Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Validación y Verificación del Software Código 614G01053
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Castro Souto, Laura Milagros
Correo electrónico
laura.milagros.castro.souto@udc.es
Profesorado
Cabalar Fernandez, Jose Pedro
Castro Souto, Laura Milagros
Paris Fernandez, Javier
Perez Vega, Gilberto
Correo electrónico
pedro.cabalar@udc.es
laura.milagros.castro.souto@udc.es
javier.paris@udc.es
gilberto.pvega@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral Esta materia busca dominar as alternativas actuais da enxeñaría de software para a validación e verificación do software, mediante o:
- coñecemento de técnicas e ferramentas de validación de software funcionais e non funcionais a todos os niveles (unidade, integración, sistema);
- coñecemento de técnicas e ferramentas de razonamiento automático; e
- coñecemento de técnicas e ferramentas de verificación formal.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade de identificar e analizar problemas e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións software sobre a base dun coñecemento axeitado das teorías, modelos e técnicas actuais. A28
B1
B3
C2
C3
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I: Validación de software
I.1 Especificación, deseño e execución de probas
I1.1. Niveis e tipos de probas
I1.2. Propiedades e trazabilidade de requirimentos
I1.3. Automatización
I.2 Xestión de probas: planificación, avaliación, métricas e revisións
Bloque II: Métodos formais e razonamento automático
II.1 Introdución: Dedución natural e cálculo de secuentes
II.2 Proba automática utilizando PVS
II.3 Que é e para que se utiliza un probador de teoremas?
II.4 Linguaxe de especificación de PVS: Tipos, expresións, teorías, subtipado
II.5 Probador PVS: tácticas, recursión, razoamento ecuacional
Bloque III: Comprobación por modelos (model checking) III.1 Introdución ás lóxicas modais temporais
III.2 Especificación de propiedades: deadlocks, safety, liveness, fairness
III.3 Funcionamento dun comprobador por modelos
III.4 Introdución ao manexo dunha ferramenta de model checking

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B3 C2 C7 C8 21 26.25 47.25
Prácticas de laboratorio A28 B1 B3 C2 C3 C6 21 42 63
Proba obxectiva B1 B3 C6 3 31.5 34.5
 
Atención personalizada 5.25 0 5.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría onde se imparten os contidos do temario.
Prácticas de laboratorio Elaboración de traballos prácticos no laboratorio.
Proba obxectiva Exame escrito.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de dúbidas de teoría e/ou prácticas, traballos tutelados, etc. en horario de titorías de cada profesor/a.

O seguimento da materia non debe presentar problemas ao estudantado con matrícula a tempo parcial, xa que non se esixe nin se puntúa a asistencia. Porén, este alumnado é responsable de estar ao corrente dos materiais colgados no Moodle, así como das tarefas que por se propoñan para entrega. Estas entregas, de non ser telemáticas, serán acordadas co estudantado a tempo parcial de xeito que se compatibilice na medida do posible coa súa dispoñibilidade e a do profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B3 C6 Exame escrito que computa 4 puntos da nota final. Require un mínimo de 2 puntos para superar a materia. 40
Prácticas de laboratorio A28 B1 B3 C2 C3 C6 Entrega e defensa de traballos prácticos de laboratorio. Computa 6 puntos da nota final, 2 puntos por bloque de contidos da materia. A súa realización non é obrigatoria para superar a materia. 60
 
Observacións avaliación

Na convocatoria de primeira oportunidade, en caso de non acadar o mínimo na proba obxectiva, a nota final será a obtida na proba obxectiva.

Na convocatoria de segunda oportunidade, a proba obxectiva terá un peso do 80% nos casos nos que a avaliación
continua e de prácticas de laboratorio sume un total inferior
a 1 punto, a fin de garantir o dereito das/os estudantes a superar a materia.

De acordo coa normativa da UDC en relación ao estudantado matriculado a tempo parcial, o réxime de asistencia a clase non afectará negativamente ao proceso de avaliación, admitíndose nesta materia a dispensa académica para a asistencia solicitada polas canles institucionais habilitadas ao efecto. Porén, esta flexibilidade asistencial non eximirá da entrega de traballos tutelados e prácticas nos mesmos prazos fixados para o estudantado a tempo completo.

Así mesmo, segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria, a incorporación da perspectiva de xénero nesta materia aplicarase empregando unha linguaxe non sexista e propiciando a intervención durante as sesións maxistrais de alumnas e
alumnos de xeito equilibrado. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Finalmente, caso de se detectaren situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica Crispin Lisa, Gregory Janet (2008). Agile Testing: A Practical Guide for Testers and Agile Teams. Addison-Wesley
Maurício Aniche (2022). Effective software testing. Manning
Gayathri Mohan (2022). Full Stack Testing. O'Reilly Media, Inc.
Mordechai Ben-Ari (2012). Mathematical Logic for Computer Science. Springer
Mordechai Ben-Ari (2001). Mathematical Logic for Computer Science. Springer
Charity Majors, Liz Fong-Jones, George Miranda (2022). Observability Engineering. O'Reilly Media, Inc.
Fred Hébert (2019). Property-based testing with PropEr, Erlang, and Elixir : find bugs before your users do. The Pragmatic Bookshelf
Brian Okken (2022). Python testing with pytest. The Pragmetic Programmers
Kent Beck (2002). Test Driven Development (By Example). Addison-Wesley
Gerard J. Holzmann (2003). The SPIN model checker: primer and reference manual. Addison-Wesley
Zohar Manna and Amir Pnueli (1995). The Temporal Logic of Reactive and Concurrent Systems. Safety. Springer
Zohar Manna and Amir Pnueli (1991). The Temporal Logic of Reactive and Concurrent Systems. Specification. Springer

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño Software/614G01015
Concorrencia e Paralelismo/614G01018
Proceso Software/614G01019
Arquitectura do Software/614G01221
Enxeñaría de Requisitos/614G01222
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Representación do Coñecemento e Razoamento Automático/614G01036
Teoría da computación/614G01039
Metodologías de Desarrollo/614G01051

Materias que continúan o temario
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01226

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías