Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Fundamentos de Aprendizaxe Automática Código 614G03018
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
daniel.rivero@udc.es
Profesorado
Fernández Blanco, Enrique
Rivero Cebrián, Daniel
Rodríguez Tajes, Álvaro
Correo electrónico
enrique.fernandez@udc.es
daniel.rivero@udc.es
a.tajes@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura presenta unha visión global da aprendizaxe automática. No temario explícanse as distintas técnicas e métodos. Na parte práctica realizarase a resolución de casos reais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer, comprender e saber utilizar os fundamentos dos procesos de aprendizaxe automática. A1
A12
B5
B10
C3
Coñecer os fundamentos dos modelos de regresión, clasificación e agrupamento. A2
A12
B3
B7
B9
Saber construír modelos estatísticos avanzados para a análise de datos. A2
A12
A15
B7
B9
C3
Saber como basear o modelado e a resolución de problemas utilizando técnicas de aprendizaxe automática. A1
A2
A12
B5
B7
B9
C3
Saber construír modelos de aprendizaxe automática para regresión, clasificación e agrupamento. A1
A2
A12
A15
B5
B7
B9
B10
C3

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Introducción ao Aprendizaxe automático
Paradigmas de aprendizaxe
Aprendizaxe Inductivo
Teoremas No Free Lunch
Aprendizaxe supervisado Introdución
Redes de Neuronas Artificiais
Regresión Loxística
Máquinas de Vectores de Soporte
Árbores de Decisión
Aprendizaxe baseada en instancias
Modelos de AA para Regresión
Metodoloxías no análise de datos Metodoloxías de adestramento, avaliación e selección de modelos
Metodoloxías dun proxecto de análise de datos
Computación Evolutiva Algoritmos Xenéticos
Programación Xenética
Enxames e outras técnicas de Computación Evolutiva
Clustering Métodos de clustering

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A15 B5 B9 B10 C3 30 38 68
Prácticas de laboratorio A1 A2 B3 B7 C3 15 24 39
Traballos tutelados A1 A2 A15 B3 B7 B10 15 24 39
Proba obxectiva A1 A12 B5 B7 B10 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartición teórica da materia da asignatura
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia
Traballos tutelados Resolución dun problema do mundo real e redacción da memoria na que se expliquen a resolución deste
Proba obxectiva Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor.
Redacción das memorias explicativas baixo a tutela do profesor.

Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos contidos da materia. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou plataforma Microsoft Teams.

Campus Virtual: Esta materia dispoñerá dun curso virtual a través do que se facilitará ao alumnado todo o material necesario en formato dixital. Proporcionarase tamén distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros…

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 B3 B7 C3 Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia. 25
Traballos tutelados A1 A2 A15 B3 B7 B10 Resolución dun problema do mundo real utilizando a metodoloxía, para o cal se utilizarán varias técnicas explicadas en teoría, e estimularase ao alumno a xerar novas ideas para a resolución deste problema. Redacción da memoria relativa á resolución do problema real realizado nas prácticas de laboratorio. A redacción da memoria incluirá a realización dunha revisión bibliográfica dos traballos máis importantes relacionados, escritos na súa inmensa maioría en inglés, documentación sobre o problema a resolver, metodoloxía utilizada, e comparación dos resultados atopados na aplicación das distintas técnicas, así como unha valoración crítica tanto dos resultados obtidos como da información utilizada. 25
Proba obxectiva A1 A12 B5 B7 B10 Preguntas de tipo test sobre os contenidos da asignatura. 50
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, deberase obter unha calificaciónmínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva, as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados. Ademáis, deberase obter unha nota mínima de 4.5 puntos sobre 10 (2.25 puntos sobre 5) na proba obxectiva. Senon obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota daproba obxectiva.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas prácticas de laboratorio, e traballos tutelados, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. Poderase voltar a facer o exame da proba obxectiva, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado.

Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial deberán entregar os traballos en data igual que os de tiempo completo, e asistir a os TGR nos que se correxirán os mesmos. De igual manera, é recomendable a súa asistencia ás clases deprácticas.

O/A estudante recibirá a cualificación de "non presentado" cando non realice o exame final.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.



Fontes de información
Bibliografía básica D. Borrajo, J. González, P. Isasi (2006). Aprendizaje automático. Sanz y Torres
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje automático: conceptos básicos y avanzados. Aspectos prácticos utilizando el software WEKA. Pearson Education
Marcos Gestal, Daniel Rivero, Juan Ramón Rabuñal, Julián Dorado, Alejandro Pazos (2010). Introducción a los Algoritmos Genéticos y a la Programación Genética. Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña
Ethem Alpaydin (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
David Aha (). Lazy Learning. Kluwer Academics Publishers
T.M. Mitchell (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Saso Dzeroski, Nada Lavrac (). Relational Data Mining. Springer
Andrew Webb (2002). Statistical Pattern Recognition. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación I/614G03006
Programación II/614G03007
Matemática Discreta/614G03003
Álxebra/614G03001
Cálculo e Análise Numérica/614G03002
Estatística/614G03004
Algoritmos/614G03008
Algoritmos Básicos da Intelixencia Artificial/614G03019
Representación do Coñecemento e Razonamento/614G03020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Optimización Matemática/614G03005

Materias que continúan o temario
Aprendizaxe Profunda/614G03022
Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática II/614G03023
Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática I/614G03021

Observacións
Fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións. Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías