Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de realizar modelado de bases de datos de grandes organizacións utilizando UML |
A19
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais.
|
A13 A18 A19 A25 A29
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de
transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares.
|
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. |
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelado de Datos |
Modelado de datos con UML |
Elementos das bases de datos relacionais |
Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores) |
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia |
Recuperación
Concurrencia
|
Procesamento de consultas e Optimización |
|
SQL |
Conceptos teóricos aplicados con SQL
Creación de aplicacións que acceden a bases de datos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 A18 A25 A29 |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
A18 A29 B1 B3 |
7 |
14 |
21 |
Lecturas |
A13 |
0 |
14 |
14 |
Proba mixta |
A18 A29 B1 B3 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
14 |
21 |
35 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos teóricos e exemplos prácticos. |
Solución de problemas |
Plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación do alumnado.
|
Lecturas |
O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema. |
Proba mixta |
Proba que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. O formato decidirase no curso, podendo ser un exame escrito, unha proba Moodle ou entrega dun traballo. |
Prácticas de laboratorio |
O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.
Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos. |
Traballos tutelados |
Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo en grupos de 2 persoas.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atencion (semi) personalizada en prácticas de laboratorio e clases de exercicios, e personalizada en titorías individuais, especialmente para as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados.
Adicionalmente: Uso de Teams e correo electrónico para atención personalizada non presencial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
Entregas de traballos de corte eminentemente práctico. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
A avaliación consistirá en probas ou entregas periódicas que se marcarán durante o curso. |
30 |
Proba mixta |
A18 A29 B1 B3 |
Proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. Poderá ser un exame escrito, unha entraga de traballo ou proba en Moodle.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
NON PRESENTADO
Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non realice a proba mixta. Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha parte. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. As partes ás que se poderá optar na recuperación especificaranse durante o curso. Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de
algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira
oportunidade nesa parte. Se se presenta, a nota substituirá á da primeira oportunidade, sexa esta maior ou menor. OPORTUNIDADE ADIANTADA A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente
nunha proba ou entrega de traballo que computará o 100% da
calificación. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|