Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
A13 |
H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A19 |
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A21 |
CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade. |
A22 |
CP3. Elaborar e implementar proxectos de investigación en contornas novas ou pouco coñecidos. |
A23 |
CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares. |
A25 |
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
A29 |
CP10. Elaborar, presentar e defender de maneira individual un exercicio orixinal de carácter profesional no ámbito da investigación que faga unha contribución significativa ao estado da cuestión no estudo dun problema complexo e/ou á súa resolución práctica. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprenderá como o coñecemento teórico avanzado adquirido sobre a investigación social se aplica no estudo das principais realidades sociais, marcadas por procesos e retos como a desigualdade de xénero, a migración, o avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación (por exemplo, rural vs. urbano).
|
AM10 AM13
|
|
|
Familiazarase con procesos e proxectos de investigación aplicados reais en entornos multidisciplinares no ámbito do xénero, da migración, do avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación.
|
AM16 AM22 AM23
|
|
|
Coñecerá exemplos da investigación social realizada na actualidade para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento social para abordar a investigación dos restos sociais actuais.
|
AM20
|
|
|
Aprenderá de forma aplicada o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemolóxicos e éticos da investigación, para os retos da sociedade.
|
AM21 AM25 AM26
|
|
|
Saberá transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos especializados ou non
|
AM29
|
|
|
Terá a capacidade de desenvolver o seu traballo de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento |
AM19
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Desigualdades de xénero |
Esta investigación propón abordar as causas da desigualdade de xénero en distintos ámbitos.
Para analizar este fenómeno emprégase unha metodoloxía mixta, que combina o enfoque cuantitativo e o cualitativo e integra a participación da cidadanía e de axentes políticos. |
2. Inmigración e interseccionalidade |
Esta investigación propón abordar o estudo da inmigración desde un punto de vista interseccional, facendo énfase nas distintas crises que afectaron a este grupo poboacional.
A aproximación metodolóxica repousa nunha estratexia multimétodo que articula técnicas cuantitativas e cualitativas mediante unha estratexia de triangulación de carácter secuencial e que incorpora a participación dos principais axentes implicados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A10 A13 A16 A20 A22 A26 |
12 |
22 |
34 |
Obradoiro |
A19 A21 A25 |
12 |
22 |
34 |
Traballos tutelados |
A23 A29 |
16 |
40 |
56 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Seminarios nos que se presentarán os distintos proxectos. Os seminarios emitiranse sincronamente a través de Teams e o estudantado terá acceso á gravación dos mesmos. |
Obradoiro |
Actividades ou eventos vinculados aos distintos proxectos. Os obradoiros emitiranse sincronamente a través de Teams e o estudantado terá acceso á gravación dos mesmos. |
Traballos tutelados |
Elaboración de informes e traballos avaliables sobre os seminarios e os obradoiros. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías baseadas na atención personalizada que fomentan a reflexión sobre temas específicos e facilitan o seguemento e a supervisión do alumnado.
No caso dos/as estudantes matriculados a tempo parcial, acordarase un horario de titorías acomodado ás circunstancias persoais do devandito alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A23 A29 |
Elaboración de informes sobre os seminarios e os obradoiros. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación do traballo tutelado: memoria na que se realizará un
breve resumo comentado sobre cada seminario e obradoiro.
No caso de detección
de plaxio a cualificación será de suspenso (nota numérica 0) en
calquera das oportunidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Pérez-Caramés,
A.; Dominguez-Mujica,J. y Ortega-Rivera, E. (2021). Se hace
caminoal andar. Reemigración de latinoamericanos desde España hacia otros
paíseseuropeos (2006-2008). Revista Española de Sociología, 30
(4). Pérez-Caramés,
A. (2021). La
diversificaciónde los patrones de movilidad en el cambio de ciclo migratorio:
procesos emergentesen la nueva emigración desde España. Revista
Española de Sociología,30 (4). Alba Alonso and Marta
Lois (eds.). 2022 . Género y política. Nuevas líneas de análisis ante la
cuarta ola feminista , Valencia: Tirant lo Blanch Ferrín,
Mónica. 2022. “Reassessing
Gender Differences in COVID-19 Risk Perception and Behavior.” Social Science Quarterly.
103: 31– 41. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ssqu.13116
https://doi.org/10.1111/ssqu.13116 Ferrín,
Mónica, Gema García-Albacete, and Irene Sánchez-Vítores. 2022. “How Long Does
It Take to Admit That You Do Not Know? Gender Differences in Response Time to
Political Knowledge Questions.” Research
& Politics 9 (3): 20531680221117456. https://doi.org/10.1177/20531680221117454. Ferrín,
Mónica. 2023. “Self-Employed Women in Europe: Lack of Opportunity or Forced
by Necessity?” Work,
Employment and Society, September, 09500170211035316. https://doi.org/10.1177/09500170211035316. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Matrícula
Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º
cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas
materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento
de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º
cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará
matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no
complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización. Unha aprendizaxe sustentabel, non sexista  e integradora Nas actividades que se leven a cabo nesta materia respetaranse as
normas da sustentanbilidade, igualdade de sexos e  integración das persoas
por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais. Sustentabilidade. - A entrega dos traballos documentais realizarase en formato
dixital e a través de Moodle. - Cando se empregue papel, aconsellase que sexa reciclado e con
formatos de impresión sinxelos e a doble cara. - Evitarase a impresión innecesaria de borradores. - Non se admitirán traballos con elementos plásticos (portadas,
carpetas, etc). Igualdade por razóns de xénero/sexo - Evitaranse actitudes e expresións sexistas   Integración das persoas con problemas por
razóns físicas, psiquicas ou socioculturales.
- Daraselles o apoio necesario tanto nas actividades
programadas como na aprendizaxe en xeral da materia. |
|