Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Administración e Xestión de Organizacións Código 614G01009
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Boedo Vilabella, Lucia
Correo electrónico
lucia.boedo@udc.es
Profesorado
Boedo Vilabella, Lucia
Centeno Carballido, Amparo
Diaz Canosa, Sergio
Echevarría Canoura, Margarita
Gil Vidal, Francisco Javier
Longarela Ares, Ángeles María
Miñones Crespo, Ramon
Correo electrónico
lucia.boedo@udc.es
amparo.centeno@udc.es
sergio.diaz.canosa@udc.es
margarita.echevarria@udc.es
javier.gil.vidal@udc.es
angeles.maria.longarela.ares@udc.es
ramon.minones@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral Esta asignatura ten como obxectivo proporcionar un coñecemento adecuado sobre o concepto de empresa, a súa organización e xestión.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender a contorna Económica da Empresa. A6
B3
C5
Coñecer o concepto e tipos de empresa. A6
B3
C5
Coñecer e identificar os diferentes subsistemas dunha empresa e as súas respectivas problemáticas. A6
B3
B6
B8
Coñecer e aplicar coñecementos básicos de Contabilidade e xestión de custos. A6
B3
B6
B8
Coñecer e aplicar coñecementos básicos de xestión financeira. A6
B3
B6
B8
C5

Contidos
Temas Subtemas
1 A empresa e o empresario na Sociedade Actual.
A organización e a súa contorna: Análise Económica.
A empresa como organización: Tipos de Empresas.
Os subsistemas da empresa.
Concepto e funcións do empresario.
O plan de empresa e o modelo de negocio.
2 O subsistema de Información Contable.
Concepto e funcións do sistema de información contable.
Conceptos básicos de Contabilidade Financeira.
O proceso xeral de contabilidade.
A creación de valor.
3 Análise económica financeira da empresa.
Análise económica da empresa.
Análise financeira da empresa.
4 Fundamentos de análises das operacións financeiras. Concepto de capital financeiro.
Leis financeiras clásicas.
Rendas financeiras.
5 O subsistema Financeiro: A decisión de investimento. Concepto de investimento.
Tipos de investimento.
Metodos de avaliación financeira dun investimento.
6 O subsistema Financeiro: A decisión de financiamento.
Custo das fontes financeiras.
Fontes financeiras a curto prazo.
Fontes financeiras a longo prazo.
7 O subsistema Produtivo. Os custos na empresa.

O sistema de produción da empresa: Concepto e funcións.
Conceptos básicos de custos.
Métodos de asignación de custos.
8 O subsistema Comercial.
O sistema comercial da empresa: Concepto e funcións.
Decisións sobre produto, prezo, promoción e distribución.
9 O subsistema de Recursos Humanos.
O sistema de recursos humáns na empresa: Concepto e funcións.
A dirección de recursos humáns.
10 O Subsistema de Información Empresarial. A información como activo empresarial.
O sistema de información empresarial: Concepto e funcións.
Os sistemas de información na estratexia empresarial.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 B3 B6 B8 C5 15 24.75 39.75
Prácticas a través de TIC B3 B6 B8 20 30 50
Seminario A6 B3 B6 B8 C5 10 10 20
Solución de problemas A6 B3 B6 B8 C5 15 11.25 26.25
Proba mixta A6 B3 B6 B8 C5 3 9 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Utilizarase para explicar o contido dos diferentes temas da materia por parte do profesorado.
Prácticas a través de TIC Utilización das TICs para plantexar modelos e resolver exercicios da asignatura.
Seminario Exposición de temas combinada coa aplicación práctica dos coñecementos expostos para a realización de traballos en grupo.
Solución de problemas Aplicación práctica dos contidos da materia.
Proba mixta Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos no curso polo alumnado.

Conterá problemas, preguntas abertas e curtas ou de test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Seminario
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.

Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase, o alumnado será guiado, supervisado ou atendido polo profesorado encargado.

O alumnado dispón das titorías do profesorado da asignatura nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido e organización da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A6 B3 B6 B8 C5 Fundaméntase como o exame final da materia e contemplará todo o seu contido. 70
Prácticas a través de TIC B3 B6 B8 A cualificación establecerase en función dos resultados obtidos nos exercicios prácticos expostos. 10
Seminario A6 B3 B6 B8 C5 A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas nos seminarios. 10
Solución de problemas A6 B3 B6 B8 C5 A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas. 10
 
Observacións avaliación

A cualificación final obtida calcularase en función da avaliación continua realizada durante o curso, que valerá uns 30% da nota, e a Proba mixta correspondente á 1ª ou a 2ª oportunidade da convocatoria, que valerá uns 70% da nota.

A cualificación final da oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta específica, que comprenda todos os contidos e competencias da asignatura.

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudio, permanencia e fraude académico rexeránse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Amat Salas, Oriol (2008). Contabilidad y finanzas para no financieros. Ediciones Deusto
Bueno Campos, Eduardo (2004). Curso básico de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Suárez Suárez, A. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Suárez Suárez, A. S. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre . Reprografía Noroeste
Boedo Vilabella, Lucía (2009). Las fuentes de financiación y su coste: aspectos conceptuales y operativa financiera. Editorial Netbiblo

No desenvolvemento dos diferentes temas utilizaranse materiais realizados polo profesorado da materia, e recursos en liña, como os ofrecidos na web do IGAPE. Estes materiais e recursos serán incluídos no Moodle oficial da asignatura.

Bibliografía complementaria Blackstaff, Michael (2001). Business and Finance for It People. Springer-Verlag
Remirez Prados, José Antonio (2010). Como entender los datos de la prensa económica. Editorial ESIC
Omeñaca García, Jesús (2008). Contabilidad General. Ediciones Deusto
Suárez Suárez, A (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación empresarial. Editorial Pirámide
Laudon, K. (2008). Essentials of Management Information Systems. Prentice-Hall International
Aguado, J.; Lacalle, M; Cepeda, I (2005). Lecciones básicas de economía. International Thomson Publishing


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Na mención de Sistemas de Información, dentro do Bloque de Tecnoloxía Específica, inclúense tres asignaturas da Materia Empresa: Xestión de Procesos de Negocio, Sistemas de Información Empresarial e Sectores de Negocio.


Na mención de Enxeñaría do Software, dentro das materias optativas, inclúense tres asignaturas da Materia Empresa: Xestión de Procesos de Negocio, Sistemas de Información Empresarial e Sectores de Negocio.

Outras observacións:

1.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

4.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

5.- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías