Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a contorna Económica da Empresa. |
A6
|
B3
|
C5
|
Coñecer o concepto e tipos de empresa. |
A6
|
B3
|
C5
|
Coñecer e identificar os diferentes subsistemas dunha empresa e as súas respectivas problemáticas. |
A6
|
B3 B6 B8
|
|
Coñecer e aplicar coñecementos básicos de Contabilidade e xestión de custos. |
A6
|
B3 B6 B8
|
|
Coñecer e aplicar coñecementos básicos de xestión financeira. |
A6
|
B3 B6 B8
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 A empresa e o empresario na Sociedade Actual.
|
A organización e a súa contorna: Análise Económica.
A empresa como organización: Tipos de Empresas.
Os subsistemas da empresa.
Concepto e funcións do empresario.
O plan de empresa e o modelo de negocio. |
2 O subsistema de Información Contable.
|
Concepto e funcións do sistema de información contable.
Conceptos básicos de Contabilidade Financeira.
O proceso xeral de contabilidade.
A creación de valor. |
3 Análise económica financeira da empresa.
|
Análise económica da empresa.
Análise financeira da empresa. |
4 Fundamentos de análises das operacións financeiras. |
Concepto de capital financeiro.
Leis financeiras clásicas.
Rendas financeiras. |
5 O subsistema Financeiro: A decisión de investimento. |
Concepto de investimento.
Tipos de investimento.
Metodos de avaliación financeira dun investimento. |
6 O subsistema Financeiro: A decisión de financiamento.
|
Custo das fontes financeiras.
Fontes financeiras a curto prazo.
Fontes financeiras a longo prazo. |
7 O subsistema Produtivo. Os custos na empresa.
|
O sistema de produción da empresa: Concepto e funcións.
Conceptos básicos de custos.
Métodos de asignación de custos. |
8 O subsistema Comercial.
|
O sistema comercial da empresa: Concepto e funcións.
Decisións sobre produto, prezo, promoción e distribución. |
9 O subsistema de Recursos Humanos.
|
O sistema de recursos humáns na empresa: Concepto e funcións.
A dirección de recursos humáns.
|
10 O Subsistema de Información Empresarial. |
A información como activo empresarial.
O sistema de información empresarial: Concepto e funcións.
Os sistemas de información na estratexia empresarial. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 B3 B6 B8 C5 |
15 |
24.75 |
39.75 |
Prácticas a través de TIC |
B3 B6 B8 |
20 |
30 |
50 |
Seminario |
A6 B3 B6 B8 C5 |
10 |
10 |
20 |
Solución de problemas |
A6 B3 B6 B8 C5 |
15 |
11.25 |
26.25 |
Proba mixta |
A6 B3 B6 B8 C5 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Utilizarase para explicar o contido dos diferentes temas da materia por parte do profesorado. |
Prácticas a través de TIC |
Utilización das TICs para plantexar modelos e resolver exercicios da asignatura. |
Seminario |
Exposición de temas combinada coa aplicación práctica dos coñecementos expostos para a realización de traballos en grupo. |
Solución de problemas |
Aplicación práctica dos contidos da materia. |
Proba mixta |
Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos no curso polo alumnado.
Conterá problemas, preguntas abertas e curtas ou de test. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.
Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase, o alumnado será guiado, supervisado ou atendido polo profesorado encargado.
O alumnado dispón das titorías do profesorado da asignatura nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido e organización da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A6 B3 B6 B8 C5 |
Fundaméntase como o exame final da materia e contemplará todo o seu contido. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
B3 B6 B8 |
A cualificación establecerase en función dos resultados obtidos nos exercicios prácticos expostos. |
10 |
Seminario |
A6 B3 B6 B8 C5 |
A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas nos seminarios. |
10 |
Solución de problemas |
A6 B3 B6 B8 C5 |
A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final obtida calcularase en función da avaliación continua realizada durante o curso, que valerá uns 30% da nota, e a Proba mixta correspondente á 1ª ou a 2ª oportunidade da convocatoria, que valerá uns 70% da nota. A cualificación final da oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta específica, que comprenda todos os contidos e competencias da asignatura. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudio, permanencia e fraude académico rexeránse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Amat Salas, Oriol (2008). Contabilidad y finanzas para no financieros. Ediciones Deusto
Bueno Campos, Eduardo (2004). Curso básico de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Suárez Suárez, A. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Suárez Suárez, A. S. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Editorial Pirámide
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre . Reprografía Noroeste
Boedo Vilabella, Lucía (2009). Las fuentes de financiación y su coste: aspectos conceptuales y operativa financiera. Editorial Netbiblo |
No desenvolvemento dos diferentes temas utilizaranse materiais realizados polo profesorado da materia, e recursos en liña, como os ofrecidos na web do IGAPE. Estes materiais e recursos serán incluídos no Moodle oficial da asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
Blackstaff, Michael (2001). Business and Finance for It People. Springer-Verlag
Remirez Prados, José Antonio (2010). Como entender los datos de la prensa económica. Editorial ESIC
Omeñaca García, Jesús (2008). Contabilidad General. Ediciones Deusto
Suárez Suárez, A (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación empresarial. Editorial Pirámide
Laudon, K. (2008). Essentials of Management Information Systems. Prentice-Hall International
Aguado, J.; Lacalle, M; Cepeda, I (2005). Lecciones básicas de economía. International Thomson Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na mención de Sistemas de Información, dentro do Bloque de Tecnoloxía Específica, inclúense tres asignaturas da Materia Empresa: Xestión de Procesos de Negocio, Sistemas de Información Empresarial e Sectores de Negocio.
Na mención de Enxeñaría do Software, dentro das materias optativas, inclúense tres asignaturas da Materia Empresa: Xestión de Procesos de Negocio, Sistemas de Información Empresarial e Sectores de Negocio.
Outras observacións: 1.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 4.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 5.- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|