Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM19 BM21
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM7
|
2. Capacidad de aprendizaxe colaborativo: exposición da súa propia investigación, aportar ao traballo doutros compañeiros/as, elaboración dunha proposta de investigación, etc. |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM9 BM10 BM11 BM15 BM19 BM21
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A diagnosis e o seu proceso |
1.1. Investigación e recollida de información
1.2. Cómo escoller o tema
1.3. As técnicas de investigación |
2. Creación dun proxecto de intervención, seminario, conferencia, debate, etc. |
2.1. Construcción dun proxecto de investigación ou de intervención seguindo unhas pautas e criterios.
2.2. Aplicación e realización do traballo de campo
|
3. Presentación de maneira escrita e oral do proxecto |
3.1. Presentación de coñecementos adquiridos na súa formación de libre configuración ou como parte dos seus proxectos TFM.
Ao inicio do curso consensuarse co alumnado a mellor maneira de llevarlo a cabo para o logro dos obxetivos da materia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A5 A6 B1 B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
4 |
20 |
24 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 B6 B10 B11 B19 C2 C4 C5 C8 C9 |
12 |
18 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A2 B6 C7 C8 C9 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
A presentación oral e exposición e argumentación dos traballos realizados é unha parte básica e moi importante do proceso formativo. Polo tanto, o alumnado o finalizar a asignatura realizará unha breve exposición do traballo realizado, resaltando as partes máis importantes e significativas da exposición realizada.
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
O alumnado levará a cabo unha invesitgación grupal que consista no deseño dunha investigación, e centrarase na aplicación de ferramentas e técnicas de análisis para a diagnosis dunha realidade social.
Despois dunha primeira fase de identificación do tema/problemática e as técnicas a emplear, que se fará na asignatura de "Deseño de proxectos e traballos de investigacion", nesta asignatura levarase a cabo a investigación complementándoo co feito previamente.
Trátase dun traballo acompañado e dirixido que realizarase en gran parte na aula. |
Análise de fontes documentais |
Trátase dunha técnica metodolóxica (revisión de bibliografía, fontes de datos, etc.) que empregarán para a realización do traballo, tanto para a contextualización como para a propia investigación e posta en marcha do proxecto. Axudará a diagnosis, como instrumento e como explicación de procesos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
En caso de existir dúbidas o alumnado poderá pedir unha titoría presencial ou virtual (previa concertación por e-mail).
Recoméndase realizar ditas tutorías de maneira grupal para a consecución do traballo de investigación realizado, como forma de acompañamento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 B6 B10 B11 B19 C2 C4 C5 C8 C9 |
O proxecto de investigación contará co groso da puntuación da materia.
Valorarase a descrición clara do problema obxecto de estudio, a escolla adecuada das técnicas de análisis, a exposición ordenada dos resultados e as conclusión pertinentes e oportunas. |
50 |
Presentación oral |
A5 A6 B1 B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
A presentación dos traballos, no formato que se defina, dará como resultado unha puntuación complementaria da materia. No inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de manera consensuada co alumnado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
É condición indispensable para superar a
materia, obter como mínimo no traballo de investigación, a metade da máxima
cualificación outorgable (5 de 10). Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación e traballos
cualificables serán iguais aos propostos para a 1ª convocatoria. O plaxio no traballo
individual, unha vez comprobado, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.
Recomendacións/criterios sobre a avaliación:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural Todos os aspectos relacionados coa “dispensa
académica”, “dedicación al estudio, “permanencia” e “fraude académico”
rexiranse dacordo coa normativa
académica vigente de la UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Rodríguez Gabarrón, L. Y Hernández Landa, L. (1994). Investigación participativa. . Centro de Investigacines Sociológicas
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC
Platero Méndez, R.L. (2015). ¿Es el análisis interseccional una metodología feminista y queer?. Universidad del País Vasco |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fontes de información e técnicas estatísticas para a análise das políticas sociais/615525007d | Técnicas cualitativas para a análise dos discursos e as realidades sociais/615525008d | Deseño, xestión e avaliación de políticas sociais/615525009d | Investigación-acción participativa, acción comunitaria e xestión das organizacións sociais/615525010d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño de proxectos e traballos de investigación/615525029 | Traballo Final de Mestrado (TFM)/615525031 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O alumnado (independentemente
da modalidade escollida) deberá revisar regularmente o campus virtual da
materia e consultar os documentos Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|