Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao finalizar a materia, o alumnado será capaz de:
- Interpretar como os mercados de traballo explican as dinámicas migratorias internacionais.
- Analizar a inserción dos migrantes no mercado de traballo e o seu impacto na desigualdade e nas traxectorias de mobilidade social.
- Familiarizarse coas principais ferramentas metodolóxicas (historia de vida) para o estudo das traxectorias laborais e de mobilidade social da poboación migrante. |
AM1 AM5 AM10 AM11 AM14
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM13 BM15 BM19 BM21 BM22
|
CM2 CM3 CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Teorías explicativas da inserción laboral dos migrantes |
A Teoría Neoclásica
A Teoría da Segmentación do mercado de traballo
Teoría do Exército de Reserva |
2. Sistemas migratorios e mercados de traballo: o modelo do Sur de Europa |
Sur de Europa: da emigración á inmigración
Características do modelo migratorio do Sur de Europa
Mercados de traballo e inmigración no Sur de Europa |
3. Principais sectores de emprego de poboación migrante: enfoque de xénero |
Aproximación teórica á inserción laboral por xénero dos migrantes
Servizo doméstico e coidados
Agricultura e construción
Migración cualificada |
4. Migración, mercado de traballo e mobilidade social |
A relación entre a mobilidade espacial e social
As dimensións da mobilidade social nun contexto transnacional
Estratexias inter-xeracionais de mobilidade social da poboación migrante |
5. Ferramentas metodolóxicas para o estudo da migración e o mercado de traballo |
A historia de vida aplicada ao estudo das traxectorias laborais e da mobilidade social da poboación migrante
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A5 A10 A14 B1 B2 B3 B4 B13 B15 B19 B21 B22 C2 C3 |
0 |
60 |
60 |
Proba de ensaio |
A1 A10 A11 B13 B3 |
0 |
50 |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A10 A11 A14 B3 B4 C5 C6 |
36 |
0 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A materia avaliarase a través da realización dun traballo escrito individual, no que se relacionarán os diferentes contidos da materia. As instrucións para a realización do traballo compartiranse a través da plataforma virtual, a través dunha actividade habilitada ao respecto
|
Proba de ensaio |
Proporcionaranse unhas lecturas a través da aula virtual e levará a cabo unha proba de ensaio (daranse unhas preguntas que o alumnado ten que contestar sobre a base das lecturas recomendadas). Colgaranse as instrucións na aula virtual. |
Sesión maxistral |
Os distintos temas da materia serán presentados por la profesora a través de sesións en Teams. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado poderá solicitar atención personalizada (a través de Teams) para a tutorización dos traballos (previa cita por email) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A1 A10 A11 B13 B3 |
Proporcionaranse unhas lecturas a través da aula virtual e levará a cabo unha proba de ensaio (daranse unhas preguntas que o alumnado ten que contestar sobre a base das lecturas recomendadas). Colgaranse as instrucións na aula virtual. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A10 A14 B1 B2 B3 B4 B13 B15 B19 B21 B22 C2 C3 |
A materia avaliarase a través da realización dun traballo escrito individual, no que se relacionarán os diferentes contidos da materia (teóricos e prácticos)
As instrucións para a realización do traballo compartiranse a través da plataforma virtual. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación non é continua. A materia avaliarase a través da realización dun traballo escrito individual, no que se relacionarán os diferentes contidos da materia. As instrucións para a realización do traballo compartiranse a través da plataforma virtual. Esta proba será o 70% da nota. O 30% restante avaliarase a través da proba de ensaio. Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación e os traballos cualificables serán iguais aos propostos para a 1ª convocatoria. Todos os aspectos relacionados
coa “dispensa académica”, “dedicación al estudio, “permanencia” e “fraude
académico” rexiranse dacordo coa normativa académica vigente
de la UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía xeral do programa. As lecturas específicas subiranse directamente á aula virtual - Toharia, Luis (comp.) (1983): El mercado de Trabajo: Teorías y aplicaciones. Lecturas seleccionadas, Madrid: Alianza Editorial, pp. 129-192. -Oso, L. y Parella, S. (2012). Inmigración, Género y Mercado de trabajo: una panorámica de la investigación sobre la inserción laboral de las mujeres en España,. Cuadernos de Relaciones Laborales, 30, 1, p.249-259 - Oso, L., Kaczmarczyk, P., & Salamo?ska, J. (2022). Labour migration. Introduction to Migration Studies, 117. - Oso, L., López-Sala, A., & Comet, J. M. (2023). Sociología de las migraciones. Editorial Síntesis. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Pobreza e desigualdade: debates, medicións e identificación de grupos en risco de exclusión/615525005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia e teorías dos movementos migratorios/615525013 | O modelo migratorio español/615525014 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións: - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. Realizarase a través da aula virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. De se realizar en papel: Non se empregarán plásticos.- Realizaranse impresións a dobre cara.- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a impresión de borradores..- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria - Nas clases sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respectando todas as opinións diversas ao redor dos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado - Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. |
|