Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión de Contidos Informativos e de Entretemento Código 616531101
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Comprensión do novo escenario dixital para a xestión de contidos informativos e de entretemento; contorna legal; estratexias de programación en canles xeneralistas e de pago; estratexias de posicionamento de contidos xornalísticos e de entretemento na contorna dixital; márketing dixital; análise de audiencia.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
COM. 1 - Analizar e prever tendencias no mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
COM. 2 - Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Habilidades AP22
COM. 3 - Analizar a evolución dos públicos no contorno dixital TIPO: Competencias AP23
COM. 5 - Desenvolver habilidades intelectuais e técnicas para identificar e satisfacer as necesidades de públicos ou industrias da comunicación TIPO: Competencias AP25
COM. 6 - Participar de forma responsable en contornos dixitais, aplicando protocolos de ciberseguridade e protección de datos persoais TIPO: Competencias AP26
COM. 8 - Deseñar proxectos e solucións xornalísticas e audiovisuais, identificando os retos emerxentes no ámbito dixital, e aplicándoos ás necesidades reais do contorno social e económico TIPO: Competencias AP28
CON. 1- Identificar oportunidades e retos que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible en consonancia co establecido nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecemento ou contido AP33
CON. 2 - Identificar e describir as peculiaridades dos novos contornos empresariais, produtivos, tecnolóxicos, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis adecuadas en cada caso, como o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecemento ou contido AP34
CON. 3 - Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos, tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecemento ou contido AP35
CON. 4 - Analizar tendencias de programación e creación de obras documentais, formatos informativos e de entretemento. TIPO: Coñecemento ou contido AP36
HAB. 2 - Utilizar as ferramentas e aplicacións tecnolóxicas necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou habilidades AP38

Contidos
Temas Subtemas
Transformación do consumo Análise da situación actual do mercado audiovisual.
Mapeo do mercado: ¿Cómo se estrutura?
Cadea de valor
Transformación dixital
O mundo audiovisual actual
Novos contornos e contidos Obxectivos, procesos e resultados no contorno dixital.
Unha nova forma de entender o audiovisual.
Novos contidos.
Novas formas de produción.
Novas canles de distribución.
Entorno Xurídico e Industrial Sector das “industrias culturais”: fomento e fiscalidade.
Os dereitos de autor no ámbito da comunicación: bases conceptuais xurídicas
As modalidades de dereitos de autor: morais e patrimoniais; dereitos afíns
Límites aos dereitos de autor
A protección dos dereitos de autor: entidades de xestión de dereitos e rexistro da propiedade intelectual
A obra audiovisual e os seus autores. Contratación de persoal e contratación sobre proxectos (“cadea de contratos”, desenvolvemento e producións de proxectos).
Contratos de produción e post-produción audiovisual
Outros aspectos xurídicos da produción audiovisual: seguros, autorizacións etc.
O impacto da intelixencia artificial sobre a propiedade intelectual
Réxime xurídico da publicidade audiovisual. Contratos publicitarios.
A propiedade industrial: en particular as marcas derivadas da produción
Programación e Público Nova programación e novas audiencias
Novas formas de consumo
Marketing dixital Investigación de mercado.
Análise DAFO
Estratexia de mercadotecnia.
Establecemento de obxectivos.
Segmentación, diferenciación e posicionamento.
Deseño dun Plan de Marketing.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A26 A28 A33 A36 A38 30 14 44
Sesión maxistral A21 A22 A23 A25 A34 A35 30 0 30
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa preparación individual; realización da tarefa; revisión e defensa
Sesión maxistral Presentación na clase de novos contidos e descrición dos materiais empregados, por parte do profesor. Preguntas dos estudantes

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías e denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A26 A28 A33 A36 A38 Avaliación dun traballo práctico

1.- Introdución ao mercado actual e dimensión da transformación do consumo

2.- Iniciación á posta en marcha dun proxecto persoal de equipo

3.- Creación dunha Customer Journey ideal para os potenciais clientes dos proxectos fin de máster.

4.- Desenvolvemento dunha enquisa para medir a audiencia potencial dos proxectos de fin de mestrado do alumnado.

5.- Análise de tendencias na creación de obras documentais e formatos informativos.
40
Sesión maxistral A21 A22 A23 A25 A34 A35 Seguimento continuado e participación en clase 60
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Emilio Guichot Reina (2022). Derecho de la Comunicación. Lustel
Luis A. Albornoz,Mª Trinidad García Leiva, Pedro Gallo (2023). Disponibilidad y prominencia de obra española en servicios audiovisuales por suscripción.
PricewaterhouseCoopers (2023). Entertainment and Media Outlook 2023-2027.
Pedro Villa (2023). Estudio inversión publicitaria en España. Infoadex
Ana Arzumendi (2023). Guía Jurídica para profesionales de los medios. Enusa
Ontsi (2020). Informe anual del sector de los contenidos en España. Secretaría General Técnica. Centro de Publicaciones: http://doi.org/10.3092
Carla Lav Bragado de Egaña (2023). Los retos de la propiedad intelectual en el entorno digital, . Dykinson
Andrew Wallenstein (2023). MEDIA & TECH COMPANIES TO WATCH.
Eduardo Irastorza (2023). Video on Demand, evolución o revolución. OBS Business School

Bibliografía complementaria Instituto Nacional de Estadística http://www.ine.es/ (). .
Marketing Directo http://www.marketingdirecto.com/ (). .
Datacentric: www.datacentric.es (). .
ONTSI: www.ontsi.red.es (). .
IAB: www.iabspain.es (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías