Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Modelos de Xestión da Información Código 616531107
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Rodríguez Fernández, Nereida
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
nereida.rodriguezf@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Análise dos distintos modelos de xestión xornalística; márketing específico para a contorna informativa; análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media).

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar oportunidades e retos que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible en consonancia co establecido nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecemento ou contido AP33
Analizar y prever las tendencias del mercado periodístico y audiovisual en el escenario digital TIPO: Competencias AP21
Gestionar contenidos informativos y de entretenimiento TIPO: Competencias AP22
Analizar la evolución de las audiencias en el entorno digital TIPO: Competencias AP23
Buscar vías de financiación y desarrollar planes de viabilidad de proyectos periodísticos y de entretenimiento TIPO: Competencias AP31
Desarrollar hábitos y destrezas que permitan acometer proyectos de investigación tanto en el ámbito universitario como en el de la empresa. TIPO: Habilidades o destrezas AP37
Utilizar las herramientas de las tecnologías y aplicaciones necesarias para el ejercicio de su profesión. TIPO: Habilidades o destrezas AP38
Gestionar el tiempo y los recursos en los grupos de trabajo (elaboración de planes, priorización de actividades, identificación y gestión de críticas, identificación de roles, gestión de reuniones, cumplimiento de compromisos personales...) TIPO: Habilidades o destrezas AP39
Desarrollar la escucha activa en los grupos de trabajo manteniendo una actitud empática y asertiva TIPO: Habilidades o Destrezas AP40

Contidos
Temas Subtemas
1. Xornalismo na internet Evolución histórica dos medios dixitais
Modelos actuais de medios dixitais
Tendencias de futuro
Redacción xornalística na internet
Xornalismo de datos
2. Márketing específico Google News
AMP
Factores principais de posicionamiento
Optimización de posicionamento
Análise de audiencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A31 0 15 15
Presentación oral A37 A38 A39 A40 25 0 25
Aprendizaxe colaborativa A39 A40 9 0 9
Seminario A21 A22 A23 A33 25 0 25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais O alumnado, de forma autónoma, traballa sobre os materiais facilitados polo profesor ou obtidos por este.
Presentación oral Os alumnos realizan tarefas relacionadas co desenvolvemento do proxecto de forma individual, que despois comparten cos seus compañeiros, profesores ou titores.
Aprendizaxe colaborativa Os alumnos resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos en equipo
Seminario Presentación na clase de novos contidos e descrición dos materiais empregados, por parte do profesor. Preguntas dos estudantes

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A39 A40 Exercicio práctico de xornalismo de datos .
Exercicio de deseño da presenza orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS
60
Seminario A21 A22 A23 A33 O Seminario inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Presentación oral A37 A38 A39 A40 Presentación e defensa dos trabajos realizados 20
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Salaverría, R (2019). Digital journalism. John Wiley & Sons
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos . http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo . Revista Latina de Comunicación Social, 73

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías