Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar situacións reais susceptibles de ser resoltas mediante técnicas de programación matemática. |
A29
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Coñecer os fundamentos dos modelos de programación lineal e enteira. |
A29
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Usar e aplicar os algoritmos exactos de resolución que mellor se axustan a cada problema concreto. |
A29
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Desenvolver a capacidade para deseñar solucións aproximadas de programación matemática naquelas situacións nas que se fai difícil ou imposible obter a solución óptima. |
A29
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á optimización matemática. |
¿Que é un problema de optimización?
Clases de problemas de optimización. |
Programación lineal. |
Formulación de problemas de programación lineal.
Solución gráfica de problemas de programación lineal.
O método do Simplex. Dualidade e análise de sensibilidade.
|
Programación lineal enteira. |
Formulación de problemas de programación lineal enteira.
Métodos de resolución. O algoritmo de ramificación e acotación.
|
Optimización en redes. |
Problemas de fluxo en redes e aplicacións.
Outros problemas de optimización en redes.
Métodos de resolución.
|
Introdución a outros problemas de optimización matemática. |
Introdución á programación non lineal.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
30 |
48 |
78 |
Prácticas de laboratorio |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
20 |
20 |
40 |
Seminario |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
10 |
10 |
20 |
Proba mixta |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os estudantes recibirán clases maxistrais nas que a profesora, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, exporá os contidos teórico-prácticos da materia. Fomentarase en todo momento a participación e o debate. |
Prácticas de laboratorio |
Nas prácticas de laboratorio aprenderase a utilizar as ferramentas básicas de optimización: solvers de programación lineais, interfaces xerais de programación lineal e linguaxes de modelado algebraicos. Estas ferramentas son válidas para varias linguaxes de programación, pero nesta materia teranse en conta R, Julia e Python, fundamentalmente. |
Seminario |
Os seminarios reforzarán tanto o carácter aplicado da materia como a súa interactividade. Nos seminarios os estudantes poderán expor as súas dúbidas e inquietudes referidas á materia, e terán a oportunidade de realizar, coa supervisión do profesorado, problemas similares aos dos exames. |
Proba mixta |
Os estudantes deberán demostrar o seu dominio dos aspectos teóricos da materia e a súa capacidade para a resolución de problemas no ámbito da optimización. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Para a resolución de problemas será importante atender persoalmente aos estudantes ante as dúbidas que lles poidan xurdir. Esta atención servirá tamén, por unha banda, para que o profesorado detecte posibles problemas na metodoloxía empregada para impartir a materia e, por outra, para que os estudantes consoliden coñecementos teóricos e expresen as súas inquietudes acerca da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
Para avaliar o grao de comprensión e aprendizaxe das prácticas, cada estudante realizará unha práctica individual. Para realizar esta práctica, os estudantes terán que resolver problemas de optimización facendo uso das ferramentas de software que se proporcionaron ao longo do curso. |
20 |
Seminario |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
Ao longo do curso, os estudantes amosarán o seu interese pola materia e o seu dominio da mesma realizando unha proba escrita (control). Esta proba corresponderá aos temas 1 e 2 da materia. |
20 |
Proba mixta |
A29 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 |
O exame final, cun valor entre o 60% e o 80% (dependendo da cualificación obtida no control), consistirá en realizar unha proba escrita teórico-práctica. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexeranse pola normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hillier, F. y Lieberman, G. (2021). ISE Introduction to Operations Research. McGraw-Hill
Ahuja, R.K., Magnanti, T.L. y Orlin, J.B. (2013). Network Flows. Theory, Algorithms and Applications. Pearson
Taha, H.A. (2019). Operations Research: An Introduction. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
Kwon, Ch. (2019). Julia Programming for Operations Research.
Bazaraa, M.S., Jarvis, J.J. y Sherali, H.D. (2010). Linear Programming and Network Flows. Wiley
Cortez, P. (2021). Modern optimization with R. Springer
Bazaraa, M.S., Sherali, H.D. y Shetty, C.M. (2013). Nonlinear programming. Theory and algorithms. Wiley
Bynum, M., Hackebeil, G., Hart, W., Laird, C., Nicholson, B., Siirola, J., Watson, J. y Woodruff, D. (2021). Pyomo: Optimization Modeling in Python. Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Álxebra Lineal/614G02001 | Cálculo Multivariable/614G02006 | Probabilidade e Estatística Básica/614G02003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|