Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais variables que permiten interpretar os fenómenos sociais |
A1 A3 A6 A12 A17 A18 A19 A23 A34 A35
|
B6 B7 B13 B14 B16 B17 B20 B21 B24 B25 B26 B27
|
C1 C3 C6 C7
|
Analizar as principais variables que artellan ás sociedades |
A4 A8 A9 A14 A32
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B13 B14 B17 B18 B21
|
C1 C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Concepto de Estrutura |
1.1. Da Socioloxía á Estrutura Social.
1.2. Obxecto de estudo da Estrutura Social
1.3. Diferentes aproximacións teóricas ao estudo da Estrutura Social
|
2. Tipoloxía e compoñentes das estruturas |
2.1. Perspectiva posicional
2.2. Perpspectiva identitaria
2.3. Perspectiva dimensional
|
3. Estratificación e Clases Sociais |
3.1. A formación dos principais paradigmas interpretativos
3.2. Paradigma marxista
3.3. O enfoque funcionalista
3.4. As propostas weberianas e neoweberianas
3.5. A revisión neomarxista
|
4. Mobilidade social |
4.1. Conceptos
4.2. Análise e indicadores
4.3. Principais características dos procesos de mobilidade en España
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A3 A6 A12 A35 B13 B17 B18 B21 C1 C7 |
5 |
45 |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A8 A9 A17 A19 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B26 B27 C6 |
25 |
0 |
25 |
Solución de problemas |
A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 |
25 |
45 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Realización de diferentes probas obxectivas ao longo do cuatrimestre |
Sesión maxistral |
Exposición e explicación oral da profesora sobre a materia |
Solución de problemas |
Diferentes tipo de tarefas que deberá realizar o alumnado sobre a materia tratada en clase. Poderán ser realizadas na aula ou entregadas a través do Campus Virtual dependendo do formato de cada actividade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Na aula realizaránse exercicios de forma colaborativa nos que se resolverán dudas en grupo.
HORARIO DE TITORÍAS: aparecerá na web a principio de curso. En calquera caso debe ser sempre establecida mediante cita previa falando coa profesora ou vía correo electrónico á dirección estefania.calo@udc.es |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A6 A12 A35 B13 B17 B18 B21 C1 C7 |
Realización de varias probas obxectivas ao londo do cuatrimestre relacionadas co contido da material. Realizarase polo menos unha proba por cada tema. |
60 |
Solución de problemas |
A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 |
Tarefas e exercicios propostos ao alumnado que serán realizados na aula ou a través do Campus Virtual dependendo das características de cada actividade (haberá que ralizar polo menos o 80% destas actividades). |
40 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN CONTINUA. A nota final será o cómputo das probas obxectivas (60%) e de todas as tarefas entregadas (solución de problemas) polo alumnado ao longo do curso. - Para poder seguir a avaliación continua haberá que realizar como mínimo o 80% das actividades propostas na aula e TODAS as probas obxectivas.
- A cualificación final obterase promediando as cualificacións de cada unha das probas obxectivas (60%) e as tarefas realizadas (40%).
- Hai que obter un 5 en cada parte para poder superar a materia.
Probas obxectivas de carácter periódico: - Valoración da correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia, compostas por cuestión teóricas, e/ou de resposta múltiple e exercicios breves. Estará permitido o uso da calculadora científica o estándar aportada por cada estudante (non está permitido o uso doutros dispositivos, por exmeplo, teléfonos móbiles, tablests, etc).
- Non se admitirá a participación na proba ás persoas que non se atopen presentes no momento de comezar a realización da mesma.
- Estímase que se realizará polo menos unha proba obxectiva porcada tema explicado na aula, que se celebrará nunha data e hora anunciada en clase con suficiente antelación.
Solución de problemas (tarefas, exercicios, actividades): - Realizaránse diferentes actividades ao longo do curso: test, debates, reflexións, comentarios, exercicios prácticos, charlas, etc.
- Algunhas tarefas realizaránse e entregaránse na aula e outras a través do Campus virtual.
- Algúns exercicios serán avaliados (haberá como mínimo unha práctica avaliable por cada tema) e outros serán realizados a modo de apoio para comprender mellor o temario e non serán avaliados.
- Todos os exercicios, avaliados ou non, contarán positivamente na nota final.
A planificación exposta nesta guía docente supón a planificación dun SISTEMA DE AVALIACIÓN CONTINUA, polo que a cualificación final obterase promediando as cualificación das probas obxectivas periódicas e todas as tarefas realizadas durante o curso (teñan ou non nota numérica).
No caso de que NON se realizaran todas as probas obxectivas periódicas, ou que NON se obteñan os mínimos requeridos para superar a materia polo sistema de avaliación continua, os estudantes poderán presentarse a avaliación nunha PROBA ÚNICA en datas oficiais que abarcará toda a materia e suporá o 100% da cualificación.
- Dita proba obxectiva única consistira nun exame composto por un test, por cuestións teóricas e/ou exercicios breves, para os que estará permitido o uso de calculadora científica ou estándar a portada por cada estudante (non está permitido o uso doutros sipositicos, por exemplo, teléfonos móbiles, tablets...). Recoméndase falar coa docente e ter algunha titoría para resolver dúbidas.
- Se un/ah alumno/a non se presentase a algunha das probas obxectivas periódicas realizadas no transcurso do cuatrimestre, tería como nota na avaliación continua un "non presentado" e terá que presentarse á proba única en datas oficiais que suporá o 100% da nota.
- A probla obxectiva única celebrarase na convocatoria de 1º oportunidade, 2º oportunidade ou convocatoria extraordinaria chegado o caso (nas datas que estableza o centro nos seus calendarios oficiais de exames).
- Non se admitirá a participación na proba a persoas que non se atopen presentes no momento da comezar a realización da mesma.
OUTRAS CONSIDERACIÓNS: - O ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISENCIA, terá que realizar unha única proba obxectiva sobre os contidos do material (dispoñible no Campus virtual) que computará o 100% da nota en datas oficiais de 1º e 2º oportunidade. Recoméndase avisar desta situación á docente e ter algunha titoría para resolver dúbidas. Dita proba obxectiva única consistira nun exame composto por un test, por cuestións teóricas e/ou exrcicios breves, para os que estará permitido o uso de calculadora científica ou estándar a portada por cada estudante (non está permitido o uso doutros sipositicos, por exemplo, teléfonos móbiles, tablets...).
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidado así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Cachón Rodríguez, L. (1989): ¿Movilidad social
o trayectorias de clase? Madrid: CIS.
- Carabaña Morales, J. (ed.) (1995).
Desigualdad y clases sociales. Un seminario en torno a E. O. Wright,
Fundación Argentaria, Madrid.
- Carabaña Morales, J.; GÓMEZ BUENO, C.
(1996): Escalas de prestigio profesional; Madrid, CIS (Cuadernos
Metodológicos, nº 19).
- Carabaña Morales, J. (1999): Dos estudios sobre movilidad
intergeneracional. Madrid: Argentaria.
- Cebolla-Boado, H.; Radl, J. y L. Salazar
(2014), Aprendizaje y ciclo vital, Obra Social la Caixa. Capítulo 1 y
apartado de conclusiones del libro (páginas 21 a 41 y 125 a 130 tanto en la
versión en lengua española como catalana).
- Crompton, R. (1994): Clase y
estratificación. Una introdución a los debates actuales. Tecnos, Madrid.
- Echeverría Zabalza, J. (1999): La
movilidad social en España (1940-1991); Madrid: Istmo.
- Erikson, R., e Goldthorpe, J.H. (1993). The
Constant Flux. A Study of Class Mobility in Industrial Societies. Oxford,
Clarendon Press.
- Feito Alonso, R. (1995). Estructura
social contemporánea. Las clases sociales en los países industrializados.
Madrid: siglo XXI.
- García Docampo, M. (2000): El concepto y
la medida de las desigualdades sociales. A Coruña: Servicio de
Publicación da Universidade da Coruña.
- García Ferrando, M. (Coord.) (1999): Pensar
nuestra sociedad. Valencia, Tirant lo blanch.
- Goldthorpe, J. H. (2012), “De vuelta a la
clase y el estatus: por qué debe reivindicarse una perspectiva sociológica de
la desigualdad social/Back to Class and Status: Or Why a Sociological View of
Social Inequality Should Be Reasserted”, Revista Española de Investigaciones
Sociológicas, 137: 43-58.
- González, J. J. (1992). Clases Sociales:
Estudio comparativo de España y la comunidad de Madrid. Comunidad de
Madrid.
- González, J. J. (ed. 2020): “Cambio social
en la España del Siglo XXI”. Madrid: Alianza Editorial
- Gumà, J. y R. Treviño (2015), “Posición en
el hogar y género. Desigualdades en la calidad de vida relacionada con la
salud entre la población adulta en España”, Revista Internacional de
Sociología, 73: e003.
- Hernández de Frutos, T. (1997): Para
comprender las estructuras sociales; Pamplona: Verbo Divino.
- Hernández, F. y Mercadé, F. (1986): Estructuras
sociales y cuestión nacional en España, Ariel, Barcelona.
- Kerbo, H. R. (1998): Estratificación
social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectivas histórica y
comparada. Madrid: McGraw-Hill
- Lucas Marín, A. (2006). Estructura social.
La realidad de las sociedades avanzadas. Madrid, Pearson.
- Martínez, R. (1999): Estructura social y
estratificación. reflexiones sobre las desigualdades sociales; Madrid:
Miño y Dávila editores
- Miguel, Jesús de M. (1998): Estructura y
Cambio Social en España. Madrid, Alianza Editorial.
- Milanovic, B. (2014) "Las cifras de la
desigualdad mundial en las rentas: historia y presente. Una visión
general" Revista de Economía (Información Comercial Española), 880:
23-38.
- Prior, J. (Coord.) (2001), La sociedad
española. Granada: Editorial Comares.
- Puyol, R. (ed.) (1999): Dinámica de la
población española. Cambios demográficos en el último cuarto del siglo XX;
Madrid: Síntesis.
- Requena, M.; Salazar, L.; Radl, J. 2013.
Estratificación Social. Madrid: McGrawHill.
- Stampini, M.; Robles, M.; Sáenz, M.;
Ibarrarán, P. y N. Medellín (2015), “Pobreza, vulnerabilidad y la clase media
en América Latina”, Documento de trabajo del BID 591.
- Tezanos, J. F. (1988): “La estratificación
social: Desigualdad y jerarquización” en S. del Campo, Tratado de
Sociología, Madrid, Taurus (1992), pp. 287-318.
- Tezanos, J. F. (1988): “Principales teorías
sobre estratificación social”, en S. del Campo, Tratado de Sociología,
t.I., Madrid: Taurus, pp. 319-365.
- Varela Petito, C. y A. Fostik (2015),
“Maternidad adolescente en el Uruguay: ¿transición anticipada y precaria a la
adultez?”, Revista Latinoamericana de Población 8: 115-140.
- Wallerstein, I. 1974 e 1980. El moderno
sistema mundial. Madrid, Siglo XXI (2 vol.), 1979 y 1984.
- Wright, E. O. (1985): Clases. Siglo
XXI, Madrid, 1994.
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
BASES DE DATOS: Agencia de
Información Estadística Europea(Eurostat). Leibniz
Institute for the Social Sciences(GESIS). Centro de
Investigaciones Sociológicas(CIS) Instituto
Nacional de Estadística (INE). Instituto
de Estadística y Cartografía de Andalucía(IECA). Sistema de
Información Multiterritorial de Andalucía(SIMA). Asociación
Internacional de Sociología(ISA). Federación
Española de Sociología (FES). Asociación
Andaluza de Sociología (AAS). Observatorio
Social.Fundación "La Caixa". Fundación
BBVA. Fundación
FOESSA. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística aplicada ás ciencias sociais 1/615G01101 | Economía política/615G01104 | Teoría sociolóxica 1/615G01110 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística aplicada ás ciencias sociais 2/615G01201 | Teoría sociolóxica 2/615G01203 | Socioloxía do xénero/615G01205 | Socioloxía do traballo/615G01209 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise demográfica/615G01301 | Análise de políticas públicas/615G01401 | Crecemento e desenvolvemento económico/615G01404 | Fontes de datos secundarios para o estudo da sociedade/615G01408 | Globalización, medio ambiente e poboación/615G01409 | Socioloxía das migracións/615G01410 | Proxeccións de poboación/615G01411 | Estrutura e cambio social de Galicia/615G01412 | Risco, cultura e medio ambiente/615G01417 |
|
Observacións |
Recoméndase seguir a avaliación continua, comentando dúbidas en cada sesión. É igualmente recomendable realizar todos os exercicios e tarefas (solución de problemas), xa que permiten unha mellor comprensión e aprendizaxe da materia. |
Todos los aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación al estudio, “permanencia” y “fraude académico” se regirán de acuerdo con la normativa académica vigente de la UDC. |
|