Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fenómenos básicos da propagación das ondas de radio. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos da transmisión da información en redes sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os equipos hardware máis comúns dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender e estimar a área de cobertura dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Planificar o despregamento dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introdución. Perspectiva global |
1.1. Orixe das comunicacións sen fíos
1.2. Características das transmisións sen fíos
1.3. Redes de telefonía móbil
1.4. Redes de datos
1.5. Redes satelitais |
Tema 2: Conceptos fundamentais |
2.1 Ondas electromagnéticas: radiación, lonxitude de onda, efecto doppler, ancho de banda.
2.2 Unidades logarítmicas: decibelios, ganancia e atenuación, relación sinal/ruido.
2.3 Técnicas de multiplexación.
2.4 Topoloxías
2.5 Técnicas de modulación
2.6 Modelado dos canais sen fíos
2.7 Radiofrecuencia. Espectro radioeléctrico |
Tema 3: Transmisión nas redes sen fíos |
3.1 Comportamento ondas de radio
3.2 Conceptos básicos de propagación do sinal: atenuación en espazo libre, LOS, NLOS, fading
3.3 Modelos de propagación
3.4 Cálculo de radioenlaces
3.5 Redes celulares: Concepto, arquitectura, reuso de frecuencias, interferencias, aumento da capacidade |
Tema 4: Antenas |
4.1 Introducción
4.2 Fundamentos
4.3 Dipolos
4.4 Diagrama de radiación, directividade e ganancia
4.5 Tipos
4.6 Polarización
4.7 Resumen de características
|
Tema 5: Estándares e protocolos |
5.1. Clasificación de redes sen fíos e estándares
5.2. Redes de telefonía móbil
5.2.1. Compoñentes e arquitectura
5.2.2. Procedementos
5.2.3. Capa física: LTE
5.3. Redes WiFi
5.3.1. Evolución das versións do estándar
5.3.2. Capa física e capa MAC
5.3.3. Autenticación e seguridade
5.4. Bluetooth
5.4.1. Pila de Bluetooth
5.4.2. Capa física e capa MAC
5.4.3. Procedementos
5.4.4. Perfís e versións
5.5. ZigBee e UWB
5.5.1. ZigBee
5.5.2. UWB
5.6. RFID
5.6.1. Principios de funcionamento
5.6.2. Tipos de sistemas RFID
5.6.3. Protocolos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 B3 C2 C8 |
21 |
49 |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
7 |
32 |
39 |
Traballos tutelados |
A17 B1 B3 C2 C4 C6 C8 |
7 |
12 |
19 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
3 |
18 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos da materia de acordo co temario da mesma.
|
Prácticas a través de TIC |
Prácticas con ordenador nas que os estudantes deberán aplicar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Traballos tutelados |
Traballos realizados polo alumno no que deberán resolver unha serie de problemas ou supostos prácticos aplicando os coñecementos adquiridos. |
Proba mixta |
Proba escrita con preguntas de teoría e de solución de problemas de acordo cos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas do alumnado que poidan surxir tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
Seguemento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica das clases.
As titorías serán non presenciais a través de diferentes medios telemáticos, principalmente usando a ferramenta Teams, e no horario especificado. Poderanse solicitar titorías presenciais se fose necesario por parte do estudante. O horario de titorías poderase adaptar segundo as necesidades do alumnado na modalidade de matriculación a tempo parcial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas e unha proba obxetiva para valorar os coñecementos adquiridos polos estudantes.
|
40 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do alumno para a solución de problemas vanse a avaliar na proba mixta final. |
40 |
Traballos tutelados |
A17 B1 B3 C2 C4 C6 C8 |
Avaliarase a correcta realización por parte do alumno dos exercicios ou traballos propostos polo profesor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA: Para aprobar esta materia, os alumnos deberán acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 sumando as notas obtidas nas diferentes partes da materia. A proba mixta poderase dividir en dúas partes, cunha proba parcial no medio do cuadrimestre. Na segunda oportunidade poderase avaliar soamente a proba mixta e a de prácticas, podendo optar o estudante por facer unha de estas partes ou as dúas. Os resultados acadados nas demais partes da materia serán aqueles que
os estudantes obtiveron na primeira oportunidade de acordo coa avaliación
continua descrita na guía. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: non se realizará a avaliación continua das prácticas (aínda que a entrega das prácticas si será obrigatoria). As datas de entrega dos diferentes traballos e prácitcas poderá flexibilizarse. Nestes casos, esas partes avaliaranse mediante unha proba escrita que se realizará o mesmo día que a proba obxectiva. Detección de plaxios ou copia de traballos: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente que o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carl J. Weisman (2002). The Essential Guide to RF and Wireless. Prentice Hall
Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold, Per Beming (2010). 3G Evolution: HSPA and LTE for Mobile Broadband. Academic Press
A. Cardama, L. Jofre, J.M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando (2002). Antenas. Edicions UPC
Constantine A. Balanis (2005). Antenna Theory: Analysis and Design. Caps. 1, 2 y 6. John Wiley & Sons
Z. N. Chen, K.M. Luk (2009). Antennas for Base Stations in Wireless Communications, Caps. 1 y 7. McGraw-Hill Professional
Robert Morrow (2002). Bluetooth: Operation and Use. McGraw-Hill
Robert Faludi (2011). Building Wireless Sensor Networks. O’Reilly.
Jeffrey G. Andrews, Arunabha Ghosh, Rias Muhamed (2007). Fundamentals of WiMAX: Understanding Broadband Wireless Networking . Pearson Education
Cisco Systems, José M. Díaz, Bruce E. Alexander, Jim Geier, Burce McMurdo (2006). Fundamentos de redes inalámbricas. Cisco Press
Julio Brégains, Oscar Fresnedo (2021). https://campusvirtual.udc.gal/. Aula virtual
Dharma Prakash Agrawal, Qing-An Zeng (2010). Introduction to Wireless and Mobile Systems. Cengage Learning
Stefania Sesia (2011). LTE - The UMTS Long Term Evolution: From Theory to Practice. Wiley
Klaus Finkenzeller (2003). RFID Handbook. John Wiley & Sons
Andrea Goldsmith (2005). Wireless Communications . Cambridge University Press
William Stallings (2005). Wireless communications and networks. Pearson Prentice Hall
Drew Gislason (2008). Zigbee Wireless Networking. Newnes |
|
Bibliografía complementaria
|
Ramón Agusti, Francisco Bernardo, Fernando Casadevall, Ramon Ferrús, Jordi Pérez-Romero, Oriol Sa (2010). LTE: Nuevas tendencias en comunicaciones móviles. Fundación Vodafone España
C. Siva Ram Murthy, B.S. Manoj (2004). Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols. Pearson Education
Jochen H. Schiller (2003). Mobile Communications. Pearson Education
Chris Hurley, Russ Rogers, Frank Thornton, Brian Baker (2007). WarDriving and Wireless Penetration Testing. Syngress |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Redes/614G01017 | Xestión de Infraestruturas/614G01025 | Software de Comunicacións/614G01034 | Procesamento Dixital da Información/614G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059 | Deseño de Redes/614G01082 |
|
Materias que continúan o temario |
Administración de Redes/614G01048 | Administración de Infraestruturas Informáticas/614G01093 |
|
|