Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as ferramentas dixitais para organización e xestión do patrimonio arqueolóxico e os métodos de virtualización |
AP7 AP8 AP12
|
|
|
Adquirir coñecementos sobre a importancia da preservación e a difusión do patrimonio |
|
|
CP3 CP6 CP8 CP14 CP15
|
Ter a capacidade de desenvolver un proxecto de dixitalización de patrimonio arqueolóxico a partir de diversas fontes |
|
BP1 BP4 BP6
|
|
Comprender a importancia e recorrer á colaboración multidisciplinar para a difusión do patrimonio arqueolóxico xestionado mediante ferramentas dixitais |
|
|
CP2 CP5 CP7 CP10 CP11 CP12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción. |
Patrimonio arqueolóxico e paleontolóxico. Patrimonio industrial. Patrimonio etnográfico. Elementos e características. |
2. Dixitalización no ámbito do patrimonio arqueolóxico |
Dixitalización de obxectos y evidencias arqueológicas y etnográficas. Digitalización de lugares arqueológicos. |
3. Uso da fotografía analítica e dixital. |
Fotografía de evidencias arqueolóxicas. Orientación e vistas. Fotografía aérea. Fotografía con microscopio optico e MEV. Tratamento de imaxes bidimensionais. |
4. Tratamentos 3D de lugares e obxectos arqueolóxicos ou artísticos e elementos etnográficos. |
Diseño gráfico das imaxes dixitais (Photoshop y Gimp). Modelado 3D (Blender). |
5. Reconstrucións virtuais. |
Métodos de dixitalización de superficie: Fotogrametrías, escáneres de luz e dixitalización mecánica.
Métodos de dixitalización de basados en tomografía: destructivos (físico-óptico, FIB) e non destructivos (CTs, MRI, ópticos). |
6. Empleo de sistemas audiovisuais e de virtualización. |
Aplicacións vídeo-audio prá xestión de recursos dixitais.
Realidade aumentada (RA), virtual (RV) e mixta (RM).
Motores de xogo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 A8 A12 |
4 |
8 |
12 |
Análise de fontes documentais |
B4 C2 C3 C12 C14 |
8 |
16 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B6 C6 C8 C11 |
15 |
30 |
45 |
Saídas de campo |
C8 |
4 |
4 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B4 B6 C5 C7 C10 C11 C15 |
3 |
30 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Revisión de elementos de patrimonio arqueolóxico susceptibles de dixitalización |
Análise de fontes documentais |
Análises dalgúns xacementos e a súa cultura material, e as metodoloxías de dixitalización aplicadas en cada caso. |
Prácticas de laboratorio |
Manexo de obxectos e sitios arqueolóxicos, planificación de dixitalización e primeiros pasos na obtención de datos dixitalizados |
Saídas de campo |
Obtención de datos de obxectos /lugares arqueolóxicos para a realización do proxecto. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Realización da dixitalización do obxecto/cerco seleccionado, elaboración dun proxecto e a súa exposición. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Guiarase ao/a alumno/a nos estadíos iniciais do traballo e ao longo do mesmo de maneira individualizada |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
B4 B6 C5 C7 C10 C11 C15 |
realización do traballo,cualidade do resultado, grao de implicación no proceso, aplicación dunha perspectiva de conservación, divulgación e xestión. |
70 |
Saídas de campo |
C8 |
Asistencia e participación activa |
5 |
Actividades iniciais |
A7 A8 A12 |
Asistencia e participación activa |
5 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B6 C6 C8 C11 |
Asistencia e realización satisfactoria do traballo |
15 |
Análise de fontes documentais |
B4 C2 C3 C12 C14 |
Asistencia e participación activa |
5 |
|
Observacións avaliación |
Para
superar a asignatura será necesario obter alomenos o 50% da cualificación
correspondente a cada unha das metodoloxías. A cualificación final será a media
ponderada segundo as porcentaxes de cada metodoloxía.
No
caso de realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
aplicarase a normativa vixente na UDC.
O
alumnado con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma
individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención
personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e
tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
Eiroa, J.J., Bachiller, J.A., Castro Tamos, L. (1999) Nociones de tecnología y
tipología en prehistoria. Barcelonas: Ariel. - Madrigal, A. (2013).
Desenterrar el pasado. Introducción al Patrimonio Arqueológico. Madrid:
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. -
Muñoz ibáñez, F.J., San Nicolás Pedraz, M.P. 2010. La cultura material como
fuente esencial de conocimiento en Arqueología. Ed. UNED. - Remondino, F. y
Campana, E. (2014). 3D modeling in archaeology and
cultural heritage. Theory and best practices. BAR
International Series 2598. Oxford: Archaeopress. -
VV AA. (2018) Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation,
Preservation, and Protection. 7th International Conference, EuroMed 2018,
Nicosia, Cyprus, October 29 – November 3, 2018, Proceedings, I y II. En: Lecture
Notes in Computer Science (Springer), vols. 11196 y 11197. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ós alunos/as o uso da súa propia cámara de fotos e unha experiencia básica previa en fotografía.
Nesta materia incorporarase a
perspectiva de xénero (usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos os sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
Traballarase para identificar
prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respecto e igualdade.
Tratarase de detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e, de habelas, propoñeranse accións e medidas
para corrixilas.
|
|