Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contexto Informativo Código 616531106
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Tomar decisións editoriais informadas en virtude dun coñecemento profundo do contexto nacional e internacional adquirido a través de clases participativas, lecturas e discusións dirixidas con expertos en política, economía e geoestrategia.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas AP40

Contidos
Temas Subtemas
Contexto informativo nacional Contorna politica, económica e social da sociedade galega e española.
Contexto informativo internacional O sistema internacional e a análise de política internacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A21 A34 A35 A40 0 34 34
Seminario A21 A34 A35 40 0 40
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos.
Seminario
Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A21 A34 A35
Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos.
70
Traballos tutelados A21 A34 A35 A40
Redacción dun texto xornalístico sobre un tema de actualidade nacional ou internacional.
30
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Oscar Lewis (2000). Antropología de la pobreza. Fondo de cultura económica de España
Vaclav Smil (2021). Energía y civilización. Una historia.. Arpa Editores
Aleksandr Duguin (2013). La cuarta teoría política. Ediciones Nueva República
Alex Epstein (2021). La cuestión moral de los combustibles fósiles. Deusto
Nate Silver (2014). La señal y el ruido. Ediciones Península
Fundación Galiza Sempre, Ignacio Benedeti Cinema (2009). Memorias del nacionalismo gallego. Documental
Daniel Kahneman (2013). Pensar rápido, pensar despacio. Debolsillo
Martin Van Creveld (2007). Transformation of war. Macmillan
Chris Ayres (2006). War Reporting for Cowards. Black Cat

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías