Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saberá deseñar un proceso de investigación avanzado que contemple os pasos para dar para analizar información cualitativa de distinta índole e recollida durante o traballo de campo a través de técnicas innovadoras e diversas. |
AM2 AM3 AM4 AM11 AM16 AM20 AM24
|
|
|
Será capaz de analizar situacións complexas a partir dos discursos e sistemas de discursos derivados da aplicación de técnicas de investigación cualitativa dun modo crítico e contextual. |
AM4 AM11 AM16 AM17 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de combinar e integrar a análise e a interpretación na análise crítica do discurso en escenarios de alta reflexibilidade e especialización. |
AM4 AM7 AM10 AM12 AM17 AM19 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de analizar datos derivados da aplicación de técnicas de investigación etnográfica, en distintas modalidades (clásica, multisituada, móbil, colaborativa, en casa, visual, virtual). |
AM4 AM11 AM12 AM16 AM20 AM24 AM26
|
|
|
Coñecerá formas aplicadas de análises de información cualitativa, en especial en contextos de intervención social, a través de mecanismos de Investigación-Acción Participativa. |
AM2 AM4 AM7 AM10 AM12 AM14 AM16 AM17 AM20
|
|
|
Estará familiarizado coas distintas opcións e estratexias para a transferencia e presentación e visualización de resultados procedentes da análise cualitativa a públicos especializados e non especializados. |
AM6 AM7 AM12 AM14 AM15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A análise etnográfica
|
1.1. Introdución á etnografía como método de investigación cualitativa e principais enfoques teóricos
1.2. As técnicas de recolección de datos utilizadas en etnografía
1.3. Innovacións na investigación etnográfica |
2. A análise fenomenolóxica |
2.1. Introdución á fenomenología como método de investigación cualitativa e principais enfoques teóricos
2.2. Técnicas e estratexias para a recollida de información
2.3. Innovacións na investigación fenomenológica
|
3. A análise de contido
|
3.1. Introdución á análise de contido: definición e características básicas
3.2. Marco de referencia conceptual
3.3. Compoñentes e aplicacións da análise de contido
3.4. Innovacións na análise de contido
|
4. A análise de discursos
|
4.1. Introdución á análise de discursos: definición e características
4.2. Supostos metodolóxicos e preparación da análise
4.3. Abordaxe fragmentado ou integral?
4.4. Conxecturas preanalíticas e procedementos analíticos
4.5. Innovacións na análise de discursos
|
5. Usos e innovacións no manexo de software para a análise cualitativa |
5.1. Softwares de análise cualitativa (CAQDAS)
5.2. Ferramentas e recursos para o proceso de análise de datos cualitativos
5.3. Importación, organización, xestión e codificación
5.4. Análise
|
6. intervención social e ética |
6.1. A análise cualitativa na intervención social
6.2. Reflexividad, rumbos e ética na investigación cualitativa
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A2 A3 A6 A7 A11 A12 A14 A19 A24 A26 |
0 |
45 |
45 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A7 A10 A16 A17 A19 A20 |
0 |
30 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A15 A16 A19 A24 |
0 |
9 |
9 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A10 A17 A20 |
0 |
42 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
24 |
0 |
24 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Lecturas |
Lecturas de textos crave en análise cualitativa, así como de investigacións concretas para ver o desenvolvemento de distintas estratexias de análise |
Análise de fontes documentais |
Exercicios prácticos de análises de datos cualitativos |
Sesión maxistral |
Impartición de docencia relativa aos fundamentos da investigación cualitativa, as súas innovacións e avances máis recentes. Poderán seguirse de forma síncrona ou asíncrona, a través de TEAMS e dos videos das clases. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada desta materia desenvolverase de forma non presencial. Haberá titorías colectivas e individuais. Para a comprensión das lecturas e para a realización dos traballos poderedes programar as titorías virtuais que consideredes necesarias no horario que se comunicará ao comezo de curso. O profesorado tamén estará dispoñible de forma non presencial a través do correo electrónico.
O alumnado que se acolla ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica seguirá a avaliación da modalidade a distancia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A2 A3 A6 A7 A11 A12 A14 A19 A24 A26 |
Realizaranse dúas prácticas que supoñerán, cada unha, o 50 % da nota da materia. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Segunda oportunidade Aqueles estudantes que suspendesen ou non presentasen as prácticas requiridas para aprobar a materia terán que volver repetilas e entregalas nas datas que establezan as profesoras para iso dentro do período de avaliación da segunda oportunidade.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria correspondente da materia, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para convocatoria extraordinaria. Para isto, procederase a modificar a cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”,
“dedicación ao estudo", “permanencia” e “fraude académico” rexeranse #de acordo
con a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rapley, T. (2014). Los análisis de la conversación, del discurso y de documentos en investigación cualitativa. Madrid : Morata
Krippendorff, K. (2002). Metodología de análisis de contenido : teoría y práctica. Barcelona : Paidós
Saldaña, J. (2015). The coding manual for qualitative researchers.. Sage Publications
Conde Gutiérrez del Álamo, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid: CIS
González Vallés, J.E. y Piñeiro Otero, Teresa (2016). Diseños en la moderna investigación universitaria. Madrid: McGrawHill
Gibbs, G. (2012). El análisis de datos cualitativos en investigación cualitativa. Madrid : Morata
Barley, N. (2003). El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama
Barthes, R. (1989/1980). La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós
Mills, C.W. (2003). La imaginación sociológica. México: Fondo de Cultura Económica
Alonso, L. E. (1998). La mirada cualitativa en sociología. Madrid: Fundamentos
Arroyo, M. y Sábada, I. (coord.) (2012). Metodología de la investigación social: técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid: Síntesis
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage Publications
Woods, M., Macklin, R., & Lewis, G. K. (2016). Researcher reflexivity: Exploring the impacts of CAQDAS use. International Journal of Social Research Methodology, 19(4), 385-403.
Ibáñez, J. (2002/1994). Sociología de la vida cotidiana. Madrid: Siglo XXI
Carrero, V.; Soriano, R. y Trinidad, A. (2012). Teoría fundamentada Grounded Theory. . Madrid: CIS
Ibáñez, J. (1985). “Análisis sociológico de textos y discursos”, RIS, 43, pp.119-160..
Martín Criado, E. (2014). “Mentiras, inconsistencias y ambivalencias. Teoría de la acción y análisis de discurso”, RIS, 72(1), 115-138..
Zárraga, J.L. (2009). “Por qué, qué y para qué investigamos: la trastienda de la investigación social”, Política y Sociedad, 46, 3, pp. 37-56.. |
|
Bibliografía complementaria
|
Weaver-Hightower, M. B. (2019). How to Write Qualitative Research. London : Routledge
Médina, I. (2017). Análisis Cualitativo Comparado (QCA), Cuadernos Metodológicos, 56. Madrid : Centro de Investigaciones Sociológicas
Chávez, B.L. (2014). Analisis de contenido y linguistica computacional: su rapidez, confiabilidad y perspectivas. Anales de psicología (Murcia, Spain) 30.3 : 1146
Kuckartz, U., & Rädiker, S. (2019). Analyzing qualitative data with MAXQDA. Cham: Springer International Publishing.
Bardin, L.; (Suárez, C., trad.) (1996). El análisis de contenido. Madrid : Akal
Olivier de Sardan, Jean-Pierre, and Jorge Costa Delgado (2018). El rigor de lo cualitativo: las obligaciones empíricas de la interpretación socioantropológica. Madrid: CIS
Pujadas, J.J. et. al (2010). Etnografia. Barcelona: Editorial UOC
Pink, S., and Roc F. (2019). Etnografía digital.. Madrid: Morata
Riley, J. (1990). Getting the most from your data : a handbook of practical ideas on how to anlayse qualitative data. Bristol : Technical and Educational Services
Wright, P (2022). Reflexiones sobre ontología de la etnografía: Entre la experiencia, el poder y la intersubjetividad.. Runa (Buenos Aires, Argentina) 43.3 (2022): 403–430.
Valles Martínez, M. S. (1997). Técnicas cualitativas de investigación social reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Cualitativas, Prospectivas e Participativas/615545004d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar as situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas. |
|