Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de coñecer, comprender e avaliar a estrutura e a arquitectura dos computadores, así como os compoñentes básicos que os conforman. |
A15
|
B1
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Evaluación de prestacións |
1. Introducción
2. Definición de métricas de rendemento
3. Evaluación e comparación de rendemento
4. Técnicas de medida e benchmarks |
2. Paralelismo a nivel de instrucción |
1. Introducción
2. Dependencias e paralelismo a nivel de instrucción
3. Riscos na execución
4. Cauce segmentado no MIPS |
3. Procesamento de saltos |
1. Técnicas fixas e estáticas
2. Técnicas dinámicas
3. Salto retardado |
4. Sistemas de memorias |
1. Introducción
2. Memoria principal
3. Xerarquía de memoria |
5. Cachés |
1. Introducción
2. Operación dun sistema caché
3. Rendemento dunha caché
4. Técnicas de optimización |
6. Memoria virtual |
1. Introducción á memoria virtual
2. Memoria virtual paxinada
3. Memoria virtual segmentada |
7. Sistemas de almacenamento |
1. Conceptos básicos
2. Tipos de dispositivos de almacenamento
3. RAID de discos |
8. Buses: conexión E/S con CPU/Memoria |
1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Exemplo de buses estándar |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 |
29 |
37 |
66 |
Solución de problemas |
A15 B1 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A15 C6 |
20 |
30 |
50 |
Proba obxectiva |
C7 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de fases de debate co estudantado. Todo iso coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Faranse sesións maxistrais sobre gran parte dos contidos do temario, normalmente como punto de partida para o resto de actividades previstas para cada punto.
Neste tipo de sesións fomentarase a adquisición dos coñecementos asociados á competencia A15. |
Solución de problemas |
Clases na que o/a profesor/a resolverá un número dado de problemas que permitirá afianzar os conceptos plantexados nas clases maxistrais.
Neste tipo de sesións fomentarase a adquisición das competencias A15, B1 xa que se encamiñan a mellorar a capacidade do alumno de resolver problemas relacionados coa arquitectura de computadores. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade que permite ao estudantado aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos mediante a realización de sesións prácticas en ordenadores.
Permitirán ós/ás alumnos/as familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. As sesións complétanse cunha serie de cuestionarios na ferramenta Moodle que permiten ao alumnado comprobar o nivel de coñecemento adquirido nas sesións de prácticas.
Neste tipo de sesións fomentarase a adquisición da competencia A15, xa que a realización das prácticas require a capacidade do/a alumno/a de resolver problemas de arquitectura de computadores. Como teñen que utilizar o seu coñecemento para resolver os problemas que se lles plantexa, tamén se exercita a competencia C6.
|
Proba obxectiva |
Actividade realizada para a evaluación do coñecemento e as capacidades adquiridas polo alumnado con esta materia.
Consiste nunha proba escrita con preguntas para a evaluación individual obxetiva de cada alumno/a.
Nesta proba comprobarase a adquisición da competencia A15.
En xeral todas as actividades de evaluación fomentan a adquisición da competencia C7, xa que se pon en valor a importancia da aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada na realización das prácticas de laboratorio e resolución de problemas amósase imprescindible para dirixir ao alumnado no desenvolvemento do traballo. Ademáis, esta atención servirá para validar e avaliar o traballo que ven sendo realizado polos alumnos/as en distintas fases do seu desenvolvemento ata a súa finalización.
Por outra banda, recomendarase ós alumnos a asistencia a titorías como método de axuda.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A15 B1 |
Ó longo do curso se completarán unha serie de probas que permitan avaliar a capacidade do alumnado para resolver problemas con iniciativa, autonomía e creatividade. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A15 C6 |
Ó longo do curso se completarán unha serie de probas que permitan avaliar a capacidade do alumnado para resolver problemas de carácter práctico coas ferramentas introducidas nas prácticas de laboratorio. |
20 |
Proba obxectiva |
C7 |
Comprobaráse que o/a alumno/a adquiriu os coñecementos impartidos nas sesións maxistrais e que é capaz de aplicar os conceptos teóricos a situacións prácticas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario obter polo menos o 50% da cualificación total. A calificación relativa á parte de solución de problemas
(40%) obteráse en dúas probas realizadas ao longo do curso (20%
cada unha). - Na primeira oportunidade realizaráse unha proba obxectiva, cun peso do 40%, que cubrirá os
contidos teóricos e prácticos non avaliados nas probas de avaliación continua. Na segunda oportunidade, a
proba obxetiva será semellante á da primeira oportunidade, coa
diferencia de que aqueles estudantes que non obtiveran un 50% da
calificación nas probas de solución de problemas deberán realizar
novamente estes exercicios. A calificación das prácticas de laboratorio non é recuperable. - Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2017). Computer architecture. A quantitative approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2020). Computer Organization and Design MIPS Edition: The Hardware/Software Interface. Morgan Kaufmann |
|
Bibliografía complementaria
|
Stallings, W. (2009). Computer Organization and Architecture: Designing for Performance. Prentice Hall
Hamacher, C., Vranesic, Z., Zaky, S. y Manjikian, N. (2011). Computer Organization and Embedded systems. McGraw-Hill
Harris, S., & Harris, D. (2021). Digital design and computer architecture. Morgan Kaufmann
Kernighan, R. (1991). El lenguaje de programación C. Prentice Hall
Waldron J. (1999). Introduction to RISC Assembly Language Programming. Addison-Wesley
F. García, J. Carretero, J. D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación I/614G01001 | Fundamentos dos Computadores/614G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Operativos/614G01016 |
|
Materias que continúan o temario |
Concorrencia e Paralelismo/614G01018 |
|
Observacións |
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, racistas ou xenófobas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero, identidade de xénero, orixe, etc., e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|