Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos e principios básicos da programación, incluindo variables, tipos, expresións, estruturas de control, estruturas de datos e recurrencia. |
A7 A13
|
B1
|
C6 C8
|
Empregar e aplicar os diferentes paradigmas de programación para a resolución de problemas. |
A7 A14
|
B1
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Programación Declarativa: Programación Funcional |
Tipos e valores. Expresións e definicións.
"Pattern-matching".
Funcións. Funcións recursivas. Terminación. Recursividade terminal. "Currying". Funcións de orde superior.
Tipos parametrizados. Tipos recursivos. Polimorfismo.
Transparencia referencial.
Excepcións. |
Programación imperativa |
Estado da máquina. Variables. Asignación.
Programación estructurada. Estructuras de control: Composición secuencial, alternativa e iterativa.
Procedimentos e funcións. Paso de parámetros por referencia e por valor. Efectos colaterais.
Programación imperativa vs. declarativa. |
Programación Orientada a Obxectos |
Obxectos, atributos e métodos.
Clases e herdanza.
Polimorfismo.
Programación Orientada a Obxectos vs. imperativa.
Programación Orientada a Obxectos vs. declarativa. |
A linguaxe de programación Objective Caml |
Programación funcional, imperativa e orientada a obxectos en Ocaml.
Os compiladores de Ocaml.
Entrada / Saída.
Módulos e librerías.
Abstracción, encapsulación e compilación separada. Módulos, interfaces e signaturas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A13 A14 B1 C6 C8 |
30 |
20 |
50 |
Proba obxectiva |
A13 A14 B1 |
4 |
16 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A13 A14 B1 |
20 |
20 |
40 |
Proba práctica |
A7 A13 A14 B1 C6 C8 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula dos contidos básicos da materia. |
Proba obxectiva |
Exame escrito. |
Prácticas de laboratorio |
Exercicios de programación para a posta en práctica do visto nas clases maxistrais, con atención personalizada por parte do profesor de prácticas en horario de laboratorio. |
Proba práctica |
Aproximadamente unha de cada tres semanas, realizaranse probas prácticas no laboratorio ou ben proporase a resolución de problemas avanzados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba práctica |
|
Descrición |
Durante o horario de prácticas de laboratorio supervisarase o traballo dos estudantes e asesoraráselles na resolución dos exercicios.
Asesorarase persoalmente aos estudantes na preparación das probas prácticas para a súa realización nas horas reservadas para as mesmas.
O profesor tentará solucionar aquelas dúbidas que poidan xurdir respecto ao temario da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 A13 A14 B1 |
Asistencia, realización e entrega de prácticas de laboratorio. |
20 |
Proba obxectiva |
A13 A14 B1 |
Exame escrito. |
60 |
Proba práctica |
A7 A13 A14 B1 C6 C8 |
Coa realización das probas prácticas periódicas poderá consolidarse até un 20% da nota final. A porcentaxe non consolidada pasará a computarse na proba obxectiva. A valoración do exame escrito realizarase pola porcentaxe que reste até o 80%. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A detección de copias e plaxios poderá levar a perda de todos os puntos obtidos nas seccións de prácticas de laboratorio e probas prácticas, sen menoscabo do que a maiores indica a normativa académica da UDC no referente a todos os aspectos relacionados coa fraude académica.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
WIKSTRÖM, A. (1988). Functional Programming Using Standard ML. Prentice Hall
John Whitington (2013). OCaml from the very beginning. Coherent Press
Andrei De Araújo Formiga (2015). OCaml: Programação funcional na prática. Casa de Código |
Functional Programming in OCaml (libro de texto do curso CS3110 da
Universidade de Cornell)
http://www.cs.cornell.edu/courses/cs3110/2021sp/textbook/ Manual de Objective Caml |
Bibliografía complementaria
|
Richard Bird & Jeremy Gibbons (2020). Algorithm Design With Haskell. Cambridge University Press
Luc Albert (1997). Cours et exercices d'informatique. Thomson Publishing International, Paris
WEIS, P. & LEROY, X. (1993). Le Languaje Caml. InterEditions
PAULSON, L. C. (1991). ML for the Working Programmer. Cambridge University Press.
John Whitington (2014). More OCaml. Algorithms, Methods & Diversions. Coherent Press
Michel Quercia (2000). Nouveaux exercices d'algorithmique. Éditions Vuibert, Paris
Joshua B. Smith (2006). Practical OCaml. Apress
Jacques Rouablé (1997). Programmation en Caml. Eyrolles, Paris
Philippe Narbe (2005). Programmation fonctionnelle, générique et objet: une introduction avec le langage OCaml. Vuibert, Paris
Yaron Minsky, Anil Madhavapeddy & jason Hickey (2013). Real World OCaml. O'Reilly
COUSINEAU, G, & MAUNY, M. (1998). The functional Approach to Programming. Cambridge University Press.
Richard Bird (2014). Thinking Functionally With Haskell. Cambridge University Press |
DOWNEY, A.; MONJE, N.: Think OCaml. How to Think Like a (Functional) Programmer CHAILLOUX, E.; MANOURY, P. & PAGANO, B.: Developing Applications With Objective Caml. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación I/614G01001 | Matemática Discreta/614G01004 | Programación II/614G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Algoritmos/614G01011 | Deseño Software/614G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
Concorrencia e Paralelismo/614G01018 | Sistemas Intelixentes/614G01020 |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en
clase de alumnos e alumnas., etc.). -Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|