Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Green IoT Código 614557012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Niebla Montero, Ángel
Correo electrónico
angel.niebla@udc.es
Web http://estudos.udc.es/gl/subject/4557V01/4557012
Descrición xeral A materia Green IoT céntrase no estudo e desenvolvemento de técnicas e estratexias dirixidas a minimizar o impacto ambiental dos dispositivos e sistemas IoT. Abordarase o deseño e optimización tanto de hardware como de software para mellorar a eficiencia enerxética, implementando técnicas avanzadas de captación de enerxía, procesamento no borde e protocolos de comunicación de baixa potencia. Ademais, exploraranse os desafíos de ciberseguridade específicos destes contornos, garantindo que as solucións propostas sexan eficientes e seguras. Os estudos de casos e os exemplos prácticos permitirán aos estudantes comprender a aplicabilidade e os beneficios reais do Green IoT, preparándoos para contribuír a un futuro máis sostible.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Adquisición de coñecementos para comprender, deseñar e desenvolver sistemas Green IoT e as principais estratexias de optimización enerxética. AI25
AI37
AI45
AI64

Contidos
Temas Subtemas
Introdución a Green IoT Fundamentos e conceptos básicos de Green IoT
Aplicación en ambientes industriais
Tecnoloxías habilitadoras de Green IoT Definición e características
Arquitecturas de comunicacións para sistemas Green IoT Protocolos de comunicación de baixo consumo
Estratexias de optimización enerxética para arquitecturas IoT Técnicas eficientes de deseño de hardware
Técnicas de optimización de software
Mecanismos de ciberseguridade eficientes enerxéticamente Introdución á ciberseguridade nos sistemas IoT. Criptografía de baixa potencia
Protocolos eficientes
Casos de uso e exemplos de aplicación Exemplos de sistemas Green IoT
Retos técnicos e operativos dos sistemas Green IoT

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A64 10.5 6.5 17
Prácticas a través de TIC A37 A45 10.5 12.5 23
Traballos tutelados A37 A45 0 12 12
Solución de problemas A25 A64 0 3 3
Proba obxectiva A25 A64 2 12 14
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Preséntase ao alumnado un tema con alcance concreto.
Prácticas a través de TIC Plantéxase ao alumnado un problema ou problemas prácticos cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia.
Traballos tutelados Plantéxase ao alumnado un traballo a realizar de forma autónoma coa titorización do profesorado.
Solución de problemas Plantéxase ao alumnado unha tarefa sinxela para realizar de forma autónoma baixo a supervisión do profesorado.
Proba obxectiva Proba final orientada a avaliar a comprensión dos coñecementos expostos nas clases de teoría.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
O profesorado realizará titorías e guiará a posta en marcha das prácticas.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas. Asemade, os horarios de titorías poderán adaptarse segundo as necesidades dos ditos alumnos matriculados a tempo parcial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A25 A64 Valoración dos resultados obtidos na resolución de problemas de contido teórico e/ou práctico da materia.

10
Prácticas a través de TIC A37 A45 Valoración dos resultados e coñecementos obtidos nas prácticas desenvolvidas. 20
Traballos tutelados A37 A45 Valoración dun traballo autónomo baseado no contido teórico e/ou práctico da materia. 30
Proba obxectiva A25 A64 Valoración das competencias asimiladas na materia. 40
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

As prácticas consistirán en exemplos de aplicación da teoría vista
nas sesións maxistrais. A súa valoración farase de xeito continuado, ó remate
dos prazos indicados. 

A proba obxetiva dividirase nunha parte orientada a valorar o
nivel de asimilación dos resultados das prácticas e noutra a valorar o nivel de
coñecementos xerais adquiridos na materia.

Alumnos matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia
ás prácticas.

SEGUNDA OPORTUNIDADE E CONVOCATORIAS EXTRAORDINARIAS

Os alumnos terán a opción de conservar as notas de prácticas e/ou
traballos tutelados obtidas durante o curso académico e terán que realizar unha
proba mixta, establecéndose a nota nas mesmas porcentaxes aplicadas na primeira
oportunidade. O resto do alumnado (incluido o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) terá
que realizar unha proba mixta (70% da nota) e entregar un traballo tutelado
(30% da nota). 

OUTROS COMENTARIOS

Non se conservará ningunha das notas obtidas para os cursos
académicos posteriores.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.

Tódolos aspectos relacionados con “dispensa
académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica”
rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Suárez-Albela, M., Fraga-Lamas, P., Fernández-Caramés, T. M. (2018). A practical evaluation on RSA and ECC-based cipher suites for IoT high-security energy-efficient fog and mist computing devices. Sensors, 18(11), 3868.
Zungeru, A. M., Chuma, J. M., Lebekwe, C. K., Phalaagae, P., & Gaboitaolelwe, J. (2020). Green Internet of Things Sensor Networks: Applications, Communication Technologies, and Security Challenges. Springer
Fraga-Lamas, P.; Lopes, S.I.; Fernández-Caramés, T.M. (2021). Green IoT and Edge AI as Key Technological Enablers for a Sustainable Digital Transition towards a Smart Circular Economy: An Industry 5.0 Use Case.. Sensors 2021, 21, 5745.
Almalki, F. A., Alsamhi, S. H., Sahal, R., Hassan, J., Hawbani, A., Rajput, N. S., Saif, A., Breslin (2023). Green IoT for eco-friendly and sustainable smart cities: future directions and opportunities. . Mobile Networks and Applications, 28(1), 178-202.
Arshad, R., Zahoor, S., Shah, M. A., Wahid, A., Yu, H. (2017). Green IoT: An Investigation on Energy Saving Practices for 2020 and Beyond. IEEE Access, vol. 5, pp. 15667-15681, 2017, doi: 10.1109/ACCESS.2017.2686092

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Esta materia cumprirá coas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, respectando a perspectiva de xénero (e.g., buscarase usar linguaxe non sexista).

Seguiranse as indicacións do Green Campus en temas de sostibilidade, incluíndo:

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
    • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
    • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías