicativo, educativo e, tamén, promocional con respecto ao acervo patrimonial. O uso da fotografía dixital, os tratamentos 3D de lugares e objectos arqueolóxicos ou paleontolóxicos e elementos etnográficos, as reconstrucións virtuais ou o emprego adecuado dos sistemas audiovisuais e de virtualización son algúns dos elementos para presentar e cos que traballar nesta materia. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer as ferramentas dixitais para organización e xestión do patrimonio arqueolóxico e os métodos de virtualización | AP7 AP8 AP12 |
||
Adquirir coñecementos sobre a importancia da preservación e a difusión do patrimonio | CP3 CP6 CP8 CP14 CP15 |
||
Ter a capacidade de desenvolver un proxecto de dixitalización de patrimonio arqueolóxico a partir de diversas fontes | BP1 BP4 BP6 |
||
Comprender a importancia e recorrer á colaboración multidisciplinar para a difusión do patrimonio arqueolóxico xestionado mediante ferramentas dixitais | CP2 CP5 CP7 CP10 CP11 CP12 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
1. Introducción. | Patrimonio arqueolóxico e paleontolóxico. Patrimonio industrial. Patrimonio etnográfico. Elementos e características. |
2. Dixitalización no ámbito do patrimonio arqueolóxico | Dixitalización de obxectos y evidencias arqueológicas y etnográficas. Digitalización de lugares arqueológicos. |
3. Uso da fotografía analítica e dixital. | Fotografía de evidencias arqueolóxicas. Orientación e vistas. Fotografía aérea. Fotografía con microscopio optico e MEV. Tratamento de imaxes bidimensionais. |
4. Tratamentos 3D de lugares e obxectos arqueolóxicos ou artísticos e elementos etnográficos. | Diseño gráfico das imaxes dixitais (Photoshop y Gimp). Modelado 3D (Blender). |
5. Reconstrucións virtuais. | Métodos de dixitalización de superficie: Fotogrametrías, escáneres de luz e dixitalización mecánica. Métodos de dixitalización de basados en tomografía: destructivos (físico-óptico, FIB) e non destructivos (CTs, MRI, ópticos). |
6. Empleo de sistemas audiovisuais e de virtualización. | Aplicacións vídeo-audio prá xestión de recursos dixitais. Realidade aumentada (RA), virtual (RV) e mixta (RM). Motores de xogo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Actividades iniciais | A7 A8 A12 | 4 | 8 | 12 |
Análise de fontes documentais | B4 C2 C3 C12 C14 | 8 | 16 | 24 |
Prácticas de laboratorio | B1 B6 C6 C8 C11 | 15 | 30 | 45 |
Saídas de campo | C8 | 4 | 4 | 8 |
Investigación (Proxecto de investigación) | B4 B6 C5 C7 C10 C11 C15 | 3 | 30 | 33 |
Atención personalizada | 3 | 0 | 3 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Actividades iniciais | Revisión de elementos de patrimonio arqueolóxico susceptibles de dixitalización |
Análise de fontes documentais | Análises dalgúns xacementos e a súa cultura material, e as metodoloxías de dixitalización aplicadas en cada caso. |
Prácticas de laboratorio | Manexo de obxectos e sitios arqueolóxicos, planificación de dixitalización e primeiros pasos na obtención de datos dixitalizados |
Saídas de campo | Obtención de datos de obxectos /lugares arqueolóxicos para a realización do proxecto. |
Investigación (Proxecto de investigación) | Realización da dixitalización do obxecto/cerco seleccionado, elaboración dun proxecto e a súa exposición. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Investigación (Proxecto de investigación) | B4 B6 C5 C7 C10 C11 C15 | realización do traballo,cualidade do resultado, grao de implicación no proceso, aplicación dunha perspectiva de conservación, divulgación e xestión. | 70 |
Saídas de campo | C8 | Asistencia e participación activa | 5 |
Actividades iniciais | A7 A8 A12 | Asistencia e participación activa | 5 |
Prácticas de laboratorio | B1 B6 C6 C8 C11 | Asistencia e realización satisfactoria do traballo | 15 |
Análise de fontes documentais | B4 C2 C3 C12 C14 | Asistencia e participación activa | 5 |
Observacións avaliación | |||
Para No O |
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
- Eiroa, J.J., Bachiller, J.A., Castro Tamos, L. (1999) Nociones de tecnología y tipología en prehistoria. Barcelonas: Ariel. - Madrigal, A. (2013). Desenterrar el pasado. Introducción al Patrimonio Arqueológico. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. - Muñoz ibáñez, F.J., San Nicolás Pedraz, M.P. 2010. La cultura material como fuente esencial de conocimiento en Arqueología. Ed. UNED. - Remondino, F. y Campana, E. (2014). 3D modeling in archaeology and cultural heritage. Theory and best practices. BAR International Series 2598. Oxford: Archaeopress. - VV AA. (2018) Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation, Preservation, and Protection. 7th International Conference, EuroMed 2018, Nicosia, Cyprus, October 29 – November 3, 2018, Proceedings, I y II. En: Lecture Notes in Computer Science (Springer), vols. 11196 y 11197.
|
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |
Recoméndase ós alunos/as o uso da súa propia cámara de fotos e unha experiencia básica previa en fotografía. Nesta materia incorporarase a
perspectiva de xénero (usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos os sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar
prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e, de habelas, propoñeranse accións e medidas
para corrixilas.
|