Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Sistemas Multiaxente Código 614G03028
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Correo electrónico
berta.guijarro@udc.es
Profesorado
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Rodríguez Arias, Alejandro
Correo electrónico
berta.guijarro@udc.es
alejandro.rodriguez.arias@udc.es
Web
Descrición xeral Un sistema multiaxente (SMA) está composto por múltiples compoñentes de software (axentes) que interactúan entre si e son capaces de cooperar para resolver problemas que van máis aló das capacidades de calquera membro individual. Son unha das áreas máis importantes de investigación e desenvolvemento en computación, cunha relevante proxección futura a medida que avanzan as capacidades individuais dos sistemas intelixentes.
Esta materia introducirá ao alumnado na noción de axente e levaralles a comprender que é un axente intelixente, como pode construírse un SMA e como pode conseguirse que os axentes cooperen eficazmente.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e saber desenvolver sistemas formados por varios axentes intelixentes B2
B7
B8
B9
Coñecer as diferentes arquitecturas dos sistemas multiaxente B2
B7
B8
B9
Coñecer e saber aplicar as metodoloxías para o desenvolvemento de sistemas multiaxente intelixentes B2
B8
B9
C2
C3
C5
Coñecer e poder desenvolver os protocolos de interacción necesarios para a coordinación, colaboración e negociación nos sistemas multiaxente B2
B8
B9
Coñecer e saber utilizar ferramentas para o desenvolvemento de sistemas multiaxente intelixentes B2
B7
B8
B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
Introdución aos axentes Axente Inteligente
Sistemas Multiaxente
Arquitecturas de axentes. Arquitecturas deliberativas
Arquitecturas reactivas
Arquitecturas híbridas
Interacción entre axentes Comunicación: linguaxes, ontoloxías, protocolos de interacción
Negociación
Resolución de problemas: Cooperación e Coordinación
Metodoloxías orientadas a Sistemas Multiaxente
Aplicacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B2 B8 B9 21 27.3 48.3
Prácticas a través de TIC B2 B7 B8 B9 C2 C3 C5 21 63 84
Proba mixta B7 B9 3 12 15
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartición teórica dá materia
Prácticas a través de TIC Traballo práctico en grupo a realizar ao longo do cuadrimestre. O traballo consiste en abordar o desarrollo dun Sistema Multiaxente para resolver un problema realista, seguindo os pasos das metodoloxías explicadas na materia e incluíndo axentes que irán complicando o seu comportamiento a medida que avanza o cuadrimestre e se amplían as técnicas que se irán explicando paralelamente na sesións maxistrais.
Proba mixta Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Descrición
No esquema de carácter práctico utilizado nesta materia, as titorías resultan un recurso fundamental para comentar as numerosas dúbidas que xorden na elaboración das prácticas, orientalas correctamente e facer un seguemento contínuo do estudantado.

A atención personalizada se realiza a través dos seguintes canles:

- Correo-e: De uso para facer consultas de resposta curta ou solicitar encontros para resolver dúbidas.
- Teams: De uso nos horarios oficiais de titorías nos que se garante unha resposta inmediata. Non entanto, dado o elevado número de estudantes, recoméndase solicitude previa de tutoría via correo-e.
- Moodle: Poránse a disposición dos/as estudantes “foros temáticos" que resolvan dúbidas xerais ligadas a actividades específicas como as prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B2 B7 B8 B9 C2 C3 C5 Na valoración de cada apartado terase en conta:
1. O traballo activo e contínuo nas clases de prácticas
2. A CORRECCIÓN dos traballos realizados
3. O emprego correcto da metodoloxía no seu desenvolvemento.
4. A COMPLEXIDADE da práctica
5. A CLARIDADE na redacción dos documentos entregados.
6. A participación de todos os membros do grupo.

Non se poderá aprobar a materia se se obtén unha puntuación inferior a 4,5 neste apartado.
40
Proba mixta B7 B9 Proba que se realiza ao final do cuadrimestre sobre o contido tratado nas clases teóricas e/ou prácticas.

Non se poderá aprobar a materia se se obtén unha puntuación inferior a 4,5 neste apartado.
60
 
Observacións avaliación

OUTRAS NORMAS DE EVALUACIÓN DA MATERIA

- A entrega das prácticas nas datas indicadas, a súa presentación de ser necesaria, así como a asistencia ás clases de prácticas son obrigatorias para aprobar a materia. Unha entrega tardía dará lugar a un 0 nesa proba.

- Un/a estudante considerarase presentado/a nunha convocatoria se fai a entrega COMPLETA das prácticas ou se se presenta ao exame teórico.

- No caso de que non se cumplan as condicións para o cálculo da nota media entre a proba mixta é as prácticas (é decir, se algunha das dúas é inferior a 4,5), a nota da materia será a máis baixa obtida entre a proba e as prácticas.

- Todos os aspectos relacionados  con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa
normativa académica vixente na UDC. Específicamente, en relación ó fraude académico e e acordo o artigo 11.4.b do
Regulamento disciplinar do estudantado, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso na materia no correspondente curso  académico.

Avaliación na segunda oportunidade

- A nota das prácticas para as dúas oportunidades do curso será a obtida na primeira oportunidade de Xuño, ó considerarse unha actividade de avaliación continua. Non haberá entrega de prácticas para a segunda oportunidade de Xullo, excepto para as prácticas suspensas entregadas na primeira oportunidade.

- A nota do examen teórico da primeira oportunidade non se mantendrá para a segunda oportunidade.

Oportunidade adiantada

A avaliación basearase exclusivamente na proba obxectiva

Sobre a responsabilidade compartida dos traballos en grupo.

Nas actividades que se levan a cabo en grupos, tales como as prácticas, todos os membros do grupo serán responsables solidarios do traballo realizado e entregado, así como das consecuencias que se deriven do incumplimento das normas de autoría do mesmo.

Matrícula a tempo parcial

O estudantado matriculado a tempo parcial terá que entregar as actividades avaliables nas mesmas condicións que o estudantado a tempo completo, pero estarán exentos da obriga de asistencia as clases de prácticas. Será obriga do/a estudante comunicar a súa situación ao profesorado.


Fontes de información
Bibliografía básica Ana Mas (2005). Agentes software y sistemas multi-agente : conceptos, arquitecturas y aplicaciones. Pearson Educacion
Michael Wooldridge (2009). An Introduction to MultiAgent Systems. Wiley

Bibliografía complementaria Gerhard Weiss (2016). Multiagent systems, 2nd Edition. The MIT Press
Adelinde M. Uhrmacher (Editor), Danny Weyns (Editor) (2009). Multi-Agent Systems: Simulation and Applications (Computational Analysis, Synthesis, and Design of Dynamic Systems). CRC Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación I/614G03006
Programación II/614G03007
Algoritmos/614G03008
Algoritmos Básicos da Intelixencia Artificial/614G03019
Fundamentos de Aprendizaxe Automática/614G03018
Representación do Coñecemento e Razonamento/614G03020
Modelos Avanzados de Aprendizaxe Automática I/614G03021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
  • Fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual
  • Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións
  • Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías