Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Calidade na Xestion TIC Código 614G01046
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Enes Álvarez, Jonatan
Correo electrónico
jonatan.enes@udc.es
Profesorado
Enes Álvarez, Jonatan
Correo electrónico
jonatan.enes@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á xestión de servizos TIC na contorna dunha organización. No aspecto teórico, prestarase especial atención ás recomendacións ITIL. No aspecto práctico, realizaranse varias prácticas centradas no despregamento e mantemento de servizos que poden ser de utilidade no contexto dunha empresa de tamaño mediano e pequeno.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender a problemática na xestión dun servizo A52
A53
A56
A58
B1
B7
B9
Capacidade para deseñar, despregar e xestionar un servizo TIC A53
A56
A58
B1
B2
B3
B9
C1
Comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das TIC A58
B1
B3
B9
C1
Capacidade para a xestión da garantía e seguridade dos sitemas informáticos A52
B7
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 - Introdución * TIC, servizos e xestión de servizos
* ITIL
* Anatomía dun servizo
* Conceptos básicos de ITIL
* Ciclo de vida de ITIL
Tema 2 - Estratexia de servizos * Introdución
* Propósito e obxectivo
* Procesos
---- Strategy Management for IT Services
---- Service Portfolio Management
---- Financial Management for IT Services
---- Business Relationship Management
---- Demand Management
Tema 3 - Deseño de servizos * Introdución
* Propósito e obxectivo
* Procesos
---- Design Coordination
---- Service Level Management
---- Service Catalog Management
---- Supplier Management
---- Availability Management
---- Capacity Management
---- Continuity Management
---- Information Security Management
Tema 4 - Transición de servizos * Introdución
* Propósito e obxectivo
* Procesos
---- Transition planning and support
---- Change management
---- Service asset and configuration management
---- Release and deployment management
---- Knowledge management
Tema 5 - Operación de servizos * Introdución
* Propósito e obxectivo
* Procesos
---- Event management
---- Incident management
---- Problem management
---- Request fulfilment
---- Access management
Tema 6 - Mellora continua de servizos * Introdución
* Propósito e obxectivo
* Avaliación da situación
* Medicion do progreso

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A52 A58 B7 C6 20 54 74
Prácticas de laboratorio A53 A56 B1 B2 B3 B9 20 54 74
Proba obxectiva A52 A58 B1 B3 B7 C1 C6 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia
Prácticas de laboratorio Realizaranse diversas prácticas cun enfoque para comprender a importancia dalgúns aspectos relacionados coa xestión de servizos. As prácticas realizaranse en grupo.
Proba obxectiva Proba escrita de preguntas de comprension e/ou tipo test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O estudantado disporá de atención personalizada en todas as fases da aprendizaxe, tanto práctico como teórico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A53 A56 B1 B2 B3 B9 Todas as prácticas para realizar serán avaliadas. 50
Proba obxectiva A52 A58 B1 B3 B7 C1 C6 Avaliación dos coñecementos teóricos da materia. 50
 
Observacións avaliación
  • Para aprobar a materia será necesario cumprir 2 mínimos:
    • 50% da nota máxima nas prácticas de laboratorio (2.5 puntos de 5)
    • 50% da nota máxima nas probas obxectivas (2.5 puntos de 5)
  • A nota de prácticas de laboratorio NON É RECUPERABLE para a segunda oportunidade.
  • A nota das probas obxectivas SI É RECUPERABLE para a segunda oportunidade.
  • Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
  • A fin de cumprir coa lexislación actual en materia de igualdade, aplicaranse 2 medidas:
    • Os grupos de traballo formados buscarán ser paritarios
    • A avaliación do cuestionario da proba obxectiva final será corrixidos cun método cego que garante a anonimicidade do alumno.

Fontes de información
Bibliografía básica Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Bibliografía complementaria Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Proxectos/614G01021
Lexislación e Seguridade Informática/614G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade en Sistemas de Información/614G01044
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías