Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os diferentes tipos de metodoloxías de desenvolvemento de software e os seus fundamentos. |
A22 A25 A30
|
B3 B8
|
C1 C4 C6 C7
|
Ser capaz de seleccionar a metodoloxía de desenvolvemento máis adecuada e adaptala ás necesidades do proxecto Software e a organización que o desenvolve. |
A22 A27
|
B1 B4
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Utilizar ferramentas metodolóxicas para o desenvolvemento en entornos colaborativos. |
A27
|
B1 B2 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Coñecer metodoloxías e técnicas para a reutilización, evolución e mantemento de proxectos. |
A22 A30
|
B1 B2 B3 B8
|
C1 C3 C6 C7
|
Adaptar as metodoloxías aos requisitos éticos, sociais e legais. |
A27
|
B8
|
C1 C2 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
* Metodoloxía vs método.
* Metodoloxías de desenvolvemento de software.
* O ciclo de vida do software.
|
2. Metodoloxías Clásicas |
* Cascada
* Prototipado
* Espiral
* Incremental
* Desenvolvemento rápido de aplicacións |
3. Metodoloxías axiles |
* O Manifesto Agile
* Principios Agile
* Características das metodoloxías áxiles.
|
4. Scrum |
* Fundamentos e características de Scrum
* Roles: Product owner, ScrumMaster, o Equipo
* Xuntanzas: Planificación de Sprint , Revisión do Sprint, Retrospectiva do Sprint, Xuntanza diaria de Scrum
* Artefactos: Product backlog, Sprint backlog, gráficas Burndown
* Prácticas de xestión de proxectos Scrum
* Erros comúns na aplicación de Scrum
|
5. Programación Extrema (XP) |
* Fundamentos e características de XP
* Valores e Principios
* Prácticas XP: Prácticas Principais e Corolario
* O equipo de desenvolvemento XP
|
6. O proceso unificado de desenvolvemento |
* Fundamentos e características do Proceso Unificado
* A Linguaxe Unificada de Modelado (UML)
* Casos de uso
* Centrado na arquitectura
* O Ciclo de vida e as fases do Proceso Unificado: Inicio, Elaboración, Construción e Transición. |
7. Desenvolvemento colaborativo |
* Desenvolvemento en equipo
* Desenvolvemento en aberto.
* Xestión dunha comunidade de software libre.
* Ferramentas de traballo colaborativo. |
8. Evolución e mantemento do software |
* Mantemento e evolución do software.
* Control de versións.
* Xestión de erros.
|
9. Aspectos sociais, legais e éticos no desenvolvemento software |
* O código ético e de práctica profesional na Enxeñaría do Software da ACM/IEEE-CS
* Software libre e Software privativo.
* Licenzamento e propiedade intelectual no Software.
* Interoperabilidade e uso de estándares.
* Seguridade e confianza.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
21 |
42 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
|
14 |
28 |
42 |
Seminario |
|
5 |
5 |
10 |
Proba de ensaio |
|
2 |
20 |
22 |
Proba obxectiva |
|
3 |
6 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e os recursos facilitados pola equipa docente da materia na facultade virtual.
O material das sesións estará dispoñible na plataforma de teleformación, polo que os estudantes con dedicación a tempo parcial poderán seguir a materia, ademais estará dispoñible a bibliografía recomendada para cada un dos temas tratados na materia. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas deseñadas pola equipa docente da materia baseadas nos coñecementos que cada estudante vai adquirindo. Estes traballos serán desenvolvidos en grupo. Traballarase no uso de ferramentas de apoio a implantación dunha metodoloxía un proxecto de desenvolvemento Software.
As prácticas de laboratorio serán presenciais na aula. Desenvolverase un proxecto conxunto en equipos de 4-8 persoas con colaboración entre os diferentes grupos da clase.
Para os alumnos que con dedicación a tempo parcial, poderanse realizar adaptacións específicas que permitan a realización das prácticas, se é posible participando a través de Internet cun grupo da clase ou definindo un plan de traballo individual que encaixe coa súa dispoñibildade. |
Seminario |
O longo do curso organizaranse seminarios nos que se comentarán a modo de foro de debate as lecturas cos seus correspondentes ensaios críticos elaborados polos alumnos. Tratarase de chegar a conclusións que relacionen os artigos cos cos obxectivos e temario da materia, para adquirir coñecementos mediante a posta en común do traballo individual realizado polos alumnos do grupo.
