Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contexto Tecnolóxico Profesional e do Usuario Código 616531108
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rodríguez Fernández, Nereida
Correo electrónico
nereida.rodriguezf@udc.es
Profesorado
Rodríguez Fernández, Nereida
Correo electrónico
nereida.rodriguezf@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Coñecemento experto da contorna tecnolóxica relacionada coa comunicación de contidos informativos, tanto dende o punto de vista do usuario ou consumidor da información, coma dende o punto de vista profesional.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38
Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas AP39
Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas AP42

Contidos
Temas Subtemas
Innovación Tecnolóxica nos Procesos Google Analytics / Marfeel (+Marfeel copilot)
Dashboards de seguimento: BigQuery con Locker Studio
Ferramentas internas de monitorización e análise
Ferramentas externas e dixitais
Estratexias de redes: audiencia, rede estratéxica, branded content
Contexto Tecnolóxico do Usuario Negocio / modelos / execución.
Comunidade e medios.
Redacción distribuida: equipos remotos, ferramentas de organización. Estratexia de plataformas dixitales.
Línea editorial, crecimiento e efecto red.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A24 A34 20 0 20
Traballos tutelados A38 A39 A42 5 25 30
Prácticas de laboratorio A39 A38 4 20 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos
Traballos tutelados Os alumnos reúnense e xestionan o desenvolvemento dun proxecto complexo, organízanse e distribúen as tarefas e recursos, realizan o calendario ou cronograma, levan un control do traballo realizado etc. Utilizan ferramentas dixitais para a xestión do proxecto.
Os alumnos realizan tarefas relacionadas co desenvolvemento do proxecto de maneira individual, que logo poñen en común cos seus compañeiros, profesores ou titores.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Prácticas de laboratorio Traballo individual ou en equipo, na sala de computadores, no que os alumnos inician ou continúan o desenvolvemento de exercicios, proxectos, investigan e/o aplican conceptos co apoio do profesor na aula.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A39 A38 Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos 40
Seminario A24 A34 Asistencia, seguimento e participación do alumno na aula 20
Traballos tutelados A38 A39 A42 Deseño plan de redes de proxecto TFM:
Metas e obxectivos
Estudo de audiencia
Estudo de competencia
Redes e canles
Proposta
Estudo de formatos, algoritmos e ads
Redacción de contidos informativos con novas ferramentas dixitais, maquetación e deseño
40
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

 


Fontes de información
Bibliografía básica Marty Cagan (2023). Cómo crear productos tecnológicos. Valor Editions de España
Germán Frassa (2018). Productos digitales. El proceso de lal creación.. Productos digitales
Jake Knapp (2016). Sprint. Método innovador de Google Ventures. Conecta

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías