Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos probabilísticos básicos |
A1 A2
|
B2 B3
|
C3
|
Coñecer os fundamentos da inferencia estatística |
A1 A2
|
B2 B3 B5 B7 B9
|
C3
|
Coñecer os fundamentos dos modelos de regresión |
A1 A2
|
B2 B5 B7 B9
|
C3
|
Saber construír modelos estatísticos avanzados para a análise de datos |
A1 A2
|
B2 B5 B7 B9
|
C3
|
Xustificar a relevancia dunha proba estatística ou contraste de hipótese nunha aplicación concreta |
A1
|
B2 B9
|
|
Deseñar correctamente os criterios de elixibilidade dunha mostra para responder a un problema real |
|
B2 B3 B9
|
C3
|
Validar adecuadamente os modelos estatísticos e corrixilos en consecuencia |
|
|
|
Saber describir unha ou/e dúas variables estatísticas, escollendo gráficas adecuadas e utilizando estatísticas adecuadas para cada caso. |
A1
|
B3 B9
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estatística descritiva e análise exploratoria de datos |
Análise descritiva univariada: medidas descritivas, táboas de frecuencias e gráficas
Análise descritiva multivariante
|
Fundamentos da probabilidade |
Definición e propiedades da probabilidade
Probabilidade condicional
Teorema de Bayes |
Variables aleatorias |
Variables aleatorias discretas
Variables aleatorias continuas |
Introdución á inferencia estatística |
Estimación puntual
Intervalos de confianza
Comprobación de hipóteses paramétricas
Proba de hipóteses non paramétrica |
Introdución aos modelos de regresión |
Regresión lineal simple
Regresión lineal múltiple
Extensións do modelo de regresión lineal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
30 |
48 |
78 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
20 |
20 |
40 |
Seminario |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
10 |
10 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O alumno recibirá clases maxistrais nas que o profesor, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, exporá os contidos teórico-prácticos da materia. Fomentarase en todo momento a participación e o debate. |
Prácticas a través de TIC |
As prácticas impartiranse nun laboratorio de informática utilizando a linguaxe de programación R e o contorno estatístico. Grazas a esta metodoloxía, o alumno porá en práctica os coñecementos adquiridos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento das competencias necesarias. |
Seminario |
Os seminarios reforzarán tanto o carácter aplicado da materia como a súa interactividade. O alumnado poderá expresar as súas dúbidas e inquietudes relacionadas coa materia, e terá a oportunidade de realizar, coa supervisión do profesor, problemas similares aos dos exames. Ademais, cunha atención moi individualizada, poderán completar as prácticas a través das TIC. |
Proba mixta |
Esta proba avaliará o grao de adquisición de coñecementos e a capacidade de resolución de problemas no ámbito da probabilidade e da estatística. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Seminario |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Para resolver problemas, será importante atender persoalmente ao alumnado ante as posibles dúbidas que poidan xurdir. Esta atención tamén servirá, por unha banda, para que o profesor detecte posibles problemas na metodoloxía empregada para impartir a materia e, por outra, para que o alumnado consolide os coñecementos teóricos e exprese as súas inquedanzas sobre a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
El examen final, con un valor entre el 50% y el 70% (dependiendo de la calificación obtenida en los controles parciales), consistirá en realizar una prueba escrita teórico-práctica. |
50 |
Seminario |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
Durante o cuadrimestre realizaranse probas escritas (controis parciais) para comprobar se o alumno está a acadar as competencias básicas desta materia. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 B2 B3 B5 B7 B9 C3 |
Para evaluar o grao de comprensión e aprendizaxe das prácticas se realizarán probas de avaliación ao longo do cuadrimestre en clases de laboratorio empregando o entorno estadístico R. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumno rematará o período lectivo cun máximo do 50% da nota, que obterá a través dos controis parciais (20%) e das probas prácticas de avaliación mediante TIC (30%). Na data que estableza a Facultade de Informática na súa programación anual, o alumno ou alumna realizará, por escrito, o exame final da materia (proba mixta), no que deberá responder cuestións teóricas, resolver cuestións teórico-prácticas, e calcular a solución de varios problemas. Para esta proba, o alumno só poderá levar consigo o material expresamente autorizado. A nota deste exame será reescalada para que o alumno teña a oportunidade de recuperar o 20% da nota correspondente aos controis parciais. Deste xeito, en función da puntuación obtida polo alumno nos controis escritos, a nota máxima do exame final será de entre 5 e 7 puntos. Polo tanto, se P é a puntuación das prácticas (entre 0 e 10 puntos), C é a puntuación dos controis (entre 0 e 2 puntos) e F é a nota do exame final (entre 0 e 10 puntos), o A cualificación final da materia será: 3*P/10 + C + (7 - C)*F/10. Ademais, para superar a materia tamén será necesario obter unha nota mínima de 3 puntos sobre 10 no exame final (F >= 3) e nas prácticas a través das TIC (P >= 3). Na primeira oportunidade (en xuño), os estudantes a tempo parcial que non fosen avaliados previamente na parte de prácticas de laboratorio, poderán realizar unha proba específica o día do exame final para recuperar o 30% da nota correspondente á citada parte (o resto do alumnado non poderá recuperar a nota desta parte). A segunda oportunidade (en xullo) estará suxeita aos mesmos criterios que a primeira oportunidade (en xuño). Os estudantes que aproveiten a segunda oportunidade poderán elixir entre manter a nota práctica a través das TIC ou volver examinar tamén esta parte. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide
Fernández-Casal, R., Roca-Pardiñas, J., Costa, J. y Oviedo, M. (2022). Introducción al Análisis de Datos con R. Libro online: https://rubenfcasal.github.io/intror
Eguzkitza Arrizabalaga, J.M. (2014). Laboratorio de estadística y probabilidad con R. Gami Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Gonick, L. y Smith, W. (2001). Á estatística ¡en caricaturas!. SGAPEIO
James, G., Witten, D., Hastie, T. y Tibshirani, R. (2017). An Introduction to Statistical Learning: with Aplications in R. Springer
Blasco Lorenzo, A. y Pérez Díaz, S. (2015). Modelos aleatorios en ingeniería. Paraninfo
Montgomery, D.C. y Runger, G.C. (2004). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería. McGraw-Hill
Devore, J.L. (2005). Probabilidad y Estadística para Ingeniería y Ciencias. Thomson
Milton, J.S. y Arnold, J.C (2004). Probabilidad y estadística, con aplicaciones para ingeniería y ciencias computacionales. McGraw-Hill
Hernández, V., Ramos, E. y Yáñez, I. (2007). Probabilidad y sus aplicaciones en Ingeniería Informática. Ediciones Académicas
Ugarte, M.D., Militino, A.F. y Arnholt, A.T. (2008). Probability and Statistics with R. Chapman and Hall/CRC
Horgan, J.M. (2009). Probability with R. An Introduction with Computer Science Applications. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas. -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|