Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a importancia da ciberseguridade nun ecosistema IoT. |
AI16
|
|
|
Coñecer o modelo de seguridade e as superficies de ataque nun ecosistema IoT. |
AI16 AI37
|
|
|
Aprender a analizar, avaliar e clasificar os riscos e vulnerabilidades dun sistema IoT. |
AI7 AI28 AI37
|
|
|
Coñecer a normativa vixente en ciberseguridade en IoT |
AI7
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Contextualización
Fundamentos da ciberseguridade. |
Seguridade en IoT |
Modelo de Seguridade IoT e superficies de ataque.
I+D+i en Seguridade en IoT.
|
Normativa |
Aspectos legais
Análisis de vulnerabilidades
Avaliación de riscos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A16 A28 A37 |
16 |
16 |
32 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A28 A37 |
14 |
28 |
42 |
Traballos tutelados |
A28 A37 |
1 |
9 |
10 |
Proba práctica |
A7 A37 |
1 |
7 |
8 |
Proba obxectiva |
A7 A16 A28 A37 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A plataforma virtual da universidade sirve como base para a difusión de todo o material necesario para o seguimento das sesións maxistrais. Nas sesións maxistrais expóñense os contidos teóricos da materia, necesarios para poder entender a lóxica e o funcionamento dos diferentes protocolos e sistemas, así como para realizar as prácticas de laboratorio. |
Prácticas de laboratorio |
A plataforma virtual da universidade sirve como base para a difusión do material necesario para a realización das prácticas da materia. Nas prácticas de laboratorio o alumnado debe profundar en determinados aspectos teóricos da materia. |
Traballos tutelados |
A plataforma virtual da universidade sirve como base para a difusión do material necesario para a realización do traballo tutelado por parte do alumnado.
Neste traballo, o alumnado afronta a realización dunha tarefa de carácter práctico na que ten que resolver unha serie de problemáticas de forma axeitada. Debe elaborar unha memoria tecnicamente ben detallada, ben estruturada e ben redactada na que expoña o procedemento seguido para resolvelas. |
Proba práctica |
A plataforma virtual da universidade sirve como base para a difusión do material necesario para a realización da proba práctica.
Nesta proba práctica o alumnado debe demostrar a súa capacidade para resolver os escenarios prácticos propostos. |
Proba obxectiva |
Ao final do bimestre realizase un exame onde o alumnado debe demostrar o seu coñecemento da materia a nivel global. O exame consta de preguntas para avaliar o coñecemento teórico e exercicios para avaliar o coñecemento práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada é fundamental para un correcto desenvolvemento na materia por parte do alumnado. Ademáis, recomendase a asistencia a titorías do alumnado como método de apoio.
Desde o punto de vista do profesor, a atención personalizada permite detectar posibles desaxustes na metodoloxía da materia e mellorar a calidade de forma continuada.
Na aula virtual da materia indicarase a información relativa ó horario de titorías do profesorado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 A28 A37 |
Correspóndense co seguimento continuado do traballo do alumnado para a realización tanto da proba práctica como dos traballos tutelados.
O seguimento lévase a cabo durante as horas de prácticas e, de ser o caso, por medio dunha defensa co profesorado de prácticas ou unha presentación oral. |
20 |
Traballos tutelados |
A28 A37 |
Relacionados co contido teórico-práctico da materia, estes traballos permiten ao alumnado afianzar os coñecementos obtidos tanto nas clases teóricas como nas prácticas.
A realización dos traballos require da entrega dunha memoria en tempo e forma, onde se ten en conta a calidade tanto da redacción como do contido presentado. |
20 |
Proba práctica |
A7 A37 |
Un exame sobre o contido dos casos prácticos vistos na materia. Este exame avalía a capacidade do alumnado de levar os contidos teóricos á práctica. |
20 |
Proba obxectiva |
A7 A16 A28 A37 |
Ao final do bimestre realizase un exame onde o alumnado debe amosar o seu coñecemento sobre a materia. Pode conter preguntas tanto teóricas como prácticas.
Esta parte é obrigatoria e débese obter un mínimo dun 4 (sobre 10) para poder aprobar a materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, débese obter como mínimo un 5 sobre 10 na suma de tódalas partes da materia e obter un mínimo de 4 sobre 10 na proba obxectiva. No caso de non obter o mínimo nesta proba, a materia considérase como suspensa e a nota final é a obtida nesta proba obxectiva.
Segunda oportunidade e convocatorias extraordinarias: O alumnado terá que realizar a proba obxectiva e poderá optar por manter a nota de prácticas obtida durante o período de docencia da materia, ou descartar esta nota e avaliarse da parte práctica mediante unha proba práctica e/ou a entrega de prácticas.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexerase de acordo coa normativa académica vixente das tres universidades do SUG.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CCN-CERT (2017). CCN-CERT BP-05: Informe de Buenas Prácticas en Internet de las Cosas. CCN
Boeckl, Katie et al. (2019). Considerations for Managing Internet of Things (IoT) Cybersecurity and Privacy Risks. NISTIR 8228
Dykstra, Josiah (2016). Essential Cybersecurity Science: Build, Test, and Evaluate Secure Systems. O'Reilly Media
Christina Skouloudi, Apostolos Malatras. ENISA IoT Security team (2018). Introduction to IoT security. ENISA-FORTH NIS Summer
Brian Russell, Drew Van Duren (2016). Practical internet of things security. Packt Publishing Ltd |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Protocolos de Comunicacions para IoT/614557006 | Dispositivos IoT/614557001 | Redes de Comunicacións en IoT/614557002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia está escrita en inglés, recoméndase coñecer esta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. Esta materia segue os valores e directrices vixentes establecidos polas universidades do SUG, avogando polo respeto e a igualdade. |
|