Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática II Código 614G03023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Hernandez Pereira, Elena Maria
Correo electrónico
elena.hernandez@udc.es
Profesorado
Alonso Betanzos, Maria Amparo
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Hernandez Pereira, Elena Maria
Correo electrónico
amparo.alonso.betanzos@udc.es
berta.guijarro@udc.es
elena.hernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura presenta unha visión avanzada e máis específica dos modelos da aprendizaxe automática. No temario explícanse distintas técnicas e métodos, incluíndo técnicas de embedding, e métodos menos clásicos como métodos auto-organizativos ou os problemas dunha clase. Na parte práctica realizarase a resolución de casos reais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e saber desenvolver modelos de aprendizaxe supervisada e non supervisada. A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber desenvolver modelos de agrupamento, en función da súa escalabilidade, volume de datos e características do problema. A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber desenvolver modelos de aprendizaxe por reforzo. A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber desenvolver modelos de ordenación e de detección de anomalías. A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber aplicar os modelos de embeddings para aprendizaxe automática. A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber desenvolver modelos de aprendizaxe en datos estruturados (grafos, árboles, secuencias). A12
A15
B2
B3
B5
B8
B9
B10
Coñecer e saber utilizar ferramentas e plataformas que permiten traballar con estes modelos. A12
A15
B2
B3
B8
B9
B10

Contidos
Temas Subtemas
Aprendizaxe non supervisada Métodos de agrupamento
Redes autoorganizadas
Aprendizaxe semi-supervisada Modelos xenerativos
Modelos baseados en grafos
Aprendizaxe por reforzo Baseada en modelos
Baseada en diferenzas temporais
Métodos de clasificación nunha clase Baseados en densidade
Baseados en reconstrución
Discriminativos
Outras aproximacións Algoritmos de ranking
Embeddings

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 21 21 42
Prácticas a través de TIC A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 21 24 45
Proba obxectiva A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 2 20 22
Traballos tutelados A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 9 30 39
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartición teórica da materia.
Prácticas a través de TIC Sesións de carácter práctica dirixidas polo profesorado nas que se resolven problemas de xeito guiado.
Proba obxectiva Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na materia.
Traballos tutelados Elaboración, coa supervisión do profesor, dun proxecto no que se apliquen as técnicas aprendidas na asignatura para desenvolver un proxecto con aprendizaxe automática.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
O profesor guiará o proceso de resolución dos problemas e solventará as dúbidas que xurdan no desenvolvemento.

A resolución de dúbidas e consultas farase nas horas de clase ou nas establecidas como titorías de cada profesor.

Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor. Redacción de documentos de compendio dos resultados na forma de memorias ou artígos, ou en sesións públicas dentro da clase.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 Os alumnos deberán desenvolver proxectos prácticos de análise de datos sobre problema reais aplicando as técnicas de aprendizaxe automática aprendidas na asignatura. 40
Prácticas a través de TIC A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor. 0
Proba obxectiva A12 A15 B2 B3 B5 B8 B9 B10 Preguntas sobre os contidos da asignatura (teóricas e/ou prácticas), baseada nas distintas técnicas avanzadas de aprendizaxe automática e as súas aplicacións. 60
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, deberase obter un mínimo de 4.5 puntos sobre 10 (2.25 sobre 5) na proba obxectiva. En caso contrario, a nota da materia nas actas será a correspondente á da proba obxectiva.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas prácticas de laboratorio e traballos tutelados que resulta da avaliación continua durante o curso.

Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial deberán entregar os traballos nas mesmas condicións que os de tempo completo.

Non presentado:

O alumno recibirá a cualificación de "non presentado" cando non realice a proba obxectiva.

Igualdade:

  • Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
  • Traballarase para identificar e modificar prexuízos e #actitude sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
  • Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse #de acordo con a normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Tax, D. (2001). One-class classification: Concept-learning in the absence of counter-examples (Ph.D. thesis). The Netherlands: University of Delft (http://homepage.tudelft.nl/n9d04/thesis.pdf)
Sutton, R. S., & Barto, A. G. (2018). Reinforcement learning: An introduction. MIT Press
Chapelle, O., Scholkopf, B., & Zien, A. (Eds.) (2006). Semi-Supervised learning. MIT Press

Bibliografía complementaria

Daphne Koller, Nir Friedman (2009). Probabilistic Graphical Models Principles and Techniques. MIT Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación II/614G03007
Matemática Discreta/614G03003
Álxebra/614G03001
Cálculo e Análise Numérica/614G03002
Estatística/614G03004
Fundamentos de Aprendizaxe Automática/614G03018
Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática I/614G03021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías