Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Smart Cities Código 614557018
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Casteleiro Roca, José Luis
Correo electrónico
jose.luis.casteleiro@udc.es
Profesorado
Álvarez González, Marco Antonio
Casteleiro Roca, José Luis
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Correo electrónico
marco.antonio.agonzalez@udc.es
jose.luis.casteleiro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/4557V01/4557018
Descrición xeral Ao finalizar a materia o alumno deberá:
- Coñecer os fundamentos básicos dos sensores máis habituais para as cidades intelixentes.
- Coñecer os conceptos esenciais sobre a medición ambiental baseada en dispositivos IoT.
- Coñecer os conceptos xerais sobre a automatización de tarefas para as cidades intelixentes.
- Coñecer as tendencias tecnolóxicas para a xestión e construción de cidades intelixentes.
- Coñecer os conceptos esenciais sobre xestión e eficiencia enerxética para as cidades intelixentes.
- Coñecer os sistemas de interconexión entre vehículos e redes de distribución de enerxía.
Ser capaz de deseñar e implantar sistemas básicos de IoT para cidades intelixentes.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
S-CN2: Coñecer e comprender os fundamentos básicos de sensórica e automatización para cidades intelixentes. AI56
S-CN3: Identificar as tendencias tecnolóxicas para a gestión e construcción de cidades intelixentes. AI25
AI57
S-CP1: Deseñar e despregar redes de dispositivos IoT no ámbito das Cidades e Edificios Intelixentes. AI37
AI40

Contidos
Temas Subtemas
Fundamentos dos sensores nas cidades intelixentes. Sensores ambientais.
Sensores de enerxía.
Cidade saudable. Medición ambiental. Criterios saudables.
Criterios ambientais.
Automatización e programación de tarefas para cidades intelixentes. Sistemas automatizados.
Sistemas Intelixentes.
Tendencias tecnolóxicas na xestión e construción urbanas. Tecnoloxías de xestión urbana.
Construción urbana.
Xestión e eficiencia enerxética. Xeración distribuída, Polixeración, Microredes. Xestión e eficiencia enerxética.
Xeración distribuída.
Polixeración.
Microredes.
Modelos enerxéticos para as cidades: Smart Grids. Modelado de sistemas enerxéticos.
Sistemas de interconexión entre vehículos e redes de distribución de enerxía. Carga de vehículos eléctricos en Smart Cities.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A37 A40 A57 12 12 24
Traballos tutelados A25 A37 A40 0 22 22
Proba obxectiva A56 A57 2 12 14
Sesión maxistral A25 A40 A56 12 0 12
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible, xunto coa entrega dun informe final das prácticas.
Traballos tutelados Realizarase un traballo individual ou colectivo (dependendo do número de alumnos) que terá que ser presentado na clase.
Proba obxectiva Consiste na realización dunha proba obxectiva dunha duración aproximada de 2 horas, na que se avaliarán os coñecementos adquiridos.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, co obxectivo de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A orde dos temas impartidos non terá que ser a descrita na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conxuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A37 A40 A57 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. 30
Traballos tutelados A25 A37 A40 Resolución de casos prácticos. 40
Proba obxectiva A56 A57 Exame con preguntas para comprobar os coñecementos adquiridos. 30
 
Observacións avaliación

No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluir aspectos tales coma a asistencia a clase, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado.

Para a segunda oportunidade non haberá un segundo prazo de entrega de traballos, e a avaluación relativa a ese traballos incluirase na "Proba obxectiva".

Os criterios de evaluación das convocatorias extraordinarias serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior.

Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ó estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo cosa normativa académica vixente.


Fontes de información
Bibliografía básica Nuttall, William J.; Gibson, David V.; Trzmielak, Dariusz; Ibarra Yunez, Alejandro (2020). Energy and mobility in smart cities. Londres
Kumar, Krishna (2022). Smart cities : concepts, practices, and applications. Florida

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente

Intentarase transmitir aos/as estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e profesionais.

Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia:

- Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático.

- Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

- En caso de ser necesario realizalos en papel:

  o Non se emplearán plásticos.

  o Realizaranse impresións a dobre cara.

  o Emplearase se papel reciclado.

  o Evitarase a impresión de borradores.

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

Recomendacións sobre Igualdade de Xénero e respeto á diversidade

- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).

- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Detectaránse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías