Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Cultura do Produto Informativo Código 616531109
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Definir un produto xornalístico dixital a través dun traballo metodolóxico de investigación de mercado para identificar ao público obxectivo e as necesidades.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
Participar responsablemente las contornas dixitais, aplicando protocolos de ciberseguridad e protección de datos personais TIPO: Competencias AP26
Capacidade para realizar análises detallados e sistemáticos de informes sectoriais para a industria xornalística e audiovisual TIPO: Competencias AP27
Identificar oportunidades e desafíos que contribúan ao desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co previsto nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecementos ou contidos AP33
Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
Desenvolver hábitos e destrezas que permitan acometer proxectos de investigación tanto no ámbito universitario coma no da empresa. TIPO: Habilidades ou destrezas AP37
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38
Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas AP39
Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas AP40

Contidos
Temas Subtemas
Roles de Produto Product Management.
Fases do produto: descubrir, definir, desenrolar e optimizar.
A cultura do produto.
Os 5 principios do Product Thinking.
Aplicación no mundo dos medios.
Equipo e organización. Roles de produto.
Mapas e modelos de contido Mapas de contido.
Identificar os tipos de contidos que mellor asisten ao usuario na execución de tarefas en cada estado / escenario.

Prototipado e Test de Usabilidad Prototipar o contido. Modelado.
User testing: probar o produto para descubrir problemas no deseño, detectar oportunidades de mellora e aprender dos usuarios, os seus comportamentos e preferencias.
Validación e Optimización do Producto Esquema de traballo: Misión / Visión / Valores / Obxetivos
Cómo os productos nos hace volver a eles. Categorías.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A24 A26 A27 A34 A35 A37 A38 A39 A40 15 39 54
Seminario A24 A27 A33 A34 A35 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os alumnos reúnense e xestionan o desenvolvemento dun proxecto complexo, organízanse e distribúen as tarefas e recursos, realizan o calendario ou cronograma, levan un control do traballo realizado etc. Utilizan ferramentas dixitais para a xestión do proxecto.
Os alumnos realizan tarefas relacionadas co desenvolvemento do proxecto de maneira individual, que logo poñen en común cos seus compañeiros, profesores ou titores.
Os alumnos realizan traballos empregando cinco fases: 1) sprint 0; 2) fase de planificación; 3) fase de desenvolvemento; 4) fase de revisión; e 5) fase de análise.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos
Seminario Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A24 A27 A33 A34 A35 Seguimento continuado e intervención do alumno na aula 20
Traballos tutelados A24 A26 A27 A34 A35 A37 A38 A39 A40 Insights: redactar os 3 datos craves do proxecto TFM
Facer en equipo un brand sprint e xerar os “básicos”: misión, valores, segmentos, personalidade etc.
Crear as persoas e definir cal é a primaria (e por qué)
Poñer a persoa primaria en escenarios e seleccionar un escenario primario
para empezar a traballar
Facer un value proposition canvas en equipo.
80
 
Observacións avaliación

Todos los aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación al estudio”, “permanencia” y “fraude académico” se regirán de acuerdo con la normativa académica vigente de la UDC. 


Fontes de información
Bibliografía básica Marty Cagan (2017). How to Create Tech Products Customers Love . John Wiley & Sons Inc
Jake Knapp (2016). Sprint: El método para resolver problemas y testar nuevas ideas en solo 5 días. Conecta

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías