Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a diversidade e complexidade da información dispoñible para unha organización, e a importancia da súa correcta integración. Comprender a dificultade de integrar datos procedentes de fontes diversas e heteroxéneas. Comprender tamén a problemática da coexistencia de diferentes paradigmas, tecnoloxías e formatos de almacenamento de información, en constante evolución. |
A18 A19 A27 A46
|
B2
|
C3 C8
|
Comprender a problemática da integración dos paradigmas relacional e orientado a obxectos. Aprender a deseñar e implementar aplicacións baseadas no uso de mapeadores obxecto-relacionais e APIs de integración de datos. Valorar na xusta medida as vantaxes ofrecidas fronte a solucións mais tradicionais. |
A18 A19 A27 A46
|
|
C2 C3 C6
|
Coñecer as técnicas básicas de integración de información empresarial a través do proceso ETL. Adquirir destreza no uso de ferramentas gráficas actuais de deseño e implementación de procesos ETL. |
A27 A46
|
|
C2 C3 C6
|
Mellorar nas capacidades de análise, toma de decisións e xustificación das mesmas, a través da realización de traballos acompañados de documentación explicativa e razonada |
A46
|
B1 B3 B5 B6
|
C1 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tecnoloxías de integración |
Mapeo obxecto-relacional. O estándar JPA. |
Integración de información empresarial |
Técnicas de integración empresarial
ETL: Extracción, Transformación e Carga.
|
Sistemas de Información distribuidos e federados |
Bases de Datos Distribuidas
Sistemas de Información Federados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 A27 A46 B5 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
A46 B1 B6 |
7 |
14 |
21 |
Lecturas |
A18 A46 C2 C6 C8 |
0 |
9 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A27 A46 B1 B2 B6 C1 C3 |
14 |
21 |
35 |
Proba mixta |
A18 A27 B3 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A27 A46 B1 B2 B3 B6 C1 C3 |
0 |
18 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os contidos fundamentais da materia serán expostos en clases teóricas, que consistirán na exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumo. |
Solución de problemas |
Resolveranse diferentes problemas a partir dun enunciado inicial. Discutiranse as solucións, fomentando a participación e interacción entre os/as estudantes. |
Lecturas |
O profesorado indicará unha serie de lecturas ou vídeos específicos para algún dos temas, que os/as estudantes deberán revisar pola súa conta. As lecturas serán, preferentemente, de material dispoñible en liña. |
Prácticas de laboratorio |
O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.
Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos que se apoiarán tamén coa realización de exercicios prácticos. |
Proba mixta |
Será realizada unha proba PRESENCIAL final, que abarcará tanto conceptos teóricos como aspectos prácticos. |
Traballos tutelados |
Proporanse traballos que, co apropiado asesoramento dos docentes, o estudantado terá que levar a cabo pola súa conta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas aulas de problemas e nas prácticas de laboratorio, a atención personalizada será realizada na propia aula.
Existirá tamén a posibilidade de solicitar cita nos horarios establecidos polos docentes en espazos.udc.es. Durante os ditos horarios tamén se responderan consultas realizadas a través do correo electrónico corporativo ou da mensaxeria da plataforma Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A27 A46 B1 B2 B6 C1 C3 |
Para a primeira oportunidade, realizarase durante o curso un seguimento do alumnado con probas ou entregas de exercicios prácticos.
Na segunda oportunidade esta parte poderá recuperarse realizando un ou varios traballos prácticos que poderán ser, a criterio dos docentes, os mesmos da primeira oportunidade ou outros de similar dificultade. |
30 |
Proba mixta |
A18 A27 B3 |
Realizarase un exame final da materia que avaliará os seguintes aspectos:
-Conceptos da materia: Dominio dos coñecementos teóricos enfatizados na materia.
-Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos coñecementos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na materia.
Para superar esta parte deben obterse 2 puntos dos 5 posibles. De non conseguilo, a asignatura estará suspensa, e recibirase unha nota numérica non superior ó 4,5.
As condicións da proba mixta son idénticas para a primeira e a segunda oportunidade. |
50 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A27 A46 B1 B2 B3 B6 C1 C3 |
Será proposto un traballo tutelado que poderá constar de unha ou varias partes.
Avaliarase a calidade final dos traballos, en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ó coñecemento adquirido a través do traballo persoal.
Na segunda oportunidade esta parte poderá recuperarse realizando un traballo práctico que poderá ser, a criterio dos docentes, o mesmo da primeira oportunidade ou outro de similar dificultade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
- Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba mixta.
- Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non opte a recuperar ningunha das partes.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. OPORTUNIDADE ADIANTADA A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2009). Database System. The complete book. 2º edición. Prentice-Hall
Bauer, C; King, G. (2007). Java Persistence with Hibernate. Manning
Casters, M.; Bouman, R.; Dongen, J. (2010). Pentaho Kettle Solutions. Wiley
Connolly, T. e Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley
Kimball, R.; Caserta, J. (2004). The Data Warehouse ETL Toolkit. Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
Pulvirenti, A.S.; Roldán, M.C. (2011). Pentaho Data Integration 4 Cookbook. Packt Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bases de Datos/614G01013 | Explotación de Almacéns de Datos/614G01043 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Arquitectura dos sistemas de Información/614G01075 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|