Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O/a estudante demostrará unha compresión crítica dos métodos mixtos e da súa aplicación en distintos campos de estudo. |
AM1 AM4 AM11 AM20
|
|
|
O/a estudante deseñará un proxecto de investigación de métodos mixtos e expoñerao na aula para debater críticamente as súas principais fortalezas e debilidades. |
AM1 AM4 AM5 AM11 AM12 AM15 AM19 AM20 AM21 AM24 AM25
|
|
|
O/a estudante identificará formas apropiadas de estruturar un proxecto de investigación de método mixto, incluídas formas alternativas de empregar métodos en diferentes etapas de investigación adaptados aos distintos ámbitos científicos, técnológicos e profesionais. |
AM1 AM4
|
|
|
O/a estudante aprenderá nocións avanzadas do traballo de investigación mediante técnicas cuantitativas, abordando todas as fases do proceso de elaboración da enquisa, como a operacionalización de hipótese e conceptos, o deseño muestral, o deseño de cuestionarios, así como o procesamento de resultados |
AM1 AM4 AM21 AM24 AM25
|
|
|
O/A estudante poñerá en relación a metodoloxía de enquisa con outras materias do itinerario do máster. |
AM1 AM4 AM11 AM17 AM20
|
|
|
O/a estudante familiarizarase con tipos especializados de enquisa para usos específicos en contornas altamente especializadas e/o multidisciplinares, como a enquisa de tipo panel ou a enquisa virtual. |
AM1 AM5 AM11 AM12 AM17 AM19 AM20 AM21 AM24
|
|
|
O/a estudante aprenderá procedementos avanzados de deseño muestral. |
AM1 AM17
|
|
|
O/a estudante familiarizarase coas distintas fontes secundarias e aprenderá a extraer e manipular datos de fontes secundarias. |
AM1 AM11 AM24 AM25
|
|
|
O/a estudante coñecerá os protocolos éticos adecuados na investigación con técnicas cuantitativas. |
AM1 AM5 AM12 AM19 AM25
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Investigación mediante enquisas |
1.1 Aspectos teóricos e metodolóxicos.
1.2 Operacionalización de obxectivos. Métodos mixtos
1.3 Cuestionarios.
1.4 Mostraxe
1.5 Técnicas de recollida |
Análise de enquisas |
2.1. Protocolos
2.2. Depuración e ponderación
2.3. Tabulación
2.4. Estimadores e cálculo de parámetros
2.5. Técnicas de control de calidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 A11 A12 A15 A17 A19 A21 A24 A25 |
10 |
40 |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 |
25 |
25 |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A11 A12 A20 A21 A25 |
21 |
25 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Realización dun proxecto de investigación desde o paradigma do pluralismo metodolóxico que inclúa o deseño dunha metodoloxía de enquisa |
Sesión maxistral |
Exposición da materia a través de sesións en liña, materiais multimedia e outra documentación preparada polo profesorado para facilitar a aprendizaxe. Motivarase e valorarase a participación dos alumnos, mediante espazos especificamente creados para iso, como os foros da aula virtual. Os materiais utilizados nas sesións: presentacións, audiovisuais, lecturas e prácticas tamén serán postos a disposición do/a alumno/a en formato dixital a través da aula virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de clases prácticas, definidas polo profesorado sobre temas de actualidade nas que se combina a aplicación empírica de diferentes aspectos do deseño de investigación mixto e a enquisa como técnica de recollida de datos cuantitativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de maneira individual para a resolución de dúbidas e problemas, a través do horario de titorías establecido. Realizaranse tamén titorías a través da plataforma Teams previa cita co profesorado. O correo electrónico defínese como a principal ferramenta de contacto entre profesorado e alumnado.
No caso de alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderanse levar a cabo de maneira virtual (Skype, Teams ou correo electrónico). O material de traballo utilizado en clase, poñerase a disposición a través da plataforma virtual da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A11 A12 A20 A21 A25 |
Valorarase a participación do alumnado nas actividades que se propoñan, a través das plataformas virtuais e os espazos creados para iso, como foros e debates. O alumnado contará coas orientacións para a elaboración das prácticas na aula virtual da materia. As prácticas solicitaranse en formato dixital e realizaranse de forma individual. Fixarase unha data límite para a entrega de cada unha das prácticas. Non se admitirán as prácticas para avaliación fóra de prazo |
40 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 A11 A12 A15 A17 A19 A21 A24 A25 |
O alumnado deberá realizar un proxecto de investigación desde o paradigma do pluralismo metodolóxico que inclúa o deseño dunha metodoloxía de enquisa. Este proxecto desenvolverase ao longo da materia, e supoñerá a aplicación das competencias adquiridas ao longo das diferentes sesións. Poderá realizarse de forma individual ou grupal, previo acordo co profesorado da materia, e deberá ser exposto de forma oral. O proxecto solicitarase en formato dixital. A exposición realizarase a través de plataformas virtuais. Tamén admitirán presentacións en formato vídeo, enviadas ao profesorado na data límite fixada previamente |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar
a materia é necesario aprobar tanto as prácticas de laboratorio (40%) como o
proxecto de investigación (60%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alvira Martín, F. (2011) La Encuesta: Una Perspectiva General Metodológica. Madrid. CIS. Cuaderno Metodológico nº 35. Clairin, R; Brion, P. (2001) Manual de muestreo. Madrid. Hespérides Cea D’Ancona, Mª A. (2016) Métodos de encuesta. Teoría y práctica, errores y mejora. Madrid. Síntesis. Creswell, J. W; Plano-Clark, V. L. (2007) Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Herna?ndez, Sampieri R.; Ferna?ndez, C; Baptista, P. (2002) Metodologi?a de la investigacio?n. Me?xico: McGraw-Hill Interamericana Hernández-Sampieri R; Mendoza, C. (2018) Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. Ciudad de México, México: Mc Graw Hill López Roldán, P; Fachelli, S. (2015) Metodología de la investigación social cuantitativa. Universidad Autónoma de Barcelona, Recurso Digital: http://ddd.uab.cat/record/129382 Sánchez Carrión, J. J; Segovia Guisado, J. M; Sánchez Meseguer, P. (2012) “Las encuestas en internet”. En Arroyo, M. y Sádaba, I. (eds.), Metodología de la investigación social. Técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid. Síntesis: 79-108. |
Bibliografía complementaria
|
|
Cea D’Ancona, Mª A. (2005) “La senda tortuosa de la calidad de la encuesta”. REIS, nº 111: 75-103. Cea D’Ancona, Mª A. (2017) Fundamentos y aplicaciones en Metodología cuantitativa. Madrid. Síntesis. Couper, M. P. (2000) “Web Surveys: A Review of Issues and Approaches”. Public Opinion Quarterly, 64: 464-494. Creswell, J. W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research(3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Publishing Cuxart, A; Riba, C. (2009) “Mejorando a partir de la experiencia: la implementación de la tercera ola de la ESE en España”. REIS 125: 147-168. De Leeuw, J.J; Dillman, D.A (eds.) (2008) International Handbook of Survey Methodology. New York. Lawrence Erlbaum Associates Díaz de Rada, V. (2015) Manual de trabajo de campo de la encuesta (presencial y telefónica). Madrid: CIS. Colección Cuaderno Metodológico nº 36. Díaz de Rada, V. (2012) “Ventajas e inconvenientes de la encuesta por internet”. Papers, 97 (1): 193-223. Díaz de Rada, V. (2009) Análisis de datos de encuesta: Desarrollo de una investigación completa utilizando SPSS. Barcelona: UOC Forni, P; De Grande, P. (2020) “Triangulación y métodos mixtos en las ciencias sociales c ontemporáneas.” Revista mexicana de sociología, 82(1), 159-189 Groves, R. M; Fowler, F. J. Jr; Couper, M. P; Lepkowski, J. M; Singer, E; Tourangeau, R. (2009) Survey methodology. Hoboken, New Jersey. Wiley & Sons. Mendizábal, N. (2018) La osadía en la investigación: el uso de los Métodos Mixtos en las ciencias sociales Espacio Abierto, vol. 27, núm. 2, pp. 5-20, 2018 Ridenour, C; Newman, I. (2008) Mixed methods research: Exploring the interactive continuum. Carbondale: Southern Illinois University Press Voils, C; Sandelowski, M; Barroso, J; Hsselblad, V. (2008) “Making Sense of Qualitative and Quantitative Findings in Mixed Research” Síntesis Studies Field Methods, 20(1), 3-25. Wolf, C; Joye, D; Smith, T.W (2016) The SAGE Handbook of Survey Methodology. Los Angeles: Sage |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Estatística Descritiva e Inferencial/615545001d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise Estatística Avanzada/615545007d |
|
|