Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Visión por Computador Aplicada Código 614G03033
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Ortega Hortas, Marcos
Correo electrónico
m.ortega@udc.es
Profesorado
Novo Bujan, Jorge
Ortega Hortas, Marcos
Rouco Maseda, Jose
Correo electrónico
j.novo@udc.es
m.ortega@udc.es
jose.rouco@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura está orientada a coñecer e aplicar as técnicas descripción, modelado, representación, recoñecemento e seguemento de contido visual, con enfoque práctico sobre aplicacións relevantes da visión por computador e análisis e interpretación de información visual.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender os conceptos básicos dos sistemas de visión por computador, así como as técnicas avanzadas de procesado e análise de imaxe dixital B1
B2
B7
B9
B10
C3
Comprender os conceptos básicos e técnicas de detección, recoñecemento, segmentación e seguimento de obxectos, así como técnicas avanzadas de procesado de imaxe. B1
B2
B7
B9
B10
C3
Saber aplicar as técnicas de segmentación, recoñecemento de obxectos e procesamento de información visual máis adecuadas para a resolución de problemas de visión por computador. B1
B2
B7
B9
B10
C3
Saber avaliar a adecuación das metodoloxías aplicadas en problemas de visión por computador. A15
B1
B2
B7
B9
B10
C3

Contidos
Temas Subtemas
Representación de datos visuais Descrición avanzada de cor
Descrición avanzada de forma local
Descrición de rexións
Aprendizaxe de representacións profundas
Segmentación, detección e recoñecemento visual Modelos de clasificación de imaxe
Modelos de segmentación de imaxe
Modelos de detección de obxectos
Tendencias avanzadas en aprendizaxe profunda
Visión dinámica Detección e caracterización de movemento
Seguemento de obxectos
Fluxo óptico
Técnicas avanzadas con aprendizaxe profunda
Aplicacións avanzadas Aplicacións avanzadas con aprendizaxe profunda
Recoñecemento de accións e comportamento
Análise de imaxe biomédica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A15 B1 B2 B7 B9 B10 C3 20 80 100
Proba obxectiva A15 B1 B2 B7 B9 B10 C3 1 7 8
Sesión maxistral A15 B1 B2 B7 B9 B10 C3 21 21 42
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Análise e resolución de casos prácticos co obxectivo de afianzar a aplicación práctica dos contidos teóricos. Prácticas en aulas de informática, aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos, traballo autónomo e estudo independente do alumnado.
Proba obxectiva Avaliación do coñecemento dos contidos teórico-prácticos mediante exame ao final do curso.
Sesión maxistral Leccións maxistrais participativas co obxectivo de aprender os contidos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de dúbidas durante as prácticas de laboratorio. Asesoramento individualizado durante a realización dos proxectos aplicados e de investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A15 B1 B2 B7 B9 B10 C3 Análise e resolución de casos prácticos co obxectivo de afianzar a aplicación práctica dos contidos teóricos 50
Proba obxectiva A15 B1 B2 B7 B9 B10 C3 Avaliación do coñecemento dos contidos teórico-prácticos mediante exame ao final do curso. 50
 
Observacións avaliación

En cada unha das partes será obrigatorio alcanzar unha nota mínima para poder aprobar a materia:

  • Proba obxectiva: 30% da nota máxima neste apartado
  • Prácticas de laboratorio (entrega e defensa): 30% da nota máxima neste apartado

Se un alumno se presenta a calquera das partes avaliables propostas, considerarase PRESENTADO.

Poderase-lle dar facilidades aos estudantes matriculados a tempo parcial, previa comunicación co profesor responsable, e segundo a normativa vixente.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC


Fontes de información
Bibliografía básica
  1. Nixon, Mark. "Feature extraction and image processing for computer vision". 3rd Edition, 2012. ISBN: 9780123965493.
  2. Sonka, M; Hlavac, V.; Boyle, R. "Image Processing, Analysis, and Machine Vision". 3rd Edition, 2009. ISBN: 978-0-49-508252-1.
  3. Forsyth, David A; Ponce, Jean. “Computer Vision: A Modern Approach”. Pearson. 2nd Edition, 2012. ISBN: 978-0-13608-592-8.
  4. Szeliski, Richard. “Computer Vision: Algorithms and Applications”. Springer. 1st Edition, 2010. ISBN 978-1-84882-934-3.
  5. A. Torralba, P. Isola, W. T. Freeman. "Foundations of Computer Vision". The MIT Press, 2024. ISBN 978-0-262-04897-2.
  6. Artigos recentes en revistas e conferencias científicas relevantes: IJCV, IEEE TPAMI, ICCV, CVPR, NIPS, ECCV, etc.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Aprendizaxe Profunda/614G03022
Principios de Visión por Computador/614G03032

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

<p>-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).</p><p>-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.</p><p>-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.</p>



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías