Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado coñecerá os principais tipos de aplicación existentes nos que se adoita aplicar técnicas de HPC. |
AP1 AP2
|
BP1 BP6
|
CP1
|
O alumnado aprenderá a empregar ferramentas para caracterizar e representar o rendemento dunha aplicación. |
AP3 AP4
|
BP3 BP9
|
CP4
|
O alumnado aprenderá a empregar ferramentas para a compilación, xeración e despregamento de software en contornos HPC. |
AP3 AP5
|
BP1 BP4 BP8
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estudo dos principais tipos de aplicación en contornas HPC
|
Para cada tipo mostrarase:
1. Descrición formal do problema.
2. Retos para a súa paralelización e mellora do rendemento.
3. Solucións existentes. |
Ferramentas para a compilación e optimización de software en contornas HPC |
1. Proceso de compilación, optimización e xeración de código nun
compilador.
2. Optimización de código a través do compilador.
3. Paralelización e vectorización automáticas.
4. Ferramentas para a automatización da construción do software. |
Ferramentas para a caracterización e representación do rendemento das aplicacións HPC
|
1. Uso de ferramentas para a caracterización do rendemento das
aplicacións, tais como monitores software ou contadores hardware.
2. Detección de puntos quentes sobre os que incidir no proceso de
optimización.
3. Aplicación de modelos do rendemento a este proceso.
4. Ferramentas para a representación do rendemento dunha aplicación. |
Ferramentas para o despregamento de aplicacións de IA en contornas HPC |
1. Adestramento e despregamento de modelos de Aprendizaxe Profundo
en contornas HPC.
2. Uso de contedores para facilitar o despregamento de aplicacións
HPC. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A3 B1 C4 |
0 |
23 |
23 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A4 A5 C1 |
4 |
66 |
70 |
Traballos tutelados |
B3 B4 B6 B8 B9 |
0 |
54 |
54 |
Proba mixta |
B4 B6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura de material didáctico, visionado de vídeos e consulta de material multimedia. Instrución programada a través de materiais docentes, especialmente deseñados para unha aprendizaxe autónoma e asíncrona, cun peso importante das referencias ás fontes documentais empregadas nos distintos contidos. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de forma autónoma con seguemento do profesorado, nas que se realizan tarefas dirixidas que permitan ao alumno familiarizarse desde un punto de vista práctico cos contidos expostos nas clases teóricas. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos, nos que o alumno ten que empregar os coñecementos adquiridos para resolver distintos problemas de forma autónoma. |
Proba mixta |
Proba escrita na que o alumno ten que amosar que adquiriu as competencias propias da materia a través da resposta a preguntas teóricas e da resolución de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada estará garantida na realización das prácticas de laboratorio e dos traballos tutelados, sendo imprescindible para dirixir os alumnos no desenvolvemento do seu traballo. Esta atención personalizada serve, ademais, para validar e avaliar o traballo realizado polos alumnos nas distintas fases do desenvolvemento, ata a súa finalización.
Por otra banda, recoméndase aos alumnos o aproveitamento das horas de titoría individual como axuda complementaria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B4 B6 |
Proba escrita na que o alumno ten que amosar que adquiriu as competencias propias da asignatura a través da reposta a preguntas teóricas e a resolución de problemas. |
30 |
Traballos tutelados |
B3 B4 B6 B8 B9 |
Realización de traballos, nos que o alumno ten que empregar os coñecementos adquiridos para resolver distintos problemas de forma autónoma. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao
estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
[1] Computer Architecture: A Quantitative Approach (5th or 6th Ed.). John L. Hennessy, David A. Patterson. Morgan Kaufmann. ISBN 978-0123838728 (5th Ed. 2011) 978-0128119051 (6th Ed. 2017) [2] Performance Tuning of Scientific Applications. David H. Bailey, Robert F. Lucas, Samuel Williams. CRC Press. ISBN 978-1439815694 |
Bibliografía complementaria
|
|
[3] Intel® C++ Compiler Developer Guide and Reference https://software.intel.com/cpp-compiler-developer-guide-and-reference [4]
A Guide to Vectorization with Intel® C++ Compilers
https://software.intel.com/sites/default/files/m/4/8/8/2/a/31848-CompilerAutovectorizationGuide.pdf [5] Intel® VTune™ Amplifier Help https://software.intel.com/en-us/vtune-amplifier-help [6] Free Software Foundation, Inc.: Using the GNU Compiler Collection (GCC).
https://gcc.gnu.org/onlinedocs |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación Paralela/614473102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Debido á forte interrelación entre a parte teórica e a parte práctica, e á progresividade na presentación de conceptos moi relacionados entre si na parte teórica, é recomendable dedicar un tempo de estudo ou repaso diario.
Nesta materia farase un uso intensivo de ferramentas de comunicación en liña: videoconferencia, correo-e, chat, etc.
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria, esta materia incorpora a perspectiva de xénero
(usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de
alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, racistas ou xenófobas e proporanse
accións e medidas para corrixilas. |
|