Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión de Infraestruturas Código 614G01025
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Carneiro Diaz, Victor Manuel
Correo electrónico
victor.carneiro@udc.es
Profesorado
Álvarez González, Marco Antonio
Barral Vales, Valentín
Carneiro Diaz, Victor Manuel
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Dapena Janeiro, Adriana
Garabato Míguez, Daniel
Gonzalez Lopez, Miguel
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
Laport López, Francisco
López Rivas, Antonio Daniel
Martinez Perez, Maria
Correo electrónico
marco.antonio.agonzalez@udc.es
valentin.barral@udc.es
victor.carneiro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
adriana.dapena@udc.es
daniel.garabato@udc.es
miguel.gonzalez.lopez@udc.es
daniel.iglesia@udc.es
francisco.laport@udc.es
daniel.lopez@udc.es
maria.martinez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral Esta materia consta de dous módulos diferenciados. Na primeira parte da materia ou módulo I, preséntase ao estudantado os fundamentos das redes con fíos e sen fíos, coma o ancho de banda, resposta en frecuencia, modulación, etc. Tamén explicaranse algúns aspectos da capa física e MAC do estándar IEEE 802.11 de transmisión sen fíos.

Na segunda parte ou modulo II, introduce ao estudantado os conceptos básicos de deseño, despregue, operación e mantemento dun centro de proceso de datos (CPD). Inclúe os fundamentos de deseño de espazos físicos para a súa localización, ferramentas e técnicas de deseño de cableado, sistemas de alimentación eléctrica, climatización, control de acceso e sistemas de vixilancia. Tamén se abordan os virtualización da infraestructua do CPD, tanto de servidores como de clientes. Estúdiase a organización e operación tradicional dun CPD. Finalmente, abórdase o estudo da normativa e regramentos que afectan a este tipo de instalacións.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e saber aplicar a normativa e lexislación vixente relativa aos sistemas informáticos. Elaboración de pregos administrativos e técnicos para a adquisición de equipamento informático. A7
A10
A24
A37
A38
A47
A48
A53
A55
B1
B3
C2
C3
C6
C8
Administración, mantemento e operación de sistemas e redes de comunicacións. A7
A10
A11
A24
A37
A38
A47
A48
A53
A55
B1
B3
C2
C3
C6
C8
Deseño e dimensionado do hardware e equipamento necesario nun centro de proceso de datos A7
A10
A11
A24
A37
A38
A47
A48
A53
A55
B1
B3
C2
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO I: Fundamentos da transmisión de sinais Sinais
Potencia media e enerxía
Perturbacións en transmisión
Multitraxecto
MÓDULO I: Fundamentos do análisis en frecuencia Transformada de Fourier
Transformadas de sinais básicas
Propiedades da Transformada de Fourier: concepto de modulación e ancho de banda
Transmisión banda base e paso banda
MÓDULO I: IEEE 802.11 Capa MAC Fundamentos.
Problemas de nodo oculto e nodo expuesto. MACA. CSMA/CA. 802.11 (DCF) e 802.11e (HCF, QoS)
MÓDULO I: IEEE 802.11 Capa PHY Modulaciones.
Principios da codificación de canle - Teorema de Shannon.
Códigos lineais - Códigos Hamming.
Decodificación por síndrome.
Probabilidade de error.
Códigos modernos.
MÓDULO II: Organización e operación do CPD Organigrama dun CPD
Funcións e competencias do persoal
Exemplos
MÓDULO II: Fundamentos de ITIL Organismos de certificación
Esquemas
Servizos
Xestión de servizos
Procesos, funcións e roles
Matriz RACI
MÓDULO II: Virtualización Fundamentos da virtualización
Virtualización de servidores
Virtualización do almacenamento
Virtualización de escritorios
Aspectos avanzados da virtualización
MÓDULO II: Deseño e implantación dun centro de proceso de datos Deseño de un CDP (ANSI/TIA 942)
Redes de almacenamento (SAN)
Virtualización de rede (NFV-SDN)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 30 40 70
Proba obxectiva A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 3 0 3
Sesión maxistral A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 30 40 70
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Nas que o estudantado verá o funcionamento na práctica dalgúns dos contidos teóricos vistos nas clases maxistrais. Nestas prácticas o alumno utilizará diferentes ferramentas propostas polo profesor que lle permitirán profundar e afianzar os seus coñecementos sobre diferentes aspectos da xestión de infraestruturas.
Proba obxectiva Proba ao final do cuadrimestre.
Sesión maxistral Nas que se exporá o contido teórico do temario incluíndo exemplos ilustrativos e co soporte de medios audiovisuais. O alumno disporá do material de apoio (apuntamentos, copias das transparencias, artigos, etc.) con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, recomendando a lectura previa dos puntos do temario a tratar en cada clase, así como realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
Recomendarase aos estudantes que asistan á titoría como parte fundamental do apoio á aprendizaxe.

