Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Proxectos de Desenvolvemento Software Código 614G01087
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Garabato Míguez, Daniel
Correo electrónico
daniel.garabato@udc.es
Profesorado
Garabato Míguez, Daniel
Correo electrónico
daniel.garabato@udc.es
Web
Descrición xeral Un problema importante no desenvolvemento de proxectos software é todo o relacionado co incumprimento de prazos e custos. Dentro do conxunto de técnicas para resolvelo, están os relativos a unha axeitada xestión dos recursos humanos, así como a realización dunhas estimacións realistas do tamaño do software a desenvolver e dos diferentes parámetros involucrados que permitan facer unha planificación o máis realista posible.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C6
Coñecer e aplicar técnicas para a definición de métricas e control estatístico en procesos software A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C2
C6

Contidos
Temas Subtemas
Teoría 1. Introdución a Estimación Software.
2. Métodos de Estimación Software: Enfoque Heurístico e Enfoque Paramétrico
3. Estimación do Tamaño Funcional dun Proxecto Software:
3.1. Métodos baseados en Puntos Función: IFPUG, SFP, FP Lite, E&QFP, etc.
3.2 Método baseado en Puntos de Casos de Uso
3.3. Métodos de estimación en metodoloxías áxiles: Puntos Historia
4. Estimación do Tamaño Non Funcional do Software: Método SNAP
5. Estimación do Esforzo, Duración e Custo dun Proxecto Software: Métodos ISBSG, COCOMO, SLIM, etc.

Prácticas Exercicios para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistas nos contidos teóricos
Traballos tutelados Exercicios propostos sobre temas vistos na parte teórica para resolver polo alumnado ao longo do curso

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A29 B3 B4 C4 C6 21 42 63
Traballos tutelados A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 6 24 30
Prácticas de laboratorio A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 14 28 42
Proba obxectiva A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 2 12 14
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nestas sesións presentaranse os contidos teóricos expostos ao longo dos temas da materia, enfocados principalmente á estimación de proxectos software
Traballos tutelados Trátase de sesións nas que o obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran da aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumnado a presentación oral da súa solución aos problemas formulados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo
Prácticas de laboratorio O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia. O estudantado pode traballar na solución de forma individual ou en grupo
Proba obxectiva Exame que serve para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Ao longo da materia combínanse tanto as exposicións maxistrais como a parte práctica.

O método maxistral utilízase para a presentación dos contidos teóricos que se expoñen ao longo da materia. Por outra banda, na parte práctica o alumnado dedicarase á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.

En todo momento fomentarase a participación do alumnado na aula.

Adicionalmente, para abordar aqueles problemas de especial dificultade, tamén se poderán empregar as franxas horarias dispoñibles para a atención do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. 40
Proba obxectiva A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual 40
Traballos tutelados A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado 20
 
Observacións avaliación

Será necesario acadar un mínimo dun 4,5 sobre 10 puntos en cada unha das partes avaliadas (proba obxectiva e prácticas de laboratorio). Non haberá mínimo esixido nos traballos tutelados. En caso de non acadar algún dos mínimos, a máxima nota que se poderá obter é un 4,5.

O estudantado que non concorra á proba obxectiva no período oficial de avaliación, terá a condición de “Non presentado” (NP).

A segunda oportunidade estará sometida aos mesmos criterios que a primeira, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse.

Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría e prácticas que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial, para os que tamén aplica a forma de avaliación aquí establecida. Os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia deberán asistir a todas as probas de avaliación.

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia, fraude académica e igualdade rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Steve McConnell (1997). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Roger S. Pressman (2021). Ingeniería del software. Un enfoque práctico. McGraw-Hill
Stephen H. Kan (2003). Metrics and models in software quality engineerin. Addison-Wesley
Tom DeMarco, Timothy Lister (2016). Peopleware Productivite Projects and Teams. Addison-Wesley
Peter R. Hill (2011). Practical Software Project Estimation: A Toolkit for Estimating Software Development Effort & Duration. McGraw-Hill
Ian Sommerville (2015). Software engineering. Addison-Wesley

- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software.

- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.

- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.

- Software Engineering Institute: https://sei.cmu.edu/.

- International Function Point Users’ Group (IFPUG): https://ifpug.org/.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proceso Software/614G01019
Enxeñaría de Requisitos/614G01027
Aseguramento da Calidade/614G01028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un seguimento activo das clases así como participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías