Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas |
A33
|
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
B2
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
B3
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B4
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
A33
|
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
B7
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B8 B9
|
C8
|
Capacidade de resolución de problemas |
|
B1
|
|
Traballo en equipo |
|
B2
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B3
|
|
Capacidade para organizar e planificar |
|
B4
|
|
Habilidades de xestión da información |
|
B5
|
|
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
|
B9
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficias da comunidade autónoma. |
|
|
C1 C2
|
Preocupación pola calidade |
|
B7
|
|
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
|
B8
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Arquitectura microprocesador e multinúcleo. |
1.1. Introducción ao procesamento paralelo: condicións e granularidade do paralelismo; taxonomía de Flynn.
1.2. Paralelismo a nivel de instrucción: planificación estática e dinámica, predicación e especulación.
1.3. Multithreading
|
2. Arquitecturas paralelas. |
2.1. Introducción: clasificación, lista Top500, aplicacións
2.2. Redes de interconexión
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A33 B1 B9 |
14 |
42 |
56 |
Sesión maxistral |
B3 B4 B5 B7 C2 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
B2 B8 C1 |
7 |
21 |
28 |
Proba obxectiva |
B1 B3 B9 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
- Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrución ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface) |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso das TIC, acompañada de preguntas dirixidas aos estudantes para afianzar a discusión e coñecementos co fin de mellorar a aprendizaxe. Pode haber debates sobre cuestións do ámbito de traballo. |
Traballos tutelados |
Os estudantes elaborarán traballos dirixidos sobre unha temática específica da materia. |
Proba obxectiva |
Proba sobre os conceptos teóricos presentados nas sesións maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio:
Análisis co estudante do traballo que está realizando, e defensa da súa práctica unha vez teña terminado.
Traballos tutelados:
Os traballos dirixidos serán discutidos co profesor durante a súa realización.
Sesión maxistral:
Atención persoal en horas de tutoría para clarexar dúbidas surxidas no seguimento durante o curso da materia.
Proba obxetiva:
Revisión dos exercicios realizados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B3 B9 C6 |
Proba sobre os contidos traballados nas sesións maxistrais. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A33 B1 B9 |
- Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrucción ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)
Valorase ser correcto funcionamento, a estructuración do código, a comprensión dos conceptos traballados.
|
40 |
Traballos tutelados |
B2 B8 C1 |
Valorase a capacidade de comprensión e síntese sobre o tema proposto, e a calidade daa presentación. |
20 |
|
Observacións avaliación |
- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por todos os alumnos da asignatura. *Aspectos e criterios de avaliación: Para aprobar a asignatura é condición necesaria obter como mínimo un 30% da puntuación da proba obxectiva e un 30% na parte de prácticas/traballos tutelados. A avaliación das prácticas realizase ao longo do curso (en avaliación continua). * Alumnos matriculados a tempo parcial: Dotarase de flexibilidade horaria aos alumnos matriculados a tempo parcial para a realización das prácticas/traballos da asignatura usando para elo as horas de tutorías dos profesores. * A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ortega, J., Anguita, M. y Prieto, A. (2005). Arquitectura de Computadores. Thomson
Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2003). Computer Architecture: A Quantitative Approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2000). Estructura y Diseño de Computadores. Reverté
Stallings, W. (2006). Organización y arquitectura de computadores. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Sima, D. , Fountain,T. y Kacsuk, P. (1997). Advanced Computer Architecture. Addison-Wesley
Culler, D. E. y Singh,J. P. (1999). Parallel Computer Architecture: a Hardware/Software Approach. Morgan Kaufmann
Hwang, K. y Xu, Z. (1998). Scalable Parallel Computing. McGraw-Hill
Tannebaum, A. S. (1999). Structured Computer Organization. Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estrutura de Computadores/614G01012 | Concorrencia e Paralelismo/614G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Codiseño Hardware/software/614G01031 | Dispositivos Hardware e Interfaces/614G01032 |
|
Materias que continúan o temario |
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059 | Sistemas Empotrados/614G01060 |
|
|