Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, comprender e saber utilizar os fundamentos dos procesos de aprendizaxe automática. |
A1 A12
|
B5 B10
|
C3
|
Coñecer os fundamentos dos modelos de regresión, clasificación e agrupamento. |
A2 A12
|
B3 B7 B9
|
|
Saber construír modelos estatísticos avanzados para a análise de datos. |
A2 A12 A15
|
B7 B9
|
C3
|
Saber como basear o modelado e a resolución de problemas utilizando técnicas de aprendizaxe automática. |
A1 A2 A12
|
B5 B7 B9
|
C3
|
Saber construír modelos de aprendizaxe automática para regresión, clasificación e agrupamento. |
A1 A2 A12 A15
|
B5 B7 B9 B10
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Introducción ao Aprendizaxe automático
Paradigmas de aprendizaxe
Aprendizaxe Inductivo
Teoremas No Free Lunch
|
Aprendizaxe supervisado |
Introdución
Redes de Neuronas Artificiais
Regresión Loxística
Máquinas de Vectores de Soporte
Árbores de Decisión
Aprendizaxe baseada en instancias
Modelos de AA para Regresión |
Metodoloxías no análise de datos |
Metodoloxías de adestramento, avaliación e selección de modelos
Metodoloxías dun proxecto de análise de datos
|
Computación Evolutiva |
Algoritmos Xenéticos
Programación Xenética
Enxames e outras técnicas de Computación Evolutiva
|
Clustering |
Métodos de clustering
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A15 B5 B9 B10 C3 |
30 |
38 |
68 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B3 B7 C3 |
15 |
24 |
39 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A15 B3 B7 B10 |
15 |
24 |
39 |
Proba obxectiva |
A1 A12 B5 B7 B10 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartición teórica da materia da asignatura |
Prácticas de laboratorio |
Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia |
Traballos tutelados |
Resolución dun problema do mundo real e redacción da memoria na que se expliquen a resolución deste |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor.
Redacción das memorias explicativas baixo a tutela do profesor.
Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos contidos da materia. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou plataforma Microsoft Teams.
Campus Virtual: Esta materia dispoñerá dun curso virtual a través do que se facilitará ao alumnado todo o material necesario en formato dixital. Proporcionarase tamén distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros… |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B3 B7 C3 |
Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia. |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A15 B3 B7 B10 |
Resolución dun problema do mundo real utilizando a metodoloxía, para o cal se utilizarán varias técnicas explicadas en teoría, e estimularase ao alumno a xerar novas ideas para a resolución deste problema. Redacción da memoria relativa á resolución do problema real realizado nas prácticas de laboratorio. A redacción da memoria incluirá a realización dunha revisión bibliográfica dos traballos máis importantes relacionados, escritos na súa inmensa maioría en inglés, documentación sobre o problema a resolver, metodoloxía utilizada, e comparación dos resultados atopados na aplicación das distintas técnicas, así como unha valoración crítica tanto dos resultados obtidos como da información utilizada. |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A12 B5 B7 B10 |
Preguntas de tipo test sobre os contenidos da asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, deberase obter unha calificaciónmínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva, as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados. Ademáis, deberase obter unha nota mínima de 4.5 puntos sobre 10 (2.25 puntos sobre 5) na proba obxectiva. Senon obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota daproba obxectiva. Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas prácticas de laboratorio, e traballos tutelados, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. Poderase voltar a facer o exame da proba obxectiva, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado. Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial deberán entregar os traballos en data igual que os de tiempo completo, e asistir a os TGR nos que se correxirán os mesmos. De igual manera, é recomendable a súa asistencia ás clases deprácticas. O/A estudante recibirá a cualificación de "non presentado" cando non realice o exame final. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
D. Borrajo, J. González, P. Isasi (2006). Aprendizaje automático. Sanz y Torres
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje automático: conceptos básicos y avanzados. Aspectos prácticos utilizando el software WEKA. Pearson Education
Marcos Gestal, Daniel Rivero, Juan Ramón Rabuñal, Julián Dorado, Alejandro Pazos (2010). Introducción a los Algoritmos Genéticos y a la Programación Genética. Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña
Ethem Alpaydin (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
David Aha (). Lazy Learning. Kluwer Academics Publishers
T.M. Mitchell (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Saso Dzeroski, Nada Lavrac (). Relational Data Mining. Springer
Andrew Webb (2002). Statistical Pattern Recognition. Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación I/614G03006 | Programación II/614G03007 | Matemática Discreta/614G03003 | Álxebra/614G03001 | Cálculo e Análise Numérica/614G03002 | Estatística/614G03004 | Algoritmos/614G03008 | Algoritmos Básicos da Intelixencia Artificial/614G03019 | Representación do Coñecemento e Razonamento/614G03020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Optimización Matemática/614G03005 |
|
Materias que continúan o temario |
Aprendizaxe Profunda/614G03022 | Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática II/614G03023 | Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática I/614G03021 |
|
Observacións |
Fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións. Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|