Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Programa para Análise de Datos Cuantitativos con Exemplos de Turismo Código 615524111
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
emma.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
emma.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten un enfoque aplicado. Os obxectivos principais que se perseguen nesta materia son, por unha banda, introducir o uso de ferramentas tecnolóxicas avanzadas para a análise de datos (en concreto R) na aplicación de técnicas estadísticas; doutra banda, introducir os coñecementos de inferencia estadística e análise multivariante de datos que se empregan para a análise empírica da información turística, e que o alumnado sexa capaz de aplicalos na súa actividade académica ou profesional.
Esta materia continúa o itinerario de análise cuantitativa que se inicia coa materia "Técnicas cuantitativas aplicadas ao turismo".

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Utilizar correctamente e con precisión a terminología e a linguaxe estadística-econométrico. AP1
AP2
AP7
AM1
AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM7
BM10
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Coñecer e utilizar algúns instrumentos, métodos, procedementos e técnicas de análises univariante e multivariante. AP1
AP2
AP7
AM1
AM3
BM3
BM7
CM4
CM5
CM6
CM7
Interpretar e analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. AP1
AP2
AP7
AM1
AM3
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introdución a R Contorna de programación en R
Preparación de datos con R
Análises de datos con R
Tema 2. Introdución á inferencia estatística Variables aleatorias
Modelos de probabilidade
Mostraxe estadística
Simulación estadística
Estimación
Contrastes de hipóteses
Tema 3. Análise multivariante de datos turísticos Modelos de regresión e clasificación
Agrupamiento
Outros métodos de análises multivariante

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A10 A8 B10 C1 C2 C3 10 20 30
Prácticas a través de TIC A1 A2 B2 B3 B4 B7 25 50 75
Solución de problemas A12 B1 C5 C4 C7 C6 C8 C9 13 20 33
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesor. Devandita exposición compleméntase coa utilización de exemplos prácticos e exercicios.
Prácticas a través de TIC Configúranse como parte fundamental da materia. Son necesarias para aprender o manexo do software (Excel principalmente) axeitado para efectuar aplicacións empíricas e para valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno debe realizar baixo tutela.
Solución de problemas Dedicaranse estas horas a aplicar os contidos teóricos adquiridos polos alumnos a diferentes situacións e modelos con datos turísticos

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Descrición
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan expórselle a cada alumno.

Debido á heteroxeneidade dos estudantes no dominio das ferramentas informáticas, os problemas que xorden durante o seu desenvolvemento son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar co profesor para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A7 A10 A8 B10 C1 C2 C3 Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva. 20
Prácticas a través de TIC A1 A2 B2 B3 B4 B7 O alumnado realizará probas ou traballos propostos polo profesor, que pode requirir a súa entrega e/ou presentación oral para a súa avaliación. 50
Solución de problemas A12 B1 C5 C4 C7 C6 C8 C9 O alumnado realizará problemas ou probas propostos polo profesor, que pode requirir a súa entrega e/ou presentación oral para avaliación. 30
 
Observacións avaliación
Estará dispoñible, a través da plataforma Moodle, material complementario de cada tema, no que se especificará as actividades a realizar, as normas para realizalas, os criterios para a súa avaliación e os prazos de entrega.

NORMATIVA DE AVALIACIÓN

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

Cada alumno/a deberá acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente.

As probas de avaliación da materia realizaranse unicamente nas datas previstas, salvo causa excepcional sometida ao criterio do profesor.

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, suporá directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o alumno será cualificado con"suspenso" (cualificación numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a infracción cométese na primeira oportunidade como na segunda. Para iso, modificarase a súa cualificación no informe de primeira oportunidade, en caso de ser necesario

TIPOS DE CUALIFICACIÓN

Serán cualificados con "Non presentado" unicamente os/as alumnos/as que se presentaron ás probas de avaliación que supoñan en conxunto menos do 20% dá nota total.

Os/as alumnos/as con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de asistencia a clase serán avaliados cos mesmos criterios que os/as de tempo completo.

A materia considerarase aprobada cando a nota total da materia sexa de polo menos 5 puntos sobre 10, e superouse a nota mínima das probas, en calquera das dúas oportunidades.

OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección.

Segunda oportunidade: o alumnado que non aprobe a primeira oportunidade poderase presentar á segunda oportunidade, na que se especificarán as probas de avaliación a realizar.

Fontes de información
Bibliografía básica Aldás, Joquín y Uriel, Ezequiel (2017). Análisis multivariante aplicado con R. Paraninfo
Lévy Manguin, J-P y Varela Milou, J. (2012). Análisis multivariante para las ciencias sociales. Pearson
Peró Cebollero, Maribel; Leiva Ureña, David; Guârdia Olmos, Joan y Solanas Pérez, Antonio (2012). Estadística aplicada a las ciencias sociales mediante R y R-Commander. Garceta
Pérez López, César (2011). Estadística Aplicada: Conceptos y ejercicios a través de Excel. Garceta
Sarrión Gavilán, Mª Dolores (2013). Estadística Descriptiva. Mc Graw Hill
Carrascal Arranz, Ursicino (2010). Estadística Descriptiva con Microsoft Excel. RA-MA

Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas cuantitativas aplicadas ao turismo/615524110

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías