Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, comprender e analizar a representación formal de diversos fenómenos léxicos, sintácticos e semánticos da linguaxe |
A28
|
B3 B4 B7 B8 B10
|
C4
|
Coñecer, comprender e saber usar as tecnoloxías, marcos e bibliotecas para a construción de sistemas de procesamento da linguaxe |
A28
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Deseñar, implementar e saber usar algoritmos e estruturas de datos para tratar e dar soporte aos diversos fenómenos característicos da linguaxe |
A28
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fundamentos da lenguaxe estructurada |
1.1. Conceptos básicos: gramáticas e linguaxes
1.2. Fases e compoñentes dun procesador de linguaxe
1.3. Contornos de aplicación da Teoría de Linguaxes |
Tema II. Análise léxica |
2.1. Autómatas finitos, expresións regulares e gramáticas regulares
2.2. Conversión entre distintas representacións
2.3. Implementación de autómatas e expresións regulares |
Tema III. Análise sintáctica |
3.1. Linguaxes de contexto libre e gramáticas independentes do contexto
3.2. Recoñecedores descendentes recursivos e LL (k)
3.3. Recoñecedores LR (k) |
Tema IV. Análise semántica e deseño de accións semánticas |
4.1. Control de atributos
4.2. Tratamento de erros
4.3. Xeración dirixida pola sintaxe |
Tema V. Introdución ao procesamento da linguaxe natural |
5.1. Niveis de análise
5.2. Ambigüidade |
Tema VI. Modelado da lenguaxe |
6.1. Modelos de linguaxe baseados en n-gramas
6.2. Avaliación do modelo de linguaxe
6.3. Técnicas de suavizado
6.4. Modelos de linguaxe baseados en redes neuronais |
Tema VII. Análise morfolóxica da linguaxe natural |
7.1. Fundamentos da análise morfolóxica
7.2. Análise morfolóxica estatística
7.3. Análise morfolóxica con redes neuronais |
Tema VIII. Fundamentos de análise sintáctica da linguaxe natural |
8.1. Fundamentos da análise sintáctica de constituíntes
8.2. Fundamentos da análise sintáctica de dependencias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A28 B4 B8 B9 C4 |
21 |
27.3 |
48.3 |
Proba obxectiva |
A28 B2 B3 B7 B9 |
3 |
18 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
A28 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 |
21 |
35.7 |
56.7 |
|
Atención personalizada |
|
24 |
0 |
24 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas clases teóricas, os profesores desenvolverán o contido teórico e algúns exercicios complementarios |
Proba obxectiva |
Proba na que se evaluarán os coñecementos adquiridos |
Prácticas de laboratorio |
Permiten ao alumno aprender con eficacia a través de actividades aplicadas, neste caso realizando proxectos en forma de prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O desenvolvemento das clases farase de acordo co progreso dos alumnos nas capacidades de comprensión e asimilación dos contidos ensinados, combinando o progreso xeral da clase cunha atención específica aos alumnos que presentan grandes dificultades na tarefa de aprendizaxe e con un apoio adicional a aqueles que presentan maior facilidade e queren ampliar o coñecemento.
Dada a natureza personalizada das titorías, estas non deberían dedicarse a ampliar o contido con novos conceptos, senón para aclarar os conceptos xa discutidos. O profesor tamén debe usalos como unha interacción que lle permita sacar conclusións sobre o grao de asimilación da materia polos estudantes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A28 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 |
Realización segundo as condicións establecidas no enunciado de cada práctica. |
40 |
Proba obxectiva |
A28 B2 B3 B7 B9 |
Realizarase un exame ao final do semestre e a correspondente 2a oportunidade. Este exame centrarase principalmente nos aspectos teóricos e exercicios asociados. Non obstante, poderá preguntarse algunha cuestión relacionada coas prácticas e os traballos tutlados realizados. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O exame computa o 60% da nota e o 40% restante repártese entre as
prácticas e calquera outra actividade avaliable realizada ao longo do
curso. Será necesario acadar un mínimo de 3 (sobre 6, no exame) e un 2
(sobre 4, no conxunto das prácticas e demáis actividades). En caso de non acadar
algún dos mínimos, a máxima nota que se poderá obter é un 4.5. Se as prácticas ou outras actividades se levan a cabo en grupos, todos os
membros do grupo serán responsables solidariamente polo traballo
realizado e entregado así como as súas posibles implicacións. Para aprobar a
materia é necesario aprobar todas e cada unha das seccións da
avaliación. Para a segunda oportunidade, manteranse os resultados
obtidos en cada sección (exame e prácticas) da primeira oportunidade. No caso de estudantes a tempo parcial, a falta de asistencia ás clases de prácticas e TGR xustificadas non será penalizada. O estudante que non concorra á proba obxectiva no período oficial de avaliación, terá a condición de “Non presentado” (NP). Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aho, A.V.; Lam, M.; Sethi, R.; Ullman, J.D. (2008). Compiladores: Principios, técnicas y herramientas. Addison-Wesley
Garrido, A.; Iñesta, J.M.; Moreno, F.; Pérez, J.A. (2004). Diseño de compiladores. Publicaciones de la Universidad de Alicante
Christopher D. Manning; Hinrich Schütze (1999). Foundations of Statistical Natural Language Processing. MIT Press (ISBN 78-0262133609)
Hopcroff, J.E.; Motwani, R.; Ullman, J. D. (2002). Introducción a la teoría de autómatas, lenguajes y computación. Addison-Wesley
Daniel Jurafsky; James H. Martin (2024). Speech and Language Processing, Draft 3rd Edition. https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/ |
|
Bibliografía complementaria
|
Louden, D.K. (2004). Construcción decompiladores. Principios y Práctica. Paraninfo Thomson Learning
Sudkamp, T.A. (1994). Languages and machines. Addison-Wesley
Lewis Tunstall, Leandro von Werra, and Thomas Wolf (2022). Natural Language Processing with Transformers. O'Reilly Media (ISBN 9781098103248)
Yue Zhang and Zhiyang Teng (2021). Natural Language Processing: A Machine Learning Perspective. Cambridge University Press (ISBN 9781108420211)
Yoav Goldberg (2017). Neural Network Methods for Natural Language Processing. Morgan & Claypool Publishers (ISBN 978-1627052986)
Aho, A.V.; Ullman, J.D. (1972). The theory of parsing, translation and compiling. Prentice-Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Álxebra Lineal/614G02001 | Fundamentos de Programación II/614G02009 | Fundamentos de Programación I/614G02004 | Inferencia Estatística/614G02007 | Probabilidade e Estatística Básica/614G02003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Linguaxe Natural e Minaría de Textos/614G02043 |
|
|