A participación nos seminarios poderá ser substituída nos alumnos con dedicación a tempo parcial coa participación no foro da materia comentando cada un das diferentes lecturas. |
Proba de ensaio |
Os alumnos deberán elaborar ensaio que analice de forma crítica varios artigos propostos polo profesor preferiblemente na súa versión orixinal en Inglés sobre os diferentes contidos da materia. Por exemplo: artigo sobre metodoloxías, prácticas, aspéctos éticos e legais, etc...
Os ensaios subiranse a na facultade virtual e se a ferramenta moodle o permite serán compartidos entre os alumnos unha vez rematado o prazo de entrega, de cada un dos mesmos.
Os alumnos a tempo parcial terán a información dispoñible para desenvolver os traballos no moodle e sendo traballos de redacción individuais non precisan adaptación. As consultas poderán trasladalas a través do moodle ou directamente ó profesor a través de correo electrónico ou mediante tutorías. |
Proba obxectiva |
Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
* A atención personalizada consistirá na realización de titorías presenciais ou a través do campus virtual para resolver dúbidas sobre os contidos da materia.
* Realizarase o seguimento personalizado das prácticas de laboratorio.
* Así mesmo revisaranse persoalmente cos alumnos os resultados dos ensaios críticos das lecturas.
A atención individualizada será especialmente importante para os alumnos que a causa de ter unha dedicación a tempo parcial non poidan asistir periodicamente a clase. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.
A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia. É obrigatorio obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 para poder facer media cos outros elementos avaliables. En caso de non chegar á nota mínima implicará que non se poida obter máis dun 4,5 na nota final da materia |
40 |
Prácticas de laboratorio |
|
Avaliación continua das prácticas propostas ao longo do curso
Entre os aspectos a considerar á hora de valorar as prácticas, atópanse:
- Rigor no acadamento dos obxectivos perseguidos na práctica empregando as técnicas propostas na asignatura.
- Asimilación dos conceptos perseguidos pola práctica.
- Orixinalidade nas propostas acometidas durante a realización da práctica.
- Responsabilidade na entrega das prácticas en tempo e forma, así coma no uso axeitado dos recursos habilitados para esa fin.
- Valoración do traballo en grupo. |
40 |
Proba de ensaio |
|
Os alumnos deberán realizar ensaios críticos que analicen de forma crítica un artigo científico ou divulgativo sobre os contidos da materia ou a implementación dunha metodoloxía. Polo menos a metade dos artigos estarán dispoñibles en Inglés para a súa lectura.
Valorarase a calidade do traballo, a expresión, o rigor académico. Valorarase adicionalmente o uso do inglés. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Aspectos a ter en conta na avaliación da segunda oportunidade de Xullo: - A nota de prácticas de laboratorio mantense idéntica á obtida na primeira oportunidade o non poder repetirse a avaliación continua e o traballo en equipos na segunda oportunidade.
- A nota dos ensaios críticos das lecturas mantense idéntica á obtida na primeira oportunidade, sen embargo existirá a posibilidade de volver a entregar os ensaios críticos das lecturas. Nese caso deberase indicar as diferencias e melloras coa entrega da primeira oportunidade.
- A nota da proba obxectiva só se mantén no caso de que sexa igual ou superior a cinco na primeira oportunidade. No caso de non superar o cinco na primeira oportunidade será obrigatorio repetir a proba obxectiva.
Considerarase que un alumno preséntase á segunda oportunidade se volve entregar o traballo tutelado ou presentase á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Larman, Craig (2004). Agile & Iterative Development. . Addison Wesley
Schwaber, Ken (2004). Agile Project Management with Scrum. Microsoft Press
Fogel, Karl (2010). Creando Software Libre. Edizer, GHANDALF
Jacobson, Ivar ; Booch, Grady; Rumbaugh, James (2000). El proceso unificado de desarrollo de software. Addison Wesley
Beck, Kent ; Andres, Cynthia (2005). Extreme Programming Explained (2nd ed.). Addison Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Derby, Esther; Larsen Diana (2006). Agile Retrospectives. Making Good Teams Great. Pragmatic Bookshelf
Fox, Armando; Patterson, David (2012). Engineering Long-Lasting Software. Strawberry Canyon LLC
Stallman, Richard M (2010). Free Software, Free Society: Selected Essays of Richard M. Stallman. Free Software Foundation
Raymond, Eric S. (2000). The Cathedral and the Bazaar. O'Reilly
P. Brooks, Erick (1995). The Mythical Man-Month (Capítulo 16- No Silver Bullet). Addison Wesley Logman Inc. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Requisitos/614G01222 | Aseguramento da Calidade/614G01223 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01226 |
|
|