A atención personalizada durante as prácticas servirá para orientar e verificar o traballo que os/as estudantes están a realizar segundo as indicacións que se prestan, dependendo da práctica específica de que se trate.

Como ferramentas telemáticas para a atención en liña personalizada utilizaranse as facilitadas pola Universidade da Coruña. Ferramenta de correo electrónico, ferramenta de teleformación (moodle) e videoconferencia e ferramenta de traballo en equipo (equipos).

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 [Módulo I] As prácticas TIC (1,4 puntos) avaliaránse nas sesións de prácticas ou de teoría.

[Módulo II] As prácticas obrigatorias do módulo II engadirán 1,4 puntos e serán avaliadas antes do exame teórico, defendendo o traballo realizado diante do/da profesor/a, xa sexa de forma presencial ou telemáticamente.
28
Proba obxectiva A7 A10 A11 A24 A37 A38 A47 A48 A53 A55 B1 B3 C2 C3 C6 C8 Proba escrita, que se celebrará na data fixada no calendario. Ademáis dos contidos levados a cabo nas sesións maxistrais, dentro de esta proba poderanse incluír cuestións sobre as prácticas.

Esta proba terá un peso de 3,6 puntos para cada módulo.
72
 
Observacións avaliación

A nota de cada módulo é o resultado da suma das notas de todas as avaliacións (non existindo un mínimo do apartado de prácticas a través das TIC ou na proba obxectiva).

Para superar a materia é necesario ter unha cualificación superior ou igual a 2 puntos (sobre 5 puntos) en cada módulo e superior ou igual a 5 puntos (sobre 10 puntos) na materia. En caso de non superar 2 puntos en algúns dos módulos, a nota máxima que será reflexada nas actas é 4 puntos.

Primeira oportunidade:

Os/As estudantes que asistan a proba obxectiva, terán que presentarse aos dous módulos. 

Segunda oportunidade:

Proba obxectiva con contidos teóricos, prácticos e problemas: 7,2 puntos. O/A estudante poderá presentarse a proba obxectiva de calquera dos módulos.  A cualificación das prácticas a través de TIC será a obtida durante o cuadrimestre.

Convocatorias extraordinarias:

Examen de contidos teóricos, prácticos e problemas: 10 puntos

Estudantes con matrícula a tempo parcial:

Os/As estudantes con matrícula a tempo parcial non require presencialidade e a avaliación dos contidos teóricos pode realizarse cunha única asistencia para realizar a proba obxetiva na data indicada no calendario de exames. Terá que presentar as prácticas nas mismas datas que o resto dos estudantes da materia.

Outros

Todos os aspectos relacionados coa “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académico” rexiránse segundo a normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica J. Kurose, K. Ross (2017). Computer Networking: A Top-Down Approach. Pearson Education Limited
Maurizio Portolani (2003). Data Center Fundamentals. CiscoPress
Brady Orand (2009). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace Independent Publishing Platform
Luis Gómez, Ana Andrés (2012). Guía de aplicación de la Norma UNE-ISO/IEC 27001 sobre seguridad en sistemas de información para pymes. AENOR
Nextel S.A. (2012). ISO/IEC 20000 para pymes. Cómo implantar un sistema de gestión de los servicios de tecnologías de la información. AENOR
Varios (2011). IT Infrastructure Library (serie de 5 libros). The Stationery Office
C. M. Fernández, M. Piattini (2012). Modelo para el gobierno de las TIC basado en las normas ISO. AENOR
Christian F Nissen (2012). Passing Your ITIL Foundation Exam. The Stationery Office
A. V. Oppenheim, A. S. Willsky (1997). Signals and Systems. Prentice-Hall

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Tecnoloxía Electrónica/614G01005
Bases de Datos/614G01013
Sistemas Operativos/614G01016
Redes/614G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Internet e sistemas distribuidos/614G01023
Lexislación e Seguridade Informática/614G01024

Materias que continúan o temario
Dispositivos Hardware e Interfaces/614G01032
Software de Comunicacións/614G01034
Procesamento Dixital da Información/614G01035
Redes Móbiles e Sen Fíos/614G01061
Deseño de Redes/614G01082
Administración de Redes/614G01213

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías