Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C6
|
Coñecer e aplicar técnicas para a definición de métricas e control estatístico en procesos software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C2 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Teoría |
1. Introdución a Estimación Software.
2. Métodos de Estimación Software: Enfoque Heurístico e Enfoque Paramétrico
3. Estimación do Tamaño Funcional dun Proxecto Software:
3.1. Métodos baseados en Puntos Función: IFPUG, SFP, FP Lite, E&QFP, etc.
3.2 Método baseado en Puntos de Casos de Uso
3.3. Métodos de estimación en metodoloxías áxiles: Puntos Historia
4. Estimación do Tamaño Non Funcional do Software: Método SNAP
5. Estimación do Esforzo, Duración e Custo dun Proxecto Software: Métodos ISBSG, COCOMO, SLIM, etc.
|
Prácticas |
Exercicios para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistas nos contidos teóricos |
Traballos tutelados |
Exercicios propostos sobre temas vistos na parte teórica para resolver polo alumnado ao longo do curso |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A29 B3 B4 C4 C6 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
6 |
24 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nestas sesións presentaranse os contidos teóricos expostos ao longo dos temas da materia, enfocados principalmente á estimación de proxectos software |
Traballos tutelados |
Trátase de sesións nas que o obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran da aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumnado a presentación oral da súa solución aos problemas formulados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo |
Prácticas de laboratorio |
O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia. O estudantado pode traballar na solución de forma individual ou en grupo |
Proba obxectiva |
Exame que serve para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ao longo da materia combínanse tanto as exposicións maxistrais como a parte práctica.
O método maxistral utilízase para a presentación dos contidos teóricos que se expoñen ao longo da materia. Por outra banda, na parte práctica o alumnado dedicarase á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.
En todo momento fomentarase a participación do alumnado na aula.
Adicionalmente, para abordar aqueles problemas de especial dificultade, tamén se poderán empregar as franxas horarias dispoñibles para a atención do alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. |
40 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual |
40 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado |
20 |
|
Observacións avaliación |
Será necesario acadar un mínimo dun 4,5 sobre 10 puntos en cada unha das partes avaliadas (proba obxectiva e prácticas de laboratorio). Non haberá mínimo esixido nos traballos tutelados. En caso de non acadar algún dos mínimos, a máxima nota que se poderá obter é un 4,5. O estudantado que non concorra á proba obxectiva no período oficial de avaliación, terá a condición de “Non presentado” (NP). A segunda oportunidade estará sometida aos mesmos criterios que a primeira, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse. Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría e prácticas que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial, para os que tamén aplica a forma de avaliación aquí establecida. Os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia deberán asistir a todas as probas de avaliación. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia, fraude académica e igualdade rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Steve McConnell (1997). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Roger S. Pressman (2021). Ingeniería del software. Un enfoque práctico. McGraw-Hill
Stephen H. Kan (2003). Metrics and models in software quality engineerin. Addison-Wesley
Tom DeMarco, Timothy Lister (2016). Peopleware Productivite Projects and Teams. Addison-Wesley
Peter R. Hill (2011). Practical Software Project Estimation: A Toolkit for Estimating Software Development Effort & Duration. McGraw-Hill
Ian Sommerville (2015). Software engineering. Addison-Wesley |
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software. - “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990. - “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987. - Software Engineering Institute: https://sei.cmu.edu/. - International Function Point Users’ Group (IFPUG): https://ifpug.org/. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proceso Software/614G01019 | Enxeñaría de Requisitos/614G01027 | Aseguramento da Calidade/614G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un
seguimento activo das clases así como participar nas distintas
actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das
dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir. |
|