Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Escritura en Fase de Desenvolvemento Código 616531104
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Analizar os mecanismos internos das historias (tanto informativas como de entretemento).Desenvolver destrezas para buscar e recoñecer ideas orixinais, a través do emprego de técnicas de observación, para fomentar a creatividade. Elaborar as sinopses e os mapas conceptuais dos propios proxectos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
COM. 2 - Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Competencias AP22
HAB. 5 - Fomentar a creatividad a través de diferentes técnicas de pensamento alternativo e que permitan, ao mesmo tempo, a complementariedade entre compañeiros TIPO: Habilidades ou destrezas AP41
HAB. 6 - Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas AP42

Contidos
Temas Subtemas
Novas Narrativas Lineais e Non Lineais Introdución ao transmedia e ao branded content.
Xeración de universos transmedia (cómo incluír marcas neles).
Análise de Guión Introdución á análise de guion.
Da idea ao proxecto audiovisual. Fases do traballo (sinopse, escaleta, tratamento, diálogos) en función do formato e xénero (ficción vs documental, longametraxe vs serie vs miniserie) e do nicho de mercado.
O guion como ferramenta de produción e márketing. A colaboración entre guionista e produtora: o desenvolvemento do proxecto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A22 A42 10 30 40
Seminario A22 A41 16 18 34
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Formulación de dúbidas, revisión de resultados de exercicios ou prácticas desenvoltos en traballo autónomo. Ademais do profesor, outros estudantes poden colaborar resolvendo dúbidas.
Exposición de contidos por parte dos alumnos.
Traballo individual ou en equipo, na sala de computadores, no que os alumnos inician ou continúan o desenvolvemento de exercicios, proxectos, investigan e/o aplican conceptos co apoio do profesor na aula.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos.
Seminario Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A22 A41 Presentación na clase de novos contidos e descrición dos materiais empregados, por parte do profesor. Preguntas dos estudantes 60
Traballos tutelados A22 A42 Deseño de escaletas.
Redacción de liñas argumentais a partir de diversas fontes: orixinais, literarias, xornalísticas, orais...
Xeración de universos transmedia. Conversión de historias ao mundo dixital.
40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Robert McKee (2013). El Guión Story. Alba Editorial
William Goldman (1992). Las aventuras de un guionista en Hollywood. Plot Ediciones, S.L.
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L (2014). Manual de Periodismo de datos.
Stephen King (2003). Mientras escribo. Debolsillo